Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
WARP 1 --- Reg'ad men inte klar... ---
<<   1, 2, 3 ... 52, 53, 54
33 besök idag (472848 totalt)
Johan Lekås
Sollentuna
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1269


Trådstartare
Klingan75 skrev:
Med 1,15 borde du hängt med rätt bra under dagen. thumbs up Tycker det tar hela första stinten innan jag hittar rätt med växlingar och inbromsningar.
thumbs up
Eftersom Magnus har lagt upp loggar i rätt format för M2an och Yarisen så var det kul att jämföra
Det som syns tydligast tycker jag är att jag borde
- bromsa senare, och
- våga mer genom knixen innan depåkurvan
och det stämmer bra med hur det kändes bakom ratten

Men tyckte det var rejält studsigt och ojämt i bromszonerna i slutet på rakan och in i Ejes. Kanske skulle ha skruvat på framdämparen?
Men jag misstänker att framaxelns vikt i förhållande till vikt-% fram gör att det inte är så lätt att få det att bete sig städat



_________________
Johan Lekås
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Det ÄR sjukt hoppigt där. Även i en stor bil Jag glömde som vanligt o testa att bromsa på långrakan lite längre in från kanten, det kanske finns nåt spår som är lite mindre hoppigt?

Du o jag körde på exakt samma varvtider i söndags thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Johan Lekås skrev:
- bromsa senare

Kan ju vara så att tack vare att du bromsar bara en aning tidigare så kan du få till en bättre fart in och genom kurvan, för det har du verkligen. Om du testar att bromsa senare så kanske du får svårare med det? Gungor o karuseller?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
WARP 1 --- Reg'ad men inte klar... ---
<<   1, 2, 3 ... 52, 53, 54
33 besök idag (472848 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande