Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Brünnchen? (splittad tråd)
4874 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
Magnus!
om du som av en slump även har CircuitGuide över Escbach/Brünnchen så ser man ett lustigt förslag på spår in i Brünnchen. Som om bara man kunde "sväva över bilen" från den ena sidan av banan till den andra??!?

Mvh / Micke

P.S.
Som för övrigt tycker att CG är det minst felaktiga/bästa guiden, i alla fall som jag sett.
D.S.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Vicken utmärkt slump, hehe


Inte riktigt säker på var du menar...

Men nog tar man ett yvigare spår i dubbelvänstern nerför backen? och högern in på rakan är väl 90 grader o inte MER än 90 grader? och är inte turn-in i slutet på Brünnchenrakan väldigt tidig?



_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
AAAHHHH!!!
Tokfel av mig!

Jag tänkte på en annan banguide!!! (Jag skrev om den i en annan Ringentråd, öhh typ den där vi disk. ? ööhhh.....???....mmmmm.....)

Hursomhelst! F'låt mig. Det här spårförlaget är helt ok.
Jag tar inte riktigt det men det beror på understyrning och behov av säkerhetsmarginal.

Mvh/ Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Men nog tar man ett yvigare spår i dubbelvänstern nerför backen?
och högern in på rakan är väl 90 grader o inte MER än 90 grader?
och är inte turn-in i slutet på Brünnchenrakan väldigt tidig?


Jepp.
Jepp.
Jopp.

Jag svänger nog dessutom ut ur Brünnchen lite senare än i guiden..

Mvh/ Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Jaha, ringenprat, då har jag svårt att hålla mej passiv.

Nog är väl vänstern i Eiskurve betydligt tvärare? Här der det nästan ut som en fullfartskurva och som om högern direkt efteråt nyper till. Tvärtom ska det väl vara. D.v.s. har man tagit sej igenom vänstern så är högern inga problem (utom att utgången förstås är dold, men det gäller ju flertalet kurvor på gröna himmelriket).

Vilken är förresten Eiskurve, vänstern eller högern (eller båda)?

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Alternativkarta (klart bättre IMo)


_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Alternativkarta (klart bättre IMo)


Nja, det var den här jag tänkte på. (Var kommer den ifrån?)
Spåret är omöjligt IMo.

Instryningen borde börja vid pil 3 och sedan göra att pil 4,5,6 hamnar på linje. Att vid pil fyra vara ute på höger för att sedan *magiskt* förflytta en maxbelastad bil till vänster på bara 20m.?

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



JohanR skrev:
Jaha, ringenprat, då har jag svårt att hålla mej passiv.

Nog är väl vänstern i Eiskurve betydligt tvärare? Här der det nästan ut som en fullfartskurva och som om högern direkt efteråt nyper till. Tvärtom ska det väl vara. D.v.s. har man tagit sej igenom vänstern så är högern inga problem (utom att utgången förstås är dold, men det gäller ju flertalet kurvor på gröna himmelriket).

Vilken är förresten Eiskurve, vänstern eller högern (eller båda)?

JohanR

För mig är Eiskurve både vänstern och högern.
Du har helt rätt i att det är vänstern som är den tvärare av de två.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



[quote="BTG"]
Magnus Thomé skrev:
Alternativkarta (klart bättre IMo)
Nja, det var den här jag tänkte på. (Var kommer den ifrån?)
Spåret är omöjligt IMo.

Instryningen borde börja vid pil 3 och sedan göra att pil 4,5,6 hamnar på linje. Att vid pil fyra vara ute på höger för att sedan *magiskt* förflytta en maxbelastad bil till vänster på bara 20m.?

Mvh / Micke

Du har rätt Micke! Man har ingenting att göra ute på höger sida av banan vid pil fyra! Dessutom är den första vänstern alldeles för flack på den här kartan! Där är CircuitGuides karta klart bättre avseende både spårval och realism. Synd bara att dom gjort den påföljande högern för tvär!
Att det skall vara så svårt att rita riktiga kartor!?!
Men de är hur som helst bra att ha som stöd, när man diskuterar olika spårval.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

BTG skrev:
Nja, det var den här jag tänkte på. (Var kommer den ifrån?)
Spåret är omöjligt IMo.

Instryningen borde börja vid pil 3 och sedan göra att pil 4,5,6 hamnar på linje. Att vid pil fyra vara ute på höger för att sedan *magiskt* förflytta en maxbelastad bil till vänster på bara 20m.?

Mvh / Micke
Scuderia Hanseat. Och det är ju helt sant som du säger... man gör ju så att man kommer in rakt längs med vänsterkanten automatiskt i slutet av sin sväng!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Hmmm.... Esbach är ju bara EN sväng på Scuderias ritning... det är ju en dubbelapex.... Men resten är bättre

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
Peeter skrev:
Men de är hur som helst bra att ha som stöd, när man diskuterar olika spårval.


Ja, precis. Det är väl så man skall se det? Som spårvalsförslag.
Guiderna är antagligen en kompromiss på spårvalsförlags till allt mellan Zetec-hottade Mini Coopers (kanske blå sådana? ) M3or, Porschar, Lotu7ar, VW MkI GTIs och Imprezor, etc, etc...?

Mvh / Micke

...och röda Polos också förstås?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Spårvalen iof som du säger Micke men varför kan ingen rita BANAN rätt >

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
men varför kan ingen rita BANAN rätt >


Ja det är banne mig 48.000:- frågan det!

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Det kommer mera....


_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
Ja...vad skall man säga.
Jag kan faktiskt inte sätta fingret på det men utgången ur Wipperman, hela Escbach samt ingången till Brünchen ser väldigt "rak" ut....

Mvh /Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare


_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
Njaa, det kanske stämmer?

Visst verkar det som om kartorna diffar i avstånden? Kurvornas grader är ganska ok men avstånden dem emellan är det värre med?

Mvh/ Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Håller med, det verkar vara det mest vanliga felet, rakorna har fel längd. (den rödvitsvarta skissen har jag gjort från två olika sidor i boken, du ser skarven mitt på rakan så där ska vi inte klaga iaf ;-)

Men hur man kan göra tex en 90 gradare till nåt annat det förstår jag inte....

_________________
Magnus Thomé
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Magnus Thomé skrev:
Men nog tar man ett yvigare spår i dubbelvänstern nerför backen? och högern in på rakan är väl 90 grader o inte MER än 90 grader? och är inte turn-in i slutet på Brünnchenrakan väldigt tidig?


Jo, jo och jo!

Fast spåret i Escbach kommenterar han i texten.
Citera
Nürburgring
Brünnchen? (splittad tråd)
4874 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande