Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1163 totalt) |
villken stol ? blir tokig...
vad ska man ha för stol ? var ska man köpa för o få bra pris ? var kan man leta beg ? mina mått är: 186-187 85-95kg (beror på årstid :P ) siter perffekt i en SPARCo EVo de jag då letar efter är en stol med höga kanter och gärna någon form av nak-sido-skydd. en stol som omsluter/kramar en helt enkelt... kom med tips o ideér ![]() _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
||
Efter att själv ha jagat olika stolar så kan jag bara ge rådet, köp en som du passar "perffekt" i.
![]() Sparco EVo är ju inte ovanlig så den borde gå att få tag på begagnad. Men iofs, om du passar i en sån normstol så finns det förmodligen massor som passar liknande (dvs du är inte begränsad av höftbredd, rygglängd eller nåt sånt). |
||
evo:n vill jag inte ha då den känns att ha för låga kanter
ute fter något som man verkligen siter i.. evo:n var bara en gämförelse för o kanske få en blick av hur fet/bred/sätning man har :P sen är man väll så lyckligt lottad att där inte är något som gör en annat är till en normal svenson .. _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
||
Var det något fel på Sparco Circuit?
|
||
Re: villken stol ? blir tokig...
Jag är 188/82 kg sitter perfekt i min OMP Pista (med huvudskydd) Finns utanför Kävlinge för provsittning. Även OMP R.S PT - huvudskydd den med ![]() Har cobra suzuka oxå...som finns i version med huvudskydd, är samma stol annars. _________________ Daniel Steiner |
||
Kranie: nej då.
vill bara veta att de verkligen blir rätt stol o inte ångrar mig efter köpet. den ligge högt på listan fortfarande.. Daniel6xQ: den här Pista är den i storlek med suzuka ? för suzuka är lite öfr liten för mig. får ont när jag sutit en liten stund i dessa. _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
||
Ska man sitta still gör det ont =P OMP Pista är lite bredare och lite "rakare" längs sidorna. Den ger dock ett trångt intryck då sidorna är väldigt höga. _________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1163 totalt) |