Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum En bedömning av värdet på min racebil/driftingbil | 1 besök senaste veckan (1880 totalt) |
tjena har funderingar på att sälja min racebil/driftingbil men har faktiskt välldigt svårt att prissätta den vad är eran åsikt om värdet, vad skulle ni kunna tänka er betala för denna är det något som är intressant överhuvudtaget? obs väldigt stor faktaruta!!;
Vet inte var jag ska börja riktigt är i grunden en bmw e36 coupe som modifierats för drifting , får försöka lista lite men kommer säkert glömma något Motor: m60b40 alltså bmw:s egna v8 med 300hk som sitter standard i bmw 740 megasquirt styrd egenbyggt bränslesystem . dubbelt 2 ½ tumssystem med öppet filter Kylsystem :luftintag i sidorutorna till en luftbox i bagaget där kylaren är monterad tillsammans med två elfläktar och elektrisk vattenpump ifrån davis craig. Kaross: e36 coupe nu med plasthuv plasttaklucka plastbagagelucka plastskärmar plastrutor och fullbur ifrån finess avsedd för drifting med extra stag. Ävan valsade skärmar bak, bilen lackades i lastbilsfärg som heter jamaica blå påminner lite om volvos laserblå men är inte samma, samtidigt blev tak huv och bagagelucka svart . rost får du leta efter på annan bil! Förstärkt golv i bakvagnsupphängningen, även compact sidokjolar och glasfiber bakspoiler. Vit/röda bakljus klarglas Drivlina: växellåda ifrån bmw 530 manuell zf som är femväxlad ,koppling ifrån bmw m3 ,specialbyggd kardan diff är en 328 som är svetsdiffad och förstärkt med grövre diffbult och aluminiumbussningar alla bussningar i bakvagen förutom till diffen är nya orginalbussningar Chassi: coilovers fram nya k stag och styrstag länkarmar med plastbussningar bakvagn med sänkfjädrar Invändigt: rensad på allt! sparco 4p bälten mocca ratt och glasfiber stolar, även stacc instrument till vattentemp oljetemp och tryck Bromsar: slitsade skivor med ferodo belägg fram och bak ett par nya bromsrör borttagen abs , hydralisk handbroms Finns mer och skriva om bilen. Är ett projekt där det finns lite kvar att göra är startad och går med ms:et kvar att göra mappa det sista,koppla kylarrör ifrån bagaget till motorn koppla lite mätare skära ut två framrutor kolla över kopplingen, bältesfästen bak i buren saknar frontspoiler! säkert lite mer småpyssel man glömt. Detta är en ren racebil / drifting och kommer aldrig gå igenom sbp igen. kanske någon till och med blir intresserad utav den, mvh richard _________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
||
Hittar du rätt köpare så är den kanske värd summan av begagnatvärdet på de ingående delarna, trist men det är nog det mest ärliga svaret...
Du kommer tyvärr aldrig kunna få ut några pengar för den tid du har lagt ner på bilen. Troligtvis inte heller för alla delar du har köpt. Att bygga bus/rejsbil är en hobby, det kostar pengar. Tyvärr är väl driftingscenen rätt liten i sverige så chansen att hitta rätt köpare är heller inte speciellt stor misstänker jag. Problemet med en ren rejsbil är ju dessutom att du måste hitta en motiverad köpare med plats och möjlighet att transportera något som bara kan användas på bana. Det finns flera riktigt bra racebilar (en del till riktiga kanonpriser för köparen) som legat länge i försäljningforumet utan att hitta rätt köpare. Pessimistiskt men ärligt svar. _________________ Mattias Meldert |
||
Och vill man ha mer än begagnatvärdet på delar gäller det att skruva ihop det sista och presentera en 'fungerande' bil, möjligtvis med noteringar om uppgraderingar etc men ändå körbar. Annars bättre att sälja lösa delar tyvärr _________________ Roland Johansson |
||
Här är biltråden https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php En anna viktig punkt såg att det var finess bur är den byggd efter SF regler för racing så man kan få vagnbok på den ? _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
Allmänt banåkaforum En bedömning av värdet på min racebil/driftingbil | 1 besök senaste veckan (1880 totalt) |