Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Snabb Fyndbörsen Peugeot 205:a fortfarande TILL SALU
3298 besök totalt
Reinhold
Arboga
Här sen Okt 2004

Trådstartare

Fyndbörsencup Peugeot 205 GTI till salu. ( Trea i serien 2006 )Pg. av oseriös köpare är bilen åter till salu.

Bilen: En svart Peugeot 205 GTI / 1991 helt rostfri med lite patina från årets racing.
Alla kablar är kvar så bilen kan lätt fixas till för rally eller banträffar. Fälgar : 15X7 Borbet, Fundo, Intra och Däck : Yokohama 048

Motor: GrN optimerad XU9JAZ-motor som ger 147hk med E85 eller 143hk med bensin. Går att konvertera på någon timme. Mappad via en i styrboxen monterad SMT6 (GrN regler) på AM-Racings rullande landsväg. Varvstopp 7200 rpm, GrN kam, Peugeot D6B kolvar, 2,5 tum Simons avgassystem och Ferrita racekatalysator.

Chassie-Fram: KH:s fjäderbensrör med gula Koni dämpare, HR-huvudfjädrar, Sellholm hjälpfjädrar och ställbara egentillverkade topplagringar med Sellholm lager. Kör utan krängninshämmare fram (dummy) .

Chassie-Bak : GrN Bilstein stötdämpare med steglöst reglerbara fångband. original krängar- och fjädringstorosionsstavar . Hela bilen rejält sänkt.

Hytt: Gussbur, OMP-öronstol med 3" bälten och en 10" Sparco mocka ratt. Fungerande original instrument.

Bilen har med mig som förare presterat 1.21.20 på Gelleråsens gamla vilket borde bli kring 1.20 eller bättre på nya slingan. På Kullen är personbästa = 1.03.14

If you can't drive fast with 56Hp you can't drive fast with 500Hp either.
Citera
Micke M
Jämtland
Här sen Jan 2005

Re: Snabb Fyndbörsen Peugeot 205:a fortfarande TILL SALU

[quote="Reinhold"]Fyndbörsencup Peugeot 205 GTI till salu. ( Trea i serien 2006 )Pg. av oseriös köpare är bilen åter till salu.

Tråkigt med oseriösa spekulanter....

Såg i senaste bilsportbörsen i starten på finalen....du ser lite orolig ut då du tittar till höger

Hoppas vi ses nästa år på banorna.....

mvh

Arboga
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Bilen såld och hämtad !!
Ser ut som om den tillsammans med en av Sundman tidigare ägda Suzuki kommer att harva i Fyndbörsen ytterligare ett tag.
Jag hoppas att båda två blir lika väl mottagna som jag blev samt önskar dom " Lycka Till " på rejserbanorna.

PS: Micke - Jag tittar inte åt höger utan vill bara kontrollera om jag har framtiden bakom mig.

If you can't drive fast with 56Hp you can't drive fast with 500Hp either.
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Skönt att det löste sig för dig och att den blir kvar i serien! thumbs up

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Martin51
Skokloster
Här sen Apr 2006

Det är ju trist om inte du kommer till Fyndbörsen nästa år. Kan inte riktigt smälta att du tog "min" tredjeplats i serien. Skulle gärna vilja köra om det igen.
Lycka till och hoppas vi ses ändå nästa sommar!

3298 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande