Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-08-10 Bankörning med Göransson och Björk , Gelleråsen
5039 besök totalt
Osa

Här sen Jul 2004
Inlägg: 296


Trådstartare
Eftersom det inte startats någon eftersnacks tråd från detta evenemang så lägger jag upp en med bilder. Hoppas det är ok!

Jag & Viktor Hjelmqvist var på plats för att fotografera. Det blev en trevlig dag med fina bilar, trevliga människor, mycket fotande och fint väder!

Vill passa på att tacka Gaute för skjutsen hem i M3 CSL'en, kommer inte glömma den åkturen vill jag lova Tack!

Cayman S i konbanan!


Corvette-ägaren bjöd upp till show!


BMW M3 i duell med Lotus Exige på raksträckan!


Peter i RUF R Turbon redo för start i konbanan!


Gaute i M3 CSL!


Lotus Exige!


Snabb Audi S4


Fler bilder från dagen hittar ni på www.gellerasenfoto.se under "Bilder". De som saknar sin bil i galleriet eller vill ha fler bilder på bilen är välkommen att PM`a så laddar vi upp dem. Det kommer upp fler bilder i galleriet senare ikväll...

Nu kan de som var med och körde under dagen diskutera vidare om evenemanget
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Ja tack Thed o Rickard för en kul träff! Klart givande, lycka till på Anderstorp!

Grattis Magnus T till en vinst i konbanan, klart vägvinnande körstil som jag personligen gillade starkt. Hade nog valt att köra på liknande sätt. Väldigt tråkigt att jag inte kunde köra slalomen, dock ett STORT tack Magnus för padsen, när de väl var på var konerna borta Nåväl din fart genom konerna var klart högre än andra, dock gjorde kryckan sitt den oxå thumbs up

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



Låter som det var mkt givande dag. Tråkigt att man missade det hela. Det verkar som Magnus fick till det med "kolfiberkryckorna" under bilen där bak. Väntar med spänning på om detta blir en storsäljare efter hans insatser och kommentarer från konbanan.

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Viktor Hjelmqvist
Örebro
Här sen Aug 2005
Inlägg: 85



Tack alla för en kanondag!

Grattis Magnus till vinsten i konbanetävlingen!

mvh

_________________
Viktor Hjelmqvist

Hjelmqvist MEDIA
Citera
Kenne R

Här sen Maj 2005
Inlägg: 287



Tack för en kul dag. Extra roligt att alla var så proffsiga. Inget strul på eller utanför banan. Skön stämning helt enkelt.

/Kenne
Porsche 996 Carrera

_________________
Citera
Eriksson Johan
Surahammar
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tack Thed & Richard och alla andra för en kanon dag!
Mycket körning blev de!

_________________
Johan Eriksson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Fick mail från Richard:


1. Magnus Thome, BMW M3, 14.71s
2. Peter, Porsche 996 Turbo, 16.60s
3. Lars, Lotus Exige, 17.19s
4. Filip, Porsche Cayman, 17.41
5. Jan, BMW M3, 17.46s
6. Anders, Subaru Impreza, 17.66s
7. Tomas, Audi TT, 17.90s
8. Johan, Audi, 18.14s
9. Wille, Mitsubishi EVo9, 18.15s
10. Kenne, Porsche, 18.21s
11. Jackie, Porsche Boxter, 18.38s
12. Ulf, Audi A8 Quattro, 19.71s
13. Johan, Renault Megane, 20.95s
14. Mats, Porsche 996 Turbo, 22.24s (+5sek för kona)
15. Adam, Subaru Impreza GT, 22.97s (+5sek för kona)
16. Per, Nissan 350 Z, 23.18s (+5sek för kona)
17. Jan, BMW M3, 23.44s (+5sek för kona)
18. Mikael, Corvette C5, 28.34 (brutala donuts.!)



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Jag ska skriva lite mer i min egen biltråd men lite kort så funkade det kanonbra med jämnt däckslitage på Direzzorna (som ju är i medium) nu när jag kunde gå upp till -2,8 i camber bak tack vare de justerbara undre bärarmstagen Loaded-Fransson / mrCarbon skickade upp. 18 mil på banan igår med bra ( ) attack och jag har ändå mönster kvar på alla däck och som sagt jämnt slitage!

Bakvänd gänga i ena änden = kanonenkelt att justera camber genom att bara snurra på mittdelen thumbs up
Billigare variant är ju att kapa och svetsa sina originalstag. Inget jag gör själv minst sagt



Sen var det däremot något skumt med bilens balans. Den var inte symmetrisk i sitt beteende. Tappade rumpan väldigt lätt i de snabbare högerkurvorna men var fantastiskt stabil i vänster. Jämnt fint slitage på alla däck tyder på att alla hjulvinklar borde stämma. NB gummi ställde alla vinklar dan innan. Efter att Bilstein PSS9-clubsportchassit kommit på så har inte höjden finjusterats (corner weight) men kan det ge ett sånt här beteende? Jag har ingen aning..... Thed körde några varv och han tyckte det verkade vara något i framvagnen som inte var ställt rätt, instyrningen var olika vä/hö, så det kanske kunde vara corner weigth. Tack Thed för test o input!!!


