Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Boktips - Körning/Race-psykologi
634 besök totalt
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare

Inför hösten vore det kul att fördjupa sig i lite litteratur om körning och race-psykologi .
Någon som kan dela med sig med "must have"/klassiker kring detta ?
Gärna vad man får tag i dem ockå

William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Finns lite att söka på forumet. Just nu läser jag Going Faster! Mastering the Art of Race Driving och ska snart hugga in på Speed Secrets: Professional Race Driving Techniques.

Going Faster är en trevlig bok. thumbs up

Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003

Ross Bentleys böcker Speed Secrets 1 och 2 är väldigt bra för den psykologiska delen. Klart underhållande och kan läsas om å om igen!

Going Faster är mer inriktad på teknikdelen, riktigt fet bok med mycket diagram och bilder och lite av en must-have.

Nästa bok är Caroll Smiths "Drive To Win" (mer riktad mot racerkarriär) och "Tune to Win" (mer riktad mot formel)

Sedan Gunnar Söderblom gått bort köps lättast på postorder via nätet, bol/bokus/adlibris hette det senast jag köpte (dessa IT-företag...) men Amazon funkar också fast man får betala på annat sätt.

För dig Josen som också kör slalom finns också en bok som heter nåt i stil med Art of Solo II Racing som är lite svårare att få tag på.

Jag har korthugget kommenterat några till på min hemsida under Källor.

Jag rekommenderar också alltid The Unfair Advantage av Mark Donohue. thumbs up thumbs up thumbs up

Citera
Allmänt banåkaforum
634 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande