Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo GTS2000 -75, Såld... | << 1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40 >> 31 besök idag (293543 totalt) |
Den blir himla ball på sitt sätt. Aerodynamikprylarna är inte odelat snygga men funkar de bra är det ju coolt på sitt sätt.
Vore kul om du har loggat att se logg från samma bana med och utan aerodynamikpaketet. Eller iaf hur bilen känns. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||
Kul att ni gillar den, blev faktiskt riktigt fet!
När det gäller strålkastarna så stämmer det att det är dekaler. Sen det där med vinge... Har varit tveksam till det och har funderat en hel del på det och försökt hitta något som passar in på bilen. Det kan ju inte bara vara funktion före form... Hade det varit det så hade jag valt en annan bil att bygga på... Fast jag måste säga att resultatet blev över förväntan! Vingen passar perfekt in i det nya rejsigare stuket på bilen _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Stämmer, bilen började rycka för att sen gå sämre och sämre. Körde in i depån och då dog bilen. När jag försöker få igång den så startar den för att dö igen efter några sekunder. Felsöker ett tag och kunde inte hitta något fel. Sopparelaterat var det iaf för lambdavärdet var ok vid start och stack sedan iväg och bilen dog. Efter att ha käkat så var det fortfarande likadant fast bilen gick lite längre innan den dog. Sedan tvångskörde jag pumparna ett tag och efter det funkade bilen. Körde ytterligare ett pass då den började rycka igen efter ett par varv. Slog av på tempot ett varv och då försvann symptomen. Stod på igen utan att felet kom tillbaka. Tyvärr var det sista passet för dagen så jag kunde inte prova mer. Vad kan det ha varit? Ånglås på soppan? /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Hade som sagt bekymmer på Kinnekulle när jag var där med Alfa-klubben för två veckor sedan.
Blev därför inte så mycket körning som jag hoppats på. Förra helgen var det Gelleråsen som gällde tillsammans med bl.a Fordklubben. Tyvärr visade det sig att felet jag hade på kullen var tillbaka och större delen av förmiddagen gick åt till felsökning... hittade felet till slut iaf och det var i mjukvaran. Lätt åtgärdat med datorn och sedan gick bilen som den skulle resten av dagen! Utsortering av chassit var det som gällde för dagen. Bilen var överstyrd och efter att bottnat justeringen på kränghämmarna åt respektive håll så provade jag med att byta till hårdare fjädrar fram och backa på krängaren. Det gjorde susen och bilen var nästan helt balanserad, fortfarande en aningens överstyrd. Dock så tog däcken slut innan vidare tester... Imorgon bär det av till Gelleråsen igen för körning ihop med MX-5 Racing Club. Har tyvärr inte hunnit få hem nya däck så jag har slängt på en uppsättning gamla 205-breda Nankang NS-2R. Blir ju inte riktigt samma sak som 225 Kumho V70A... Men, det får duga. Har gått ner i hårdhet på fjädrarna bak så nu borde balansen gå att justera med hjälp av krängarna. Får se imorrn helt enkelt. Redo för morgondagen [/youtube] _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Jag har knappt ens sneglat åt Alfa i hela mitt liv men din bil väcker ett jäkla stort VILL-HA-BEGÄR!!!!!!!
|
||||
Kul! Lördagen tillbringades tillsammans med MX5 Racing Club på ett soligt Gelleråsen. Mycket trevligt arrangemang! Hade bara möjlighet att köra halva dagen, men hann med fyra körpass iaf. Bilen fungerade bra med mjukare bakfjädrar, helt klart mer balanserad. Greppet i Nankang däcken var väl sådär men fick en bra känsla för hur bilen beter sig när det släpper. Gelleråsen är en bana jag inte kört på många år, men nu börjar jag faktiskt hitta runt. Nästa test blir inte förrän 7/8, då på Mantorp och med nya däck /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Nu börjar det se ut som en racebil... På lördag är det dags för lite körning på Mantorp med MK5100 _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Stor tummen upp!
Ska bli intressant att se den på lördag, såg att du var anmäld till körningen då! |
||||
Bilen står lastad och klar i väntan på morgondagen _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Håller med till fullo! Sprang förbi i depån och hajjade till, något rött såg oväntat bekant ut, riktigt kul! _________________ Pontus Fyhr |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Japp, var på SSM i helgen för att köra både Modsport 2 och Roadsport A.
Lite strul med fälgar som inte hann komma hem och ombyggnationer som gjorde att gamla fälgar inte riktigt funkade resulterade i att jag fick köra hela helgen på samma däck oavsett väder... Medium R-däck. Helt omöjligt att få temp i dom i regnet... Så det var lite halt samt att bilen var extra orolig i baken... Bilen kändes som sagt lite orolig bak hela helgen och jag hade ett klonkande ljud som tydde på att något satt löst. Hittade inget när jag kikade under bilen så jag körde på. I slutet av Modsport heatet på söndagen så small det till bak och bilen ålade sig med baken genom kurvorna. Slog av på tempot de sista två varven och tog mig bara i mål. När jag hissade upp bilen gick bakhjulet att flytta ett par cm i längsled, hela subframen bak var lös och flera av bultarna saknades... Inte konstigt att bilen inte kändes helt bra under helgen... I övrigt var det en rolig helg trots allt regn under lördagen! Nästa tävling blir Falkenberg i september och tills dess ska jag ha fått ordning på fälgar så jag kan köra slicks, regndäck och r-däck! _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo GTS2000 -75, Såld... | << 1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40 >> 31 besök idag (293543 totalt) |