Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2895 besök totalt |
BMW Sport Club+BMW Car Club Norway+BMW Club Danmark 2007
Nu är det inte enbart snack, eller önsketänkande längre utan nu kör vi ! ![]() BMW Car Club Norway, BMW Club Danmark, och BMW Sport Club hade under Kinnekulleträffen med moderklubben ett första diskussionsmöte. Klubbarna har nu meddelat att det blir full support för ett samarbete inför säsongen 2007 . Samarbetet inkluderar både gatbilar och BMW Cup. BMW Cup kommer alltså att växa, och bli ett skandinaviskt klubbmästerskap ![]() Sprintracing är inte död som vissa tror utan här lever den i allra högsta grad. En preliminär arbetsgrupp har tillsatts för att se till att målet uppfylls. Är det någon som brinner för detta, och önskar att deltaga i arbetsgruppen så kontakta mig. Det ska förhoppningvis bli mycket klang, och jubel under landskamperna nästa säsong ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ BMW MC-klubben |
Instämmer med föregånde!
Mycket roligt och intresant hoppas det kan få gatåkarna att vakna till, det blir ju en perfekt tillfälle att komma till nya banor ![]() ![]() ![]() _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
![]() ![]() ![]() Now we talking! Det verkar ju bli en del BMW bilar till salu nu när de professionella teamen byter upp sig till nästa år. Jag undrar just vem som kommer lägga bud på Göransson legendariska bil? |
Härligt att höra....
![]() Men bara en fundering.. finns det några förslag på hur cupen ska genomföras, gissar på att deltagarantalet kommer att öka ganska mycket , vilket är kanon och man som förare säkert kommer att utvecklas mer, vilket säkert alla uppskattar... ![]() Kommer det inte ta en massa tid från gatåkningen om det nu blir för många cupåkare, ska man behöva kvala in i tävlingen...?.. eller flera race under samma dag osv osv Ni förstår säkert mina funderingar över det hela, och hoppas ingen tror att jag är negativ till det hela utan tvärtom.. _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
Marcus,
Vi vet mer, och kan berätta mer först när pallbockssäsongen är över. Att ha för många bilar blir snarare ett positivt "problem" att lösa om så blir fallet. Givetvis kommer medlemmarna att få löpande information om progressen. _________________ BMW MC-klubben |
BMW Group Sverige har fått ett presentationsmaterial från BMW SC för att informera BMW Group Danmark, och BMW Group Norge om vårt samarbetet.
Trevligt med ett sådant stöd från BMW Group Sverige ![]() _________________ BMW MC-klubben |
Deltagare från BMW SC i arbetsgruppen:
Johan Samson Arne Lindgren L-Å Carlsson Har ni frågor, eller enbart nyfikna så kontakta herrarna ovan. Titta under "Kontakta oss" på www.bmwsc.com Målet är ett skandinaviskt klubbsamarbete (gatbilar och BMW Cup) med start Mantorp 2007 (maj). _________________ BMW MC-klubben |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2895 besök totalt |