Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Xenonstölder, BMW 5-serie sprider sig.
729 besök totalt
combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Trådstartare

Eftersom det kryllar av BMW-freaks här så chansar jag på att detta ämnet platsar här i upplysande syfte, annars får väl nå'n moderator ta bort den. Jag själv anser det angeläget och avser att hålla ögonen öppna i hopp om att det kan bidra til att sätta fast tjuvarna/ligan.

För några månader sedan när jag var hemma i skåne stod en BMW 5-serie på vår verkstad utan strålkastare. Tydligen mycket vanligt problem i skåne som enligt GT nu sprider sig i landet. http://gt.se/index.jsp?a=725088

Är någon/några här ägare till den modell av BMW som nämns i artikeln så vill jag uppmana er att vidta försiktighetsåtgärder. Notera att tjuvarna vet att ta sig förbi larmen så ni får vara kreativa/vaksamma. I en annan artikel nämns att stölderna är så omfattande att 4 veckor är minsta tid man får vänta på reservdelar. Har DU en dylik BMW eller känner någon som har en sådan tipsa vederbörande om problemet och förebygg det så att det inte händer eller att tjuvarna åker fast.

Citera
Allmänt banåkaforum
729 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande