Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Venturitunnel, hur gör man? (bilder)
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (35134 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Andreas Lidström skrev:




Tror vi får se tillo att ha ngn form av tolkningsseminarium i garaget en kväll...eller vecka...eller vad det kan ta...bara du och jag Anders... Skoghag skickar vi till andra breddgrader den tiden...


Kan ni inte ta erat tolknings-seminarium mellan 20 dec och 10 jan och jag kan tänka mig att bli skickad till thailändska breddgrader då...... thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Fredrik - SLC skrev:
Andreas Lidström skrev:




Tror vi får se tillo att ha ngn form av tolkningsseminarium i garaget en kväll...eller vecka...eller vad det kan ta...bara du och jag Anders... Skoghag skickar vi till andra breddgrader den tiden...


Kan ni inte ta erat tolknings-seminarium mellan 20 dec och 10 jan och jag kan tänka mig att bli skickad till thailändska breddgrader då...... thumbs up


Varför hade jag detta lilla förslag liksom på känn?

Anders, om du kollar upp med dina kontakter på UPS så kollar jag med mina på DHL så ska nog dendär "Arrangören" få ut å åka en runda kring klotet...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Fredrik - SLC skrev:
AndersY skrev:
Jag undrar förresten hur effektivt det vore med en vinge fram a la F1, istället för en klassisk spoiler? Kan tänka mig att det kanske skulle ge mer luft under bilen, men ändå viss downforce fram.
Någon som vet?


Säkert bra men ser för jäkla fult ut

iaf om man kommer ihåg hur MG Metro såg ut och hur Peckas Pikes Peak saab ser ut......

Detta inlägg är ju ganska gammalt men jag kommenterar ändå.

PikesPeak-Saaben fick lite problem pga frontens utformning . Typ smälta frambromsar då kylluften bestämde sig att inte vilja ta vägen förbi bromsarna... Enligt ryktena iaf. Inte för att det verkade hindra herr Eklund nämnvärt, men ändå?

Mvh
Mangan, återberättare av STCS-skrönor, vad det verkar

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1622



jag har oxå läst att bromsarna kokade under per ekulnds pikespaek. vad de t berode på stod inte.

_________________
// Ludde R
Ludde Rosten.

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Uffe K
Helsingborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 63



Andreas Lidström skrev:
Under bilen är ngnstans mellan hjulaxlarna, iaf om man frågar mig och tolkar som jag gör...

Sen kan man väl få göra både tank, avgassytem och fästelement lite hur man vill.
Ska väl andra skita i om man har en tank som är lite lutande eller så. Hasskydd behöver den ju absolut i vilket fall. Mao säkerhetsdetalj... Säg den regelnisse som inte anser att höjd säkerhet är bra...

Nu bjöd jag på alldeles för många gratistips...



Tackar ödmjukast för tipsen!

Ska fundera på hur mitt tank-"hasskydd" ska konstrueras...med en viss lutning på kanske 8 till 10 grader.

Har helt nyligen "amputerat" reservhjulsbaljan (-5kg ) så nu finns det plats för vissa förändringar.

Funderar på en annan sak också: Hur effektiv är den två delade diffusorn som sitter som standard på en 944 Turbo? Har den en genuin aerodynamisk funktion eller är den där för syns skull? Funderar på att testa en kvällstränning med och utan diffusorn. Dessutom väger den BLY

MVH
Ulf

_________________
/ Ulf Krahn
BMW 525 Touring 04
BMW 325 Cupé 08
Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil)
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Uffe K skrev:
Andreas Lidström skrev:
Under bilen är ngnstans mellan hjulaxlarna, iaf om man frågar mig och tolkar som jag gör...

Sen kan man väl få göra både tank, avgassytem och fästelement lite hur man vill.
Ska väl andra skita i om man har en tank som är lite lutande eller så. Hasskydd behöver den ju absolut i vilket fall. Mao säkerhetsdetalj... Säg den regelnisse som inte anser att höjd säkerhet är bra...

Nu bjöd jag på alldeles för många gratistips...



Tackar ödmjukast för tipsen!

Ska fundera på hur mitt tank-"hasskydd" ska konstrueras...med en viss lutning på kanske 8 till 10 grader.

Har helt nyligen "amputerat" reservhjulsbaljan (-5kg ) så nu finns det plats för vissa förändringar.

Funderar på en annan sak också: Hur effektiv är den två delade diffusorn som sitter som standard på en 944 Turbo? Har den en genuin aerodynamisk funktion eller är den där för syns skull? Funderar på att testa en kvällstränning med och utan diffusorn. Dessutom väger den BLY

MVH
Ulf


Tester i vindtunnel tyder på att den hjälper mycket. Troligtvis håller den ett bättre flöde under hela biten från golvet bak till karossslut. Titta INTE på hur det ser ut på vår 944:a, det har gjorts platts för diffusor men inte funnits tid att fixa till den.

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
MrTurbo
Göta
Här sen Jul 2003
Inlägg: 140



Ursäkta att jag sparkar liv i en så här gamal tråd men...

Bilderna i första inlägget syns inte längre och eftersom jag haft en fundering på ett litet bygge på min gamla Saab. Se mitt inlägg här; https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=206199#206199

Så har någon fungernade bilder vore det sött, vid behov har jag upload på min sida.

(då har jag ju dessutom bilderna här och kan titta hur ofta jag vill)

_________________
Pelle Ahlqvist
"If you're in control, you're not going fast enough."
// Rufus "Parnelli" Jones
Citera
riktigadavid
Sthlm
Här sen Apr 2005
Inlägg: 793



Bilderna funkar inte som sagt!
Kan inte någon fixa dom?

_________________
/David Johansson
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Pm:a Maz och fråga om han kan lägga in bilderna på rejsa istället för att länka.

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18606


Trådstartare
Vet inte om jag har kvar dom ens, tror inte ens dom tillför nåt till tråden om jag skall vara ärlig...

Edit: fixat.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Sparade trådar/FAQ
Venturitunnel, hur gör man? (bilder)
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (35134 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande