Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
550 på Spa - GTR 2002
1 besök senaste veckan (5242 totalt)
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Eftersom detta har blicit en poppis bil på en poppis bana kan vi väl resonera lite om setup på för just den bilen och banan.

Jag upplever största bristen med "standard-setupen:en" (550_DA_Spa_V2 tror jag) är i Bus-stop, och utgången första två-tre sekunderna efter busstop. Den "känns" som att bakvagnen studsar och blir orolig. Skriver "känns" inom citiationstecken eftersom jag hör utan ForceFeedback! Det äv väl snarare så att jag ser och hör att bakvagnen studsar

Upplever ni andra de så oxo?

Vad är den rätta medicinen isf?

Mvh, Pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Tyvärr får jag inte fram studsarna riktigt bra genom min FF-ratt, men visst sjutton hoppar bilen. Är inte receptet att köra mindre över kanterna?
Det verkar guppigt efter utgången också, men jag går på trean där för att inte tappa bakvagnen.

Hur ska man justera kopplingen för att kunna släppa den bra? Jag har bara en knapp för det, men den startar lite tvärt.

Vad betyder den röda varningssignalen som dyker upp då och då? Då menar jag inte den som ser ut som en kylare eller en bensindunk...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Mäkinen skrev:
Tyvärr får jag inte fram studsarna riktigt bra genom min FF-ratt, men visst sjutton hoppar bilen. Är inte receptet att köra mindre över kanterna?
Det verkar guppigt efter utgången också, men jag går på trean där för att inte tappa bakvagnen.

Hur ska man justera kopplingen för att kunna släppa den bra? Jag har bara en knapp för det, men den startar lite tvärt.

Vad betyder den röda varningssignalen som dyker upp då och då? Då menar jag inte den som ser ut som en kylare eller en bensindunk...


Ja, precis så, det hoppar efter utgången oxo! Inbillar mig att man skulle våga gå på gas bra mycket tidigare där om det inte hoppar så förbaskat.

Koppling vete tusan.

Hmmm, vet inte vad den varningssignalen är. Men slå så att du får fler kommenterer. Det blir en himla snackig engelsk kommentator, men man får veta mycket!

Mvh, Pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Mäkinen skrev:
Vad betyder den röda varningssignalen som dyker upp då och då? Då menar jag inte den som ser ut som en kylare eller en bensindunk...


Menar du symbolen med den röda "stoppspaden" och en bil framifrån?
Ingen aning, men jag körde in i depån, mina mekaniker grejade lite och så var den borta...
Fast det kunde ju vara kul att veta. Kan ni inte titta efter i era manualer?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Nisse skrev:
Mäkinen skrev:
Vad betyder den röda varningssignalen som dyker upp då och då? Då menar jag inte den som ser ut som en kylare eller en bensindunk...


Menar du symbolen med den röda "stoppspaden" och en bil framifrån?
Ingen aning, men jag körde in i depån, mina mekaniker grejade lite och så var den borta...
Fast det kunde ju vara kul att veta. Kan ni inte titta efter i era manualer?
Den försvinner om man fortsätter köra också. På sista racevarvet försvann den ungefär vid första mellantiden. Med din beskrivning av symbolen så låter det som "gå in i depån, pappskalle!". Jag har tyvärr ingen manual...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Hur attackerar ni Eau Rouge? Jag har provat lite olika varianter, men hittar ingen som känns helt bra. Jag har en tendens att vara till vänster om den vänstra banmarkeringen uppe på krönet när jag tar i lite extra.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Mäkinen skrev:
[:]Den försvinner om man fortsätter köra också. På sista racevarvet försvann den ungefär vid första mellantiden. Med din beskrivning av symbolen så låter det som "gå in i depån, pappskalle!". Jag har tyvärr ingen manual...


Hmmmm, jag tror jag läste någonstans att bränsleförbrukningsberäkningen i spelet var fel för GT-bilar, hade nått med varvtal att göra. Det låter ju möjligt att det betyder "kom in och tanka"

Jag har spanat i lilla manualen, men jag hittade inget!

Mvh, pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41494

Forumägare
Forumägare

Mäkinen skrev:
Hur attackerar ni Eau Rouge? Jag har provat lite olika varianter, men hittar ingen som känns helt bra. Jag har en tendens att vara till vänster om den vänstra banmarkeringen uppe på krönet när jag tar i lite extra.


Det är väl den enda sväng jag får till... Jag förutsätter att du inte släpper pellen i botten nånstans...

