Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar WARP 1 --- Reg'ad men inte klar... --- | << 1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 52, 53, 54 >> 51 besök senaste veckan (472679 totalt) |
_________________ Johan Lekås |
||||||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Jag hade soppa-läckage på min NeoZeven på jungfruturen på bana och visade sig att packningen inte tålde soppa bra - halv tank så funkade det under trackdayen och efter byte av packning så funkade det fint.
Nåt sånt? _________________ Joacim Järkeborn |
||||||
Märktes något såpass när vi körde Carbage Run med min Subaru Pickup i sommras. 41 grader i skuggan resulterade mer eller mindre i fontän ur tanken lite då och då. Kolkanistern är inte inkopplad så slangen hänger fritt i innerskärmen bak och dumpade ut bränsle i tröskeln. Vi hade jättekul en stund innan huvudvärken kom och vi fick leda om slangen. |
||||||
_________________ Johan Lekås |
||||||
Fixat några av svagheterna som visade sig på Arlanda-körningen:
Nytt batteri (biltema LiFePo4 på 0.9 kg) flyttat till en vänligare miljö bakom passagerarstolen istället för i strålningsvärmen från avgaseriet Luftningen av kylaren nu med skruv Lite ...ekivok bild om man är lagd åt det hållet Tätat tanken igen och justerat handbromsvajrarna igen så de säkert inte ska ta i fälgen ...och så hittade jag till slut varför det gnisslat och låtit som något skulle skära ihop emellanåt: alu-hållarna som håller i packboxarna till drivaxlarna snurrade med drivaxlarna och gned sig mot omvärlden Hållarna med packboxar Och här sitter de (och snurrade). Nu säkrade med stift Bild från Arlanda Test Track _________________ Johan Lekås |
||||||
Idag bar det av till Lunda för konbana med VW klubben (https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115650)
Tog mig dit och hem för egen maskin (9 mil enkel resa) och lärde mig åtminstone en sak: Med kylfläkten igång hela tiden och halvljusen på så dras batteriet långsamt ur eftersom generatorn inte räcker till. När jag var nästan framme började nämligen tankmätaren lysa. Konstigt eftersom jag tankat fullt innan jag åkte. Stannar för att kolla vad som var fel, men hittade inget förrän jag skulle starta igen och batteriet visar sig vara slut. En vänlig bonde kablade igång mig och jag tog mig till Lunda med bara parkeringsljus. Den metoden funkade även på hemvägen från Lunda, så det är på gränsen till att generatorn räcker till utan halvljus. Annars var det en trevlig resa på Upplands småvägar. (Väntar på bonde med startkablar) _________________ Johan Lekås |
||||||
Det är väl läge för omdesign ov luftflöde igenom kylaren om du behöver fläkt för motorvägstransport
|
||||||
Är inte fläkten till för att skapa downforce? Trodde du hade Chaparral 2J som förebild _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
_________________ Johan Lekås |
||||||
Chaparralens fläktar drevs väl av en 45 hk motor. Tror inte du får laddbalans med hojmotorns generator om du söker en "Chaparral-lösning" med elfläktar. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Äh det räcker väl med ett par sådana där färgglada plastsnurror man kan köpa på tivolin...
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
På samma fattigmanstema så kan du göra ett lass u-rörsmanometrar av genomskinliga plastslangar som du monterar på en planka. Enkelt sätt att mäta tryckskillnad mellan motorrum, ovansida där luftintaget är osv.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
På temat tankar som behöver andas så brukar jag använda såna här:
https://www.wiberger.se/templates/m_ Dubbelriktad backventil som släpper igenom i bägge riktningar när det uppstår tillräcklig tryckskillnad. Funkar perfekt. Inga bensinångor som vädras ut i onödan. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar WARP 1 --- Reg'ad men inte klar... --- | << 1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 52, 53, 54 >> 51 besök senaste veckan (472679 totalt) |