Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hur långt är det till Ringen från Sthlm?
<<   1, 2
3705 besök totalt
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Anders Jonsson skrev:


Daniel, visst finns det sådana ställen och om man är nykterist är det helt OK.

om man däremot - som jag och många andra - tillhör den kategori som älskar att sitta och ljuga om dagens bravader över ett antal pilsner är själva byn att rekommendera. Byns enda (?) ochh snabbaste (!) taxi-chaufför brukar vara upptagen med att tappa up öl på kvällarna så det är en fördel att ha gångavstånd hem. Som Peeter skriver, det finns massor av alternativ i byn från billigt till dyrt.


Jag tillhör samma kategori som dig och förstår därmed fördelarna av logi i närheten av öltapparna.

Anders Jonsson skrev:

Juli - hmm - det låter frestande, jag försöker just övertyga familjen om att det säkert regnar här hemma då. Kansek vi ses?


Vore kul. Jag har lagt in mig i kalendern och såg att Johan N är där nere då också.

Jag lyckades "övertala" min sambo med: "Vacker natur i Mosel, vingårdar bla bla bla, va Nürburgring? Den skulle ju va kul att prova!" Hon är inte dum, tvärtom, hon är bara snäll och låter mig hållas fast hon inte är så förtjust i frän kurvtagning. Antar att du är för frekvent ringenbesökare för att vingårdarna ska funka som täckmantel och att det är därför du får leta nackdelar på hemmaplan. Vad svarar du när din fru säger: "Jo, du har nog rätt i att det blir mycket regn, vi åker till kanarieöarna....."

Ett par som vi känner kommer upp från Zürich och möter upp under helgen 12-13 juli. Som en ren tillfällighet är han också Porschetok, men utan kärra för tillfället, men jag håller på att bearbeta honom att råda bot på det innan dess. The more the merrier. thumbs up

Hoppas vi ses där och ge frun en fin bukett nu när det vankas långhelg!

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Daniel Bengtsson skrev:


...och ge frun en fin bukett nu när det vankas långhelg!


Mors dag var väl i söndags?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Daniel Bengtsson skrev:
Vad svarar du när din fru säger: "Jo, du har nog rätt i att det blir mycket regn, vi åker till kanarieöarna....."


Då ser man ju till att planera in det samtidigt som det är Race of Champions

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Daniel Bengtsson skrev:
Hoppas vi ses där och ge frun en fin bukett nu när det vankas långhelg!


En långhelg som sambon får tillbringa i passagerarstolen - vi åker på Porscheklubbens årsmöte i Västervik.

Måste faktiskt säga att hon är ganska bilintresserad - hon stod ju ut med att tillbringa påskhelgen i Nurburg i alla fall. thumbs up Förr så körde hon även lite bana men på senare år har det varit dålig med den saken.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Nürburgring
Hur långt är det till Ringen från Sthlm?
<<   1, 2
3705 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande