Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Yoko vs Bridgestone
1 besök senaste veckan (2870 totalt)
Henrik E
Värnamo / Linköping
Här sen Feb 2003
Inlägg: 102


Trådstartare
Då så var det dags att köpa däck till bilen.
Jag väljer mellan Yokohama A 539 eller bridgestone RE 720. Jag vet om att inget av däcken är något värsting racing däck, men jag har hört endel positivt om båda. Bilen används nästan dagligen och så blir det en heldel ban/konbane träffar.

Vad har ni för åsikter om däcken, vilket skulle ni rekomendera

Det är ju då en Opel corsa jag kör med.

_________________
Henrik Egerbo
Lancia Dedra HF Integrale -92
Yamaha YZF750R -94
Citera
Anders Lundgren
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 165



Nu måste jag vara lite jobbig.
Köp B-stone S-03!

_________________
"Racing improves the breed" - Soichiro Honda
Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3864



Jag har Yokohama A539 på tillochfrånjobbetbilen, otroligt bra grepp, men väldigt stötiga över broskarvarna.

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Jag skulle valt 539:orna. fast jag vet egentligen inget om dom. Har bara fått för mig att dom är bättre. Dom har ju en bredare yttersida och är bullriga vilket borde betyda att dom inte har kompromissat med prestandan thumbs up

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Greven
BRo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 266



Kör på RE 720 på skodan både tor grepp o blöta är det helt suveränt
Lite högt oljud bara men jag har 225 45 17..
Är fakts det första däck jag litar på var i bridgestone monter på älvsjö bilsalong o berömde dom för det däcket.....

_________________
mvh Leif Ankarschiöld

Skyline R32 GTR GODZILA
Citera
Anders Lundgren
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 165



Kan inte annat än hålla med om A539. Har kört 2 uppsättningar på min Civic VT: FF, 150hk, 980kg etc. Bra grepp och slitstyrka men har ett alldeles för mjuk stomme (jämfört med S-02/S-03). Jag är väldigt nöjd med A539 men S-03 lirar en helt annan klass.

Har aldrig kört med RE720 men kan tänka mig att dom är väldigt lika A539 fast mer åt våtgrepps hållet. Av A539 och RE720 tror jag (obs "tror") att A539 är ett bättre prestandadäck än RE720.

_________________
"Racing improves the breed" - Soichiro Honda
Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Jag har RE-720 på MR2:an. På den passar de inte alls, de är väldigt "sladdriga", som i tydlig lastväxelreaktion, motsatsen är då "stadiga" som original Yoko A043 var. Men greppet är det inget fel på och de är "snälla" och varnar i god tid innan de släpper. Om man bortser från bankörning en gång på Björkvik (ytterkanterna försvann direkt) verkar de hålla bra, och jag roar mej en hel del med uppställ och sånt!

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Henrik E
Värnamo / Linköping
Här sen Feb 2003
Inlägg: 102


Trådstartare
Det blir nog RE 720 trots allt, fanns ingen som sålde Yokohama däck här i stan. Sen så är det träff i helgen och jag måste hinna byta innan dess.

Men tack för tipsen.

_________________
Henrik Egerbo
Lancia Dedra HF Integrale -92
Yamaha YZF750R -94
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



I BMW Cup Standard hade vi för nga år sedan enhetsdäck från Bridgestone. Sista åren åkte vi med RE 720 och det är ruggigt bra måste jag säga. Iaf för det det ska användas till. Funkar som sagt förvånande bra på bana oxå.

Svarvar man dom 4 mm kommer man ner i "mjukgummilagret" ocg DÅ blir det ett riiiiktigt bra grepp.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Däck för banåka
Yoko vs Bridgestone
1 besök senaste veckan (2870 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande