Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
MB 2.5-16 EVO 1 König-Pilsener DTM '90 - SÅLD
<<   1, 2, 3 ... , 48, 49, 50   >>
23 besök senaste veckan (458795 totalt)
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323


Trådstartare
Jag vet inte än men kan fråga arrangörerna. Vet att Larinis 93:a är nyrenoverad och skall enligt ägaren själv visas på någon bana iår... Men vet inte vilka events bara...


_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



OJ! Är det där en äkta? Visste inte att det fanns flera men det är väl inte så konstigt att det gjorde iof.
Har ju sett den som står (stod?) på Alfa Museo Storico men det var ju innan de stängde och jag misstänker att det är den som varit med på bl a Goodwood.

Kul!

Så, nu tänker jag inte sabba din tråd mer.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323


Trådstartare
PM skickat MAZ

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
PH_
Alingsås
Här sen Okt 2009
Inlägg: 35



Snart 5 månader sedan sista inlägget.. Har du inga nyheter eller ögongodis för oss med abstinens?

_________________
Christopher Johansson
MB 190E 2.5 16v (Pallbocksräser i väntan på inspiration)
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323


Trådstartare
Ja uppdateringsfrekvensen har varit på tok för dålig. Men projektet är inte nerlagt. Tyvärr hade vi problem med bromsarna när vi åkte ner till Tyskland så vi lämnade bilen hos en firma som tar hand om ett antal DTM-bilar. Så han har nu gjort hjulinställning samt luftat och gjort en grundinställning av bromscylindrarna, något som vi inte lyckades med.

Det som är kvar är kontaktstycken till startmotor samt lambda-sonden, sen är det mappning, inga större skillnaden i maskinen, bara nytt insug, 8 spridare samt andra spolar.

Men på sikt vill jag byta sprut, gärna till Bosch då firman i Tyskland uteslutande jobbar med det, då kan jag förvara bilen där nere och få hjälp när det behövs.

Sen blir det ny hjulupphängning till hösten, kommer bli nytillverkade uprights från 91, fast anpassade för mina moderna AP ok, har anda CC-mått, samt att vi kommer göra nav med lilla centrumbulten. 91 framåt hade dom stora, men vi vill ha den lilla för att det skall se korrekt ut. Detta ser jag verkligen fram emot.

Skall dock först hämta hem bilen från Tyskland på tisdag och passa på att gå på Motorsport Expo i Köln på torsdagen med. Får förhoppningsvis även med mig lite godsaker hem med.

Skall bättra mig på uppdateringsfronten nu

Så här stod när vi lämnade den i augusti


_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Saabjocke
Sverige
Här sen Jan 2015
Inlägg: 152



Kul att höra att uppdateringarna ska ökas på något thumbs up Följer ditt projekt med spänning! Så förbaskat kul med riktigt fina replika-bilar! Inget dåligt sällskap din bil har där Hur va de nu, har Evo 2-bilarna 24/64-18 i däckdimension, eller hade de bredare vid något tillfälle 91 eller 92?

_________________
Joakim Bernhardsson
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323


Trådstartare
Hej, tack så mycket. Har in det i huvudet. 24/64 är ju poppis nu att köra på ex DTM-bilarna. Tror dom flesta kör det nu . Dunlop kördes ju 89-90 iaf. AMG körde Bridgstone iaf 91-92, Zakspeed körde Dunlop 91 men Michelin 92 MS Racing körde Dunlop 91.

Men måste kolla dimensioner hemma.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1638



MaZ skrev:
OJ! Är det där en äkta? Visste inte att det fanns flera men det är väl inte så konstigt att det gjorde iof.
Har ju sett den som står (stod?) på Alfa Museo Storico men det var ju innan de stängde och jag misstänker att det är den som varit med på bl a Goodwood.

Kul!

Så, nu tänker jag inte sabba din tråd mer.





