| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Salzburgring??
|
1183 besök totalt |
|
Salzburgring??
Är det någon som vet om det finns nått spel att köpa där man kan köra på Salzburgring? Det är väldigt viktigt, jag har letat länge och hittat moddar där man kan ladda ner banan, men jag hittar aldrig till vilket spel!? Snälla, någon som vet? /Viktor Huggare _________________ Viktor Huggare |
||
|
mest troligt är det väl att det är från GPL
Här finns Salzburgring: http://dixierunners.speedgeezers.com Har du inte GPL så finns ett specialdemo här: http://www.bhmotorsports.com/GPL/dow MVH SRM Rolle _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Flikar in med en liten fråga.. var kan man köpa GPL nytt? Laddade hem gpl demo 2004 eller va det hette och fick verkligen blodad tand.. underbart ljud i bilarna! speciellt BRM'en
Hur svårt och "jobbigt" är det att sen uppdatera spelet så det ser lika snyggt ut som i 2004 demot? Inte riktigt lika snyggt från början ju hehe.. _________________ Emil Jönsson |
||
Det skulle jag oxå vilja veta. Jag har aldrig lyckats få igång det i XP, så jag skulle gärna uppskatta lite hjälp med att få till det
_________________ Henrik Rosén |
||
|
GPL 2004 demot är samma som fullversionen,
förutom att orginalbanorna inte finns med, (endast Watkins Glen finns i demot). Däremot finns över 500 andra banor att ladda ner, så det räcker nog... Man kan lägga in demot och sen när man hittar en orginalskiva (på Tradera eller nån fyndlåda nånstans) så är de bara att lägga in banorna. Den demoversionen är patchad och klar, och ska funka i XP, jag kör den i XP utan problem... Vi i Swedish Racing Mates kommer att ha premiär för våran Multisim Racing Liga med just GPL , så vill ni prova på en go' tävling och minst lika go' liga så är ni välkomna att vara med
Demot funkar online också, dock kan man behöva en bandbreddspatch och VROC (www.vroc.net) _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Va najs! Skulle du kunna friska upp mig med lite sidor med dessa banor? hade massor av sidor med ad-ons till spel förr men de funkar inte längre.. Finns det några svenska banor förutom Anderstorp som väl va orginal har ja för mig?
_________________ Emil Jönsson |
||
|
vi har nog några länkar i våran GPL-del på forumet:
www.racingmates.se
Jag vet att det finns en sida som har länkar till alla banor, det är som sagt en bit över 500 nu, GPL lever fortfarande, åtminstone för en del entusiaster : Förutom Anderstorp så vet jag att Falkenberg, Knutstorp (fast kortare) och Sviestad (Linköping Motorstadion) finns, dock har jag inte hittat Mantorp. Alla dessa banor ska väl se ut som de gjorde på 60-talet och tidigt 70-tal, allt för stämningen
Det finns även några danska, norska och finska banor, samt t.o.m. en bana på månen
(dock med jordfysik kan jag tänka mig, hehe) _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Salzburgring??
|
1183 besök totalt |