Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
634 besök totalt |
Boktips - Körning/Race-psykologi
Inför hösten vore det kul att fördjupa sig i lite litteratur om körning och race-psykologi ![]() Någon som kan dela med sig med "must have"/klassiker kring detta ? Gärna vad man får tag i dem ockå _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
Finns lite att söka på forumet. Just nu läser jag Going Faster! Mastering the Art of Race Driving och ska snart hugga in på Speed Secrets: Professional Race Driving Techniques.
Going Faster är en trevlig bok. ![]() _________________ William Ekström |
Ross Bentleys böcker Speed Secrets 1 och 2 är väldigt bra för den psykologiska delen. Klart underhållande och kan läsas om å om igen!
Going Faster är mer inriktad på teknikdelen, riktigt fet bok med mycket diagram och bilder och lite av en must-have. Nästa bok är Caroll Smiths "Drive To Win" (mer riktad mot racerkarriär) och "Tune to Win" (mer riktad mot formel) Sedan Gunnar Söderblom gått bort köps lättast på postorder via nätet, bol/bokus/adlibris hette det senast jag köpte (dessa IT-företag...) ![]() För dig Josen som också kör slalom finns också en bok som heter nåt i stil med Art of Solo II Racing som är lite svårare att få tag på. Jag har korthugget kommenterat några till på min hemsida under Källor. Jag rekommenderar också alltid The Unfair Advantage av Mark Donohue. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
634 besök totalt |