En del ut i gräset i "vänstern". Direkt efter botten fullt rattutslag åt höger (med massa tryck mot backen tack vare svackan) så man går ut på högercurbsen ganska ordentligt och sen är det bara att be en bön att det räcker i vänsern över krönet. Brukar grensla curbsen ordentligt, hehe.

Med Viper och Lister är det svårare pga mer understyrning (Maranellon styr VERKLIGEN in mycket bättre!!!! thumbs up ) så där hamnar jag utanför curbsen uppe vid krönet ganska ofta (och in i räcket ibland )

Vad har ni för fart i kmh när vänster armco "tar slut" strax efter krönet???

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Magnus Thomé skrev:
Det är väl den enda sväng jag får till... Jag förutsätter att du inte släpper pellen i botten nånstans...

En del ut i gräset i "vänstern". Direkt efter botten fullt rattutslag åt höger (med massa tryck mot backen tack vare svackan) så man går ut på högercurbsen ganska ordentligt och sen är det bara att be en bön att det räcker i vänsern över krönet. Brukar grensla curbsen ordentligt, hehe.

Med Viper och Lister är det svårare pga mer understyrning (Maranellon styr VERKLIGEN in mycket bättre!!!! thumbs up ) så där hamnar jag utanför curbsen uppe vid krönet ganska ofta (och in i räcket ibland )

Vad har ni för fart i kmh när vänster armco "tar slut" strax efter krönet???
Jag går till och med ner på femman precis innan jag bryter över åt höger. Menar du att man ska ha fullt på sexan när man svänger? Måste prova...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Mäkinen skrev:
Hur attackerar ni Eau Rouge? Jag har provat lite olika varianter, men hittar ingen som känns helt bra. Jag har en tendens att vara till vänster om den vänstra banmarkeringen uppe på krönet när jag tar i lite extra.


Det är väl den enda sväng jag får till... Jag förutsätter att du inte släpper pellen i botten nånstans...

En del ut i gräset i "vänstern". Direkt efter botten fullt rattutslag åt höger (med massa tryck mot backen tack vare svackan) så man går ut på högercurbsen ganska ordentligt och sen är det bara att be en bön att det räcker i vänsern över krönet. Brukar grensla curbsen ordentligt, hehe.

Med Viper och Lister är det svårare pga mer understyrning (Maranellon styr VERKLIGEN in mycket bättre!!!! thumbs up ) så där hamnar jag utanför curbsen uppe vid krönet ganska ofta (och in i räcket ibland )

Vad har ni för fart i kmh när vänster armco "tar slut" strax efter krönet???


Jag har funderat på om jag fuskar där.... jag håller fullt hela vägen på sexan. Men jag har absolut inte fullt rattutslag åt höger nere i svackan. Däremot så kommer man ju rätt långt till vänster ute på nya asfalten uppe på krönet. Det är just det jag funderar på om det är fusk, för det går mycket fortare än AI-spelarna just där. Ska kolla hastighet i telemetrin nästa gång kjag kör.

Mvh, pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Det hjälpte att hålla stumt genom Eau Rouge. Jag körde ett 2.20-varv och vid andra mellantiden varvet efter låg jag -1,3s sen klantade jag till det i Bus Stop och körde 2.19.9-nånting.
Nytt försök gav 2.19.765, men det finns mer att hämta.

Magnus,
om det är där räcket är som mest i vinkel mot vägbanan du menar så har jag 251km/h där enligt telemetrin.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



om man åker alldeles för fort in i räckena i toppen av Eau Rouge så kan man hamna i himlen. Notera
att ettan är i och hastigheten är "relativt hög"!

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Satan vilken schysst vurpa thumbs up

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Hehe, du och bilen har alltså gått i omloppsbana!

_________________
Pär Hylander
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Det var inte jag!
I ärlighetens namn var det en kamrat som var här och provade spelet. Mätaren var en bit över 600km/h en stund.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Hehe, så kan det gå när man hamnar utanför banan, den buggen finns lite överallt.
Angående spa som jag som bäst kört på 2:16 ngt så är mina rekomendationer (de spår jag fått best tider med)
att man går in i eau rouge mycket mer ifrån höger än vad man tror.
När man får till detta rätt så känns det verkligen som att man svingas genom kurvan.
Bus-stop är helt enkelt bara ett jävla skit... mitt tips är att man kör den ett par ggr med hood-cam... man kommer upp en halvmeter och har lättare att hitta en rak-snabb linje genom skiten. Annars har jag också problem med att bilen inte vill få ner kraften i baken efter att den hoppat en bit...

_________________
Kalle Larsson
Citera
Racingsimulatorer
550 på Spa - GTR 2002
1 besök senaste veckan (5242 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande