Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-10-15 Hyllinge KM på Knutstorp
3142 besök totalt
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Tackar Hyllinge MS

för ett perfekt arrangemang med bla KM VOC mm

Perfekt raceväder, kanske lite kallt på morgonen vilket man inte kan lasta Hyllinge MS för.

Fick själv kört 2 testpass samt en tidsträning innan toppackningen gav upp.

Har moddat motorn lite de senaste 2 veckorna med en Fast Road kam och ytterliggare en Weber DCOE förgasare.

Fick testat hur bilen går med ca 140 hästar, kan meddela att den går dj....gt bra.

Ca 1.10.20 belv tiden.

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Bengt, det måste vara något fel på min kamera, du kom inte med på någon bild

http://picasaweb.google.com/miataninja/HyllingeMSPpetKM

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Hej Andreas

Du måste haft Sevenfilter på kameran, det fanns 3 sevenbilar och du har ingen på bild

Ha de bäst

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Stig Svensson
Skene
Här sen Jan 2004
Inlägg: 323



Bengt Metz skrev:
Tackar Hyllinge MS
för ett perfekt arrangemang med bla KM VOC mm
Perfekt raceväder, kanske lite kallt på morgonen vilket man inte kan lasta Hyllinge MS för.

/ Bengt Metz


Instämmer i ovanst. Och utnämner samtidigt Bengt till dagens hjälte som kom i öppen bil och vinterpäls.
Själva svor vi eder för att vi fick skrapa rutorna vid start från Örkelljunga på morronen.
Ps.glömde du lämna transpondern? Speakern tjatade om den.ds
/ Stig

_________________
Stig Svensson
Toyota Celica RA23
Porsche 944 (S3)
Porsche 944 S2
Toyota Celica ST182 Långloppa
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



Var väl en del trassel me transpondrar tyckte ja mig höra på radion.. Många som på träningarna inte körde me transponder. Bl.a någon seven tror ja Var flaggvakt uppe vid hårnålen.. var härligt o se racing på så nära håll! sevenbilarna gick ju så grymt! Rantzows porsche gick rätt bra den med hehe

_________________
Emil Jönsson
Citera
Old school
Helsingborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 119



En bra genomförd tävling av HMS, ett perfekt avslut för säsongen (för mig i alla fall). Satte min bästa tid någonsin på Knutstorp på tidsträningen 1.12.56. Fick även lära mig en sak; försök inte åka ifrån en viss röd BMW 318iS, det slutar med två varv ute i gräset + tre förlorade platser i fältet

Gratulerar Bergström för välförtjänt dubbelseger i STD- klassen. (och att "psykningen" gick hem )

_________________
Kent Andersson
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



aha så de va du :P Stog hela dagen o försökte komma på va de kunde vara för bil :P Snygg va den iaf!

_________________
Emil Jönsson
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Håller med "old school".. Bra arrangemang av HMS.
Man fick en hel del träning i körning i trafik, tror varvningarna började på varv 4 eller 5.. Men det är ju roligare med stora startfält än bara ett fåtal i varje klass.

Hade 2st roliga fighter med Lars Randau i den lila E30n.. I race 2 tror jag vi låg jämsides nästan hela första varvet. Tyvärr förlorade jag fighten i race 2 men satte nytt personbästa på r-däck med tiden 1.09,73..

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Old school
Helsingborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 119



superswede skrev:
aha så de va du :P Stog hela dagen o försökte komma på va de kunde vara för bil :P Snygg va den iaf!


Tack. Jaha, då blev du väl trött i armen av allt flaggviftande när jag tog "en gräsare". Det känns aldrig bra att stå still med bilen rakt över banan med motorn av... Ni är uppskattade som står och viftar, bara så ni vet om det alltså

_________________
Kent Andersson
Citera
Old school
Helsingborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 119



Arne skrev:
Håller med "old school".. Bra arrangemang av HMS.
Man fick en hel del träning i körning i trafik, tror varvningarna började på varv 4 eller 5.. Men det är ju roligare med stora startfält än bara ett fåtal i varje klass.

Hade 2st roliga fighter med Lars Randau i den lila E30n.. I race 2 tror jag vi låg jämsides nästan hela första varvet. Tyvärr förlorade jag fighten i race 2 men satte nytt personbästa på r-däck med tiden 1.09,73..



1.09,73 med R-däck inte dåligt. Har själv en bit kvar alltså (om man någonsin når dit). Men jag måste berömma BMW, när man åker bakom så ser man hur otroligt fint dom går.....

_________________
Kent Andersson
Citera
Eftersnack
2006-10-15 Hyllinge KM på Knutstorp
3142 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande