Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1638 besök totalt |
Re: Fäste för videokamera
http://www.rallyimport.se/bilen/kame Själv slaktade jag ett vanligt kamerastativ som jag fäst med slangklämmor i bågen. Studsar väldigt lite. _________________ Daniel Steiner |
||||||
Jag svetsade ihop en stabil konsoll av överblivet "virke" i garaget och drog fast den i buren med avgasklämmor. En vanlig 1/4" skruv håller kameran i stativgängan. Tål allt och bilden är knivskarp så lämge man håller sig av de värsta curbsen.
![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
När jag filmade min superstagekörning i somras med camryn så ställde jag ett vanligt 300-kronors stativ i baksätet med två ben på varsin sida av golvet och det tredje benet stadigt på "botten" av bilen genom hålet där bältesgrunkan sticker upp ur dynan. Sen spände jag ner alltihop med spännband så det satt stenhårt. Bilden blev hur bra som helst.
_________________ Mikael Cedergren Toyota Celcia |
||||||
Har du framsäten med justerbara nackstöd i höjd finns det en bra lösning. kräver dock att man slaktar ett gammalt stativ för fäste av själva kamarean i fästet. Kan ta en bild imorgon.
Ta två stycken alu. fyrkantsprofiler i lagom längd. Mät sedan upp avståndet mellan pinnarna på ditt nackstöd. Ta en borr med lite mindre diamtera än pinnarna på nackstödet. Borra mellan profilerna så du får två ovala hål. Ta en bit trädgårdslang och trä runt pinnarna på nackstödet och placera ditt nya fäste över hålllen, spänn fast med vingmuttrar och bult. När fästet sitter fast bör det sticka ut så att det hamnar i mitten av kupén, där fäster du sedan kulleden från ditt gamla stativ. Stabilt och billigt. Kanske lite svårt att förstå utan bilder men jag ordnar det tills imorgon. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
Jag ser med spänning fram till att få se hur du borrar de ovala hålen. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Vadå har du inte sådana borr? Trodde jag alla hade... ![]() oval kanske var fel ord med det blir två halvmånar, eller halvcirklar eller vad man nu vill vill kalla det. ![]() _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
Hemi! ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
jag köpte ett litet kamerastativ på jula för 49:- som jag ska på något sätt bygga om för detta ändamål.
Tar till mig Mikaels bilder som inspiration ![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||
Äsch... Och jag som var på Jula igår. Jag tänkte göra någon enkel variant som anol har gjort i sin tråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||||
Ang. sugproppslösningar, att kameran sitter kvar medans man håller sig på banan är väl en sak, men kan man garantera att den sitter kvar när/om man kör av banan, rullar förbrilt och får tvärstopp in i ett armco? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Nej. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Gör det enkelt för dig och köp ett www.ioportracing.com fäste
_________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1638 besök totalt |