Denna stod på museet när vi var nere i mars i år.
Kan verkligen rekommendera Alfas nya museum. Fin byggnad och många bilar.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323


Trådstartare
Passade på att få bilen vägd nere i Tyskland när ändå står där.

Blir väldigt sugen på att få lite bättre chassigrejer för att få till bättre siffror, har inga justerinmöjligheter alls på dämpare eller fjädrar.

1047kg tom får väl anses ok med 35m rör i bilen. Har fortfarande glasrutor så där finns lite att spara, Nya uprights och bärarmar kommer nog få ner vikten lite till. Sen är det fortfarande bottenmassa kvar, så den hade varit fint att få bort också. Sista är väl att jag har gjutna centrumbultade fälgar nu och inte original magnesium.



_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323


Trådstartare
Bakluckan full med delar och bilen är lastad. Nu drar vi hem till Svedala igen.







_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Boinkers
Uppsala
Här sen Okt 2008
Inlägg: 430



Välkomna hem!


_________________
Pontus Welin

Brabus CE36 - Projekt 300
Welin Alpine - Audi V8!
Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en...
997 TT + Kleemann K4
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323


Trådstartare
Faktiskt snöat här nere med, men torrt nu. Skall vara -5 imorgon men sol iaf. Vi har 40 mil till Kiel, hoppas att vi slipper mer snö

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323


Trådstartare
Senaste fyndet. DTM 90-91 bakre krängare. Behöver bara hitta främre med


_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
elCrillo
Öland
Här sen Okt 2011
Inlägg: 2235



Följer allt vad jag orkar! Var hittar du alla fräna grejjer!? Sugen på dtm/btcc Alfa grejjer...!

_________________
Crister Borg

Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323


Trådstartare
I Tyskland, kan kolla om någon vet om det finns någon som sitter på Alfa DTM-delar.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



Nu vill jag se en uppdatering jag
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5251



speeDs_ skrev:
Nu vill jag se en uppdatering jag


Jag med!

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323


Trådstartare
Var på väg att starta förra veckan men nu har mitt VEMS lagt av totalt. Så har pratat med Thorsten om att ta ner bilen till honom så han får installera ny motorstyrning samt mappa om den

Så förhoppningsvis så går den att köra inom några månader iaf. Hade hoppats på en körning på Oschersleben i september, men ser tyvärr mörkt ut igen...

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323


Trådstartare
Dåligt med uppdateringar här.

Men bilen har stått i Tyskland sen i september, i slutet av mars hämtade vi upp bilen och tog oss till Hockenheim för Mercedes Classics Trackday som anordnades av Jörg van Ommen Autosport.

Bilen mappades klart någon dag innan vi kom ner så det var verkligen i sista sekund.

Bilen gick bra och allt fungerade fint. Tyvärr så kärvade två ventiler och till slut fastnade dom och motorraset var ett faktum. Slutkört efter bara en 10 varv.

Men detta beror med största säkerhet på ett gammalt haveri då ventilerna kan ha fått sig en törn. Men man kommer ingen vart med att gnälla så nu sitter det en ny maskin i bilen som snurrar som den skall.

Om tre veckor bär det av till Nürburgring och Nürburgring Classic!

Lite roligt att Mercedes-Benz ville installera diverse video och mätutrustning i bilen, tanken är att använda materialet till deras simulator. Så om allt vill sig väl så kan ni köra bilen i simulator i Stuttgart i framtiden.

Bjuder på några bilder från Mercedes egna fotograf.

Klicka för större bilder!

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323


Trådstartare
Plus en liten drive by film


_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
jägerjanne
ölme kristinehamn
Här sen Jul 2016
Inlägg: 532



drömbil, tack för uppdat å lycka till med ringen racet och ev sim inspelning thumbs up thumbs up

_________________
janne pettersson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
MB 2.5-16 EVO 1 König-Pilsener DTM '90 - SÅLD
<<   1, 2, 3 ... , 48, 49, 50   >>
23 besök senaste veckan (458795 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande