Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Brünnchen? (splittad tråd) | 4874 besök totalt |
Magnus!
om du som av en slump även har CircuitGuide över Escbach/Brünnchen så ser man ett lustigt förslag på spår in i Brünnchen. Som om bara man kunde "sväva över bilen" från den ena sidan av banan till den andra??!? Mvh / Micke P.S. Som för övrigt tycker att CG är det minst felaktiga/bästa guiden, i alla fall som jag sett. D.S. _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
Vicken utmärkt slump, hehe
Inte riktigt säker på var du menar... Men nog tar man ett yvigare spår i dubbelvänstern nerför backen? och högern in på rakan är väl 90 grader o inte MER än 90 grader? och är inte turn-in i slutet på Brünnchenrakan väldigt tidig? _________________ Magnus Thomé |
||
AAAHHHH!!!
Tokfel av mig! Jag tänkte på en annan banguide!!! (Jag skrev om den i en annan Ringentråd, öhh typ den där vi disk. ? ööhhh.....???....mmmmm.....) Hursomhelst! F'låt mig. Det här spårförlaget är helt ok. Jag tar inte riktigt det men det beror på understyrning och behov av säkerhetsmarginal. Mvh/ Micke _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
Jepp. Jepp. Jopp. Jag svänger nog dessutom ut ur Brünnchen lite senare än i guiden.. Mvh/ Micke _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
Jaha, ringenprat, då har jag svårt att hålla mej passiv.
Nog är väl vänstern i Eiskurve betydligt tvärare? Här der det nästan ut som en fullfartskurva och som om högern direkt efteråt nyper till. Tvärtom ska det väl vara. D.v.s. har man tagit sej igenom vänstern så är högern inga problem (utom att utgången förstås är dold, men det gäller ju flertalet kurvor på gröna himmelriket). Vilken är förresten Eiskurve, vänstern eller högern (eller båda)? JohanR _________________ Johan Rådlund |
||
Nja, det var den här jag tänkte på. (Var kommer den ifrån?) Spåret är omöjligt IMo. Instryningen borde börja vid pil 3 och sedan göra att pil 4,5,6 hamnar på linje. Att vid pil fyra vara ute på höger för att sedan *magiskt* förflytta en maxbelastad bil till vänster på bara 20m.? Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
För mig är Eiskurve både vänstern och högern. Du har helt rätt i att det är vänstern som är den tvärare av de två. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||
[quote="BTG"]
Du har rätt Micke! Man har ingenting att göra ute på höger sida av banan vid pil fyra! Dessutom är den första vänstern alldeles för flack på den här kartan! Där är CircuitGuides karta klart bättre avseende både spårval och realism. Synd bara att dom gjort den påföljande högern för tvär! Att det skall vara så svårt att rita riktiga kartor!?! Men de är hur som helst bra att ha som stöd, när man diskuterar olika spårval. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||
_________________ Magnus Thomé |
||
Ja, precis. Det är väl så man skall se det? Som spårvalsförslag. Guiderna är antagligen en kompromiss på spårvalsförlags till allt mellan Zetec-hottade Mini Coopers (kanske blå sådana? ) M3or, Porschar, Lotu7ar, VW MkI GTIs och Imprezor, etc, etc...? Mvh / Micke ...och röda Polos också förstås? _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
Håller med, det verkar vara det mest vanliga felet, rakorna har fel längd. (den rödvitsvarta skissen har jag gjort från två olika sidor i boken, du ser skarven mitt på rakan så där ska vi inte klaga iaf ;-)
Men hur man kan göra tex en 90 gradare till nåt annat det förstår jag inte.... _________________ Magnus Thomé |
||
Jo, jo och jo! Fast spåret i Escbach kommenterar han i texten. |
||
Nürburgring Brünnchen? (splittad tråd) | 4874 besök totalt |