Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 8026 besök totalt |
Tipps på Bahco momentnyckel för kampanjpris!
Jag jobbar inte där och vinner inget på detta men jag dela med mig om tippset på var man köper en Bahco momentnyckel som numera finns i verktygsskåpet. Det va iallafall av jag jag kunnat läsa mig till av priser på nätet väldigt billigt. Så slipper man gå å köpa en feltema, jula eller classe o. ![]() ![]() ca 1100kr ink moms. ![]() ![]() http://www.lundqvist.se http://www.lundqvist.se/frameset4.asp?strCampaingURL=campaign.asp?lngCampaignId=50 finns fler butiker än lundqvist som har denna kampanj. http://www.big-gruppen.com/delagare. mvh C är denna posten inte godkänd å posta här så får gärna någon mod flytta på den eller ta bort den. ![]() _________________ Christian Lange 458 |
||
Faaaast.. biltemas momentnyckel kostar ju bara 498:-
http://www.biltema.se/products/produ ![]() |
||
Personligen tycker jag att det är ett riktigt bra pris.
Hade helt missat kampanjen! (jobbar inom BIG-gruppen) Skulle inte tveka att välja Bahcos momentnyckel före Biltemas trots att Biltemas är billigare... Nu behöver jag inte välja som tur är eftersom jag kör med stahlwilles dito ![]() _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||
Är nog lite olika men hos oss kan man komma in som "privatare" och handla. Eftersom jag inte nämner företaget så hoppas jag inte att detta klassas som reklam, eller? _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||
på lundqvists gick polaren in som privatare å köpte. min sambo har gjort samma sak så det lär vara nol problemo.
feltemas kostar hälften av en bahco just nu (ja nästan ialalfall) ska man dra överfall på kammar, topplocksbultar mm på en motor som kostar 10,000kr eller mer så vet jag vad jag redan har valt för märke. 600kr till är ju bara 10 måltider på mc donalds. ![]() mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
skrev ca 1100kr ink moms i första posten men du menar resten av katalogen va? ![]() mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
Sorry, missade det. Jag gick direkt på länken. Jag har faktiskt köpt mig en biltema momentnyckel, men lämnade tillbaka den. Inte för att momentet inte stämde för det gjorde det faktiskt utan för att spärrfunktion för hylsan hängde sig allt som oftast. _________________ Henrik |
||
tyvärr är snap on: s moment nyckar inte lika i kvalite med resten av sortimentet. de jag har pratat med som har använt dessa har stört sig på att de ändrar sig sjukt snabbt (läs mindre än 6 månader, finns ett exempel på 9% skillnad vid 2 månader bara) trotts att man ställer den på lägsta läget efter varje användande. nu används dessa verktyg varje dag på de två ställena jag känner folk på men kamaza, hazzet och bahco har de istortsätt aldrig haft problem med om man gämför med snap on: s moment nycklar.
mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
Har kollat Biltemas nyckel på en kalibreringsvåg. Dom stämmer +-3%.
Jag tror inte att någon av er kommer att befinna sig i situation där Bahco nyckel kommer att rädda ert skinn även om den skulle stämma in på sista 3%. Ingenjörer höftar åtdragningsmoment med stora marginaler. Tror ni att ni gör ett bra köp genom att lägga ut det fyrdubbla på märkesmomentnyckel är ni lika lättlurade som brudar som handlar skor på NK. Tandläkarvarning på hela tråden. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Jag antar att alla nycklar från biltema stämer lika bra efter 6 månader med... ![]() Men du får gärna tro att du gör ett bra köp på en biltemanyckel i pressad plåt, och jag handlar mer än gärna skor på NK. Då får man både servie och kvalitet... ![]() |
||
jag som inte har tillgång till kalibreringsvektyg dvs får lämna in den ser gärna att den behåller den lilla diffen den har från början en längre tid. därför har jag en "kvalitets" moment nycket nu.
men det är bara hur jag tänker. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
om man kommer ihåg att skruva upp nyckeln igen efter anvädning håller den väl, även om den är från Biltema. Jag tror att det är där det brister i dom flesta fall. Den inbyggda noggranheten och repeterbarheten räcken alldelles utmärkt i Biltemas momentnyckel. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Haha, träffsäkert! ![]() Det viktiga verkar vara hur man sköter momentnyckeln. Har använt Bahco-nycklar som aldrig löst ut, livsfarligt... _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 8026 besök totalt |