All'n'all en kanontrevlig dag med mycket trevligt folk o snacka skit med dessutom

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Motorn bak


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Gaute: Du stressade mig lite när du låg bakom Typiskt... man kör alltid snyggare, cleanare och bättre när man är efter någon som är långsammare än före någon som är snabbare




Hursomhelst, det verkade som om (det jag tror var gat-) beläggen jag hittade faktiskt funkade helt okej på banan?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

"och så här högt kan man komma flygande här om man tar i lite"

Ypperliga spårvalsbeskrivningar av Richard med mycket bra snack om inte bara var spårvalen är utan också detaljerade varför. Typ "här är asfalten ganska platt till höger i ingången men mer doserad till vänster så därför kan man dyka in i kurvan tidigare än vad man tror för att just utnyttja det just här" o så thumbs up



Många skojsiga bilar! Kan du pricka alla modeller?


Här svängde jag in för tidigt hela dagen Den utplacerade konen i första apex rubbade mina cirklar.... fin bortförklaring va

_________________
Magnus Thomé
Citera
Viktor Hjelmqvist
Örebro
Här sen Aug 2005
Inlägg: 85



Man blir bra sliten efter mycket fotografering!


_________________
Viktor Hjelmqvist

Hjelmqvist MEDIA
Citera
Kim Hallqvist
München
Här sen Okt 2005
Inlägg: 46



Ni ser ut att ha haft en kanondag! Lite nyfiken på den silverfärgade Boxstern med massa klistermärken på. Någon som vet vems det är och hur den modifierad?

MVH
Kim

_________________
Kim Hallqvist
PCS & PCSR #10450

BMW 116i -08
Porsche Boxster 2.7 -00 *Såld*
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Magnus Thomé skrev:
Gaute: Du stressade mig lite när du låg bakom Typiskt... man kör alltid snyggare, cleanare och bättre när man är efter någon som är långsammare än före någon som är snabbare




Hursomhelst, det verkade som om (det jag tror var gat-) beläggen jag hittade faktiskt funkade helt okej på banan?

Jo tack de troliga gat padsen funkade i övrigt fint. De första varven pulserade de en del i bromspedalen, sedan kändes padsen lite mjukare. Som jag ser av slitaget är de nog lite mjukare, de gick åt en del padmatrial, i övrigt funkade de helt utmärkt med full bromsverkan hela tiden. Frågan är om jag ens behöver mer värmetåliga pads som carbopads och pagid som jag kört en hel del på. Ska faktiskt testa orginal pads nästa gång, kommer säkerligen funka alldesles utmärkt, dock slits de nog fortare. Sist jag körde orginal pads gick jag på gatdäck, ska bli intressant att verkligen prova orginal nu med r-däck, funkar det för Horst så bör det väl funka för mig även om jag bromsar lite mer än Horst

Carbopadsen jag körde ner stål mot stål, fick jag ut 6 bankörningar av(frampads) inklusive ca, halva scuderian i maj. Tveksamt att orginal går att åka så mycket på, men säkerligen funkar de ok.

Tycker du kör din bil mycket fint o fort. Du som såg mina framdäck, du skulle se dom nu efter hemfärden
I övrigt de ger en helt annan trovärdighet att få ha topp presterande förare som instruktör. Det handlar endast om att ta sig runt så fort som möjligt för dom, att de sedan förmedlar just det till en och inget annat är kul.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Kim Hallqvist skrev:
Ni ser ut att ha haft en kanondag! Lite nyfiken på den silverfärgade Boxstern med massa klistermärken på. Någon som vet vems det är och hur den modifierad?

MVH
Kim


En kille i Göteborgstrakten som kör i sportvagnsserien. Urplockad och ganska läcker. Gick bra också

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Tack Richard och Thed för en sjukt rolig dag! Var riktigt kul o få en introduktion till banåka även om jag inte körde själv denna gången. Vi ses förhoppningsvis näst-nästa helg!


/MVH Martin (röd Porschetröjja)

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Thed Björk
Örebro
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Riktigt kul måste jag säga att vi fick så bra uppslutning på den här dagen.
Både jag och Richard har pratat om att göra fler sådana här tillfällen nästa år och när jag läser era kommentarer så verkar det vara en bra ide.

Magnus = Riktigt grym körning i slalom banan... Imponerad
Mikael Corvette = Jag fick massor med skäll för dina fin donuts! "Men det hör till!"

Vi återkommer med tillfällen! Tills dess; Bromsa är ett nederlag / Thed

_________________
Thed Björk
Citera
Eftersnack
2006-08-10 Bankörning med Göransson och Björk , Gelleråsen
5039 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande