Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur går det med Gotland Ring??
<<   1, 2, 3 ... , 24, 25, 26   >>
30 besök senaste veckan (116504 totalt)
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2227



När vi (PCS) var där i somras så hade jag varit nöjd med att de slagit ogräset utefter banan så man sett kurbsen... Banan är ju inte direkt billig att hyra.
Men en asfalterad depå och lite tak borde man kunna prioritera.

Det är dock en fantastiskt rolig bana att köra på, så jag ser ingen stor anlednng att bygga sydslingan.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105



Problemet med banan bottnar nog till stor del i de usla kommunikationerna med öjn.

Omöjligt att åk dit med kort varsel och sen komma tillbaks också.

Fanns möjligheten (bättre kommunikationer) skulle ju "hela" Stockholm vara där där hela tiden.

Har själv försökt åka dit de sista 4 åren... Har aldrig lyckats få till det, tyvärr. Stämmer aldrig.

Sist jag var där var 2008...

_________________
Biörn Bladh
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2897



BaerB skrev:
Problemet med banan bottnar nog till stor del i de usla kommunikationerna med öjn.

Omöjligt att åk dit med kort varsel och sen komma tillbaks också.

Fanns möjligheten (bättre kommunikationer) skulle ju "hela" Stockholm vara där där hela tiden.

Har själv försökt åka dit de sista 4 åren... Har aldrig lyckats få till det, tyvärr. Stämmer aldrig.

Sist jag var där var 2008...


Håller inte riktigt med där. På sommaren är det lite knepigt. De gånger jag har bokat har jag kollat vädret i början på veckan och sen bokat resa. Enda nackdelen är att man är inte lika flexibel när det gäller tid man åker hem samt kostnaden för färjan.

Underlättar iofs för min del att jag har boende på ön.

Tycker att fördelarna överväger då man har obegränsat med körtid på en riktigt rolig bana. Mantorp, Gelleråsen, Sviestad och Kinnekulle är ju inte i närheten lika roliga att köra. En dagtur till dessa banor ifrån Stockholm är inte heller helt kul.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2227



Det är alltid ett mentalt hinder att man behöver ta en färja.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105



Boende, färja och jobbet skall det stämma med. Kan bara boka med kort varsel. Kan bli världens dyraste åka i regn.. dessutom. Jag garanterar att jag varit där många många ggr om kommunikationrna var rejält bättre.
Får väl hoppas på arbetslöshet för att kunna åka dit. Tar ju alltid minst 3 dygn i anspråk verkar det som... Skitfärjor!

_________________
Biörn Bladh
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Man kan ju försöka kombinera med semester på ön. Är man där under en vecka eller två kan man ju smita iväg och rasta sig själv någon gång. Jag tog med bilen över i somras och fick avnjuta ett antal roliga varv. Det var väldigt lugnt på banan trots/pga värsta turistveckan. Jag har ju förstås fördelen att min bil fortfarande är hyfsat bekväm och fungerar som semesterbil fortfarande. Biljetter bokades någon månad i förväg och det fick bli sena båtar för att hålla nere priset.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 903



safe skrev:
Det är alltid ett mentalt hinder att man behöver ta en färja.


Så är det nog, men om man enbart tittar på tiden så är restiden från Stockholm till banan inklusive kötider (vid färjan) under 5 timmar. Kostnaden är ju högre för resan dit men som Andreas M skriver när man väl är där är tillgängligheten normalt sett högre (mkt högre).

Jag själv har nog varit på banan vid minst 5 tillfällen då antalet bilar understiger 10 st. 1 gång hade jag banan för mig själv, men jag föredrar att det finns några till

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Fredrik Hård skrev:
Jag själv har nog varit på banan vid minst 5 tillfällen då antalet bilar understiger 10 st. 1 gång hade jag banan för mig själv, men jag föredrar att det finns några till

Jag var som sagt där under semestern i slutet av Juli i år och vid 13-14 tiden var det jag och en Radical kvar på banan. Det var också ett par motorcyklar som körde medan vi justerade bilarna/förarna inför nästa stint. thumbs up

Bild efter sista stinten.

Golfklubborna redo att packas tillbaka för nästa aktivitet.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2897



Kan komma med en uppdatering angående bränsle vid Gotland Ring.

Tankvärt i Lärbro har 95, 98 och Diesel. Ligger vid Affären i Lärbro. Dvs vid korsningen där man svänger vänster mot banan.
http://tankvart.se/stationer/larbro.html

Ska man ha E85 är det nog Visby eller Slite som gäller. Möjligen att det kan finnas i Fårösund men det är lite osäkert.

Min rekomendation är att tanka fullt i Lärbro och sen ha med dunkar så att man slipper åka fram och tillbaka till Lärbro. Det tar ändå 10-15 min enkel väg + tiden det tar att tanka. Full tank + 1 eller 2 20l dunkar räcker fint om man har liten motor.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3443



Både Fårosund och Slite hade E85 i somras, så det är bara att ta med en dunk när man passerar Slite (på väg från Visby).

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 903



beepbeep skrev:
Både Fårosund och Slite hade E85 i somras, så det är bara att ta med en dunk när man passerar Slite (på väg från Visby).


Har inte koll på E85 trots att jag bor på ön. Jag har däremot koll på att Slite inte är med vägen om man åker från Visby och skall till Gotland Ring.

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Fredrik Hård skrev:
beepbeep skrev:
Både Fårosund och Slite hade E85 i somras, så det är bara att ta med en dunk när man passerar Slite (på väg från Visby).


Har inte koll på E85 trots att jag bor på ön. Jag har däremot koll på att Slite inte är med vägen om man åker från Visby och skall till Gotland Ring.


Beror väl på vilken väg man väljer Man måste inte alltid ta första bästa

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1133




_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1535



David E skrev:
Nytt på gång under 2018

http://www.affarslivgotland.se/ekonomi/ett-spannande-ar-av-forandringa . . . .

Kul att det händer saker men är det verkligen vettigt att bygga en tennisplan i anslutning till paddocken!?

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2227



matfo skrev:
David E skrev:
Nytt på gång under 2018

http://www.affarslivgotland.se/ekonomi/ett-spannande-ar-av-forandringa . . . .

Kul att det händer saker men är det verkligen vettigt att bygga en tennisplan i anslutning till paddocken!?


Alec och fru/sambo gillar tennis och är väl hyggliga veterantennisspelare (enligt Alec själv i alla fall). Kopplingen annars verkar vag...

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19425



Det sista stycket ska man inte missa.
Det är en sak som Alec varit tydlig med väldigt länge, men många missar, och sen gnäller på när de märker att de gissat lite fel om ambitionerna.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10114



Niklas Falk skrev:
Det sista stycket ska man inte missa.
Det är en sak som Alec varit tydlig med väldigt länge, men många missar, och sen gnäller på när de märker att de gissat lite fel om ambitionerna.


Det är nog en anpassning av affärsplanen då infrastruktur för större tävlingar saknas.

Men det kan nog bli riktigt bra även om det kanske blev som det var tänkt från början.

_________________
Anders Hansson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19425



Det var samma uttalande 2010 och 2012 när vi var där och tävlade.
Det är mer jox med tävlingar än det betalar.
Event med en motpart och en faktura (utan myndighetsliknande regeljox) är bra mycket enklare.

Inget fel i det, men det blir knas om man missar och tror att det ska köras F1...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 288



matfo skrev:
David E skrev:
Nytt på gång under 2018

http://www.affarslivgotland.se/ekonomi/ett-spannande-ar-av-forandringa . . . .

Kul att det händer saker men är det verkligen vettigt att bygga en tennisplan i anslutning till paddocken!?


Ska säga som det är, vi i Corvette klubben ska dit 28-29 April med en 35-40 bilar och då medelåldern är +59 och många inte orkar köra bana hela tiden så var det ett krav att vi ville ha in en tennisbana också för alternativa aktiviteter

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2227



Mats Ahlgren skrev:

Ska säga som det är, vi i Corvette klubben ska dit 28-29 April med en 35-40 bilar och då medelåldern är +59 och många inte orkar köra bana hela tiden så var det ett krav att vi ville ha in en tennisbana också för alternativa aktiviteter


Det är ni ungdomar som orkar spela tennis mellan körpassen.

/Porscheklubben 28-29 juli

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Niklas Falk skrev:
Det var samma uttalande 2010 och 2012 när vi var där och tävlade.
Det är mer jox med tävlingar än det betalar.
Event med en motpart och en faktura (utan myndighetsliknande regeljox) är bra mycket enklare.

Inget fel i det, men det blir knas om man missar och tror att det ska köras F1...


fast det var inget enkelt att vara arrangör på Gotland Ring mycket konstiga bråk med Alec/flickvännen och inte minst den konstiga finskan som skötte maten.... vi vart lite osams typ när hon serverade okokt ris till funkisarna och jag vägrade betala för det

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
Hur går det med Gotland Ring??
<<   1, 2, 3 ... , 24, 25, 26   >>
30 besök senaste veckan (116504 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande