Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
ERF 15/6 Anderstorp
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6187 totalt)
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
JMB Racing siktade på E6:an norrut strax söder om Halmstad vid 17.30

Den svart-oranga räsern syns på långt håll vid möte även när den hänger tätt efter sin dragbil

Hoppas att en en rapport följer in denna tråden som berättar om hur ytterligare en pallplats erövrades

_________________
Pär Hylander
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2451



Haha, det går inte att gömma sig...

Halva teamet åkte upp idag, resten följer imorgon.. (klockan ringer 05.15 - problemet stavas LeMans Live på Dansk TV2 )

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Saknade dig under lördagen, Pär. fast egentligen inte...Brist på konkurens gjorde att jag kom tvåa i roadsport B.

Hej vad det går undan i karusellen thumbs up

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
P.P. skrev:
Saknade dig under lördagen, Pär. fast egentligen inte...Brist på konkurens gjorde att jag kom tvåa i roadsport B.

Hej vad det går undan i karusellen thumbs up


Grattis!

(ska hämta en "ny" motor på onsdag.... med förhoppningsvis 4 samarbetsvilliga cylindrar)

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:
Haha, det går inte att gömma sig...

Halva teamet åkte upp idag, resten följer imorgon.. (klockan ringer 05.15 - problemet stavas LeMans Live på Dansk TV2 )


Det såg ut som din dragbil...? Silverfärgad 5-serie.

_________________
Pär Hylander
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Pär Hylander skrev:
Johan f.k.a M3E30 skrev:
Haha, det går inte att gömma sig...

Halva teamet åkte upp idag, resten följer imorgon.. (klockan ringer 05.15 - problemet stavas LeMans Live på Dansk TV2 )


Det såg ut som din dragbil...? Silverfärgad 5-serie.


Tror samtliga av domdär pojkarna har en viss dragning (ursäkta skämtet ) åt silverfärgade dragare av 1,8-liters E28-modell. Ett toppenval...men inte vid Hallandsåsen! Eller som dragare överhuvudtaget...vill jag minnas.

Jag gissar på att det var "Jasses" bil. (Väntar på ett fint )

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Kort "liverapport" från Mossen!

JMB kvalade på en 12:e plats, vilket får ses som mkt bra med tanke på bankarraktär och motoreffekt.

Eftar ca 1,5 h låg killarna på en hedrande 10:e plats och efter att ha tankat, vilket tar en evighet med deras jeepdunkar, hade de bara halkat ner till 13:e. Då var tillförsikten mot resten av racet mkt god.
En felaktigt utdömd "omkörning under gulflagg" har dock nu renderat JMB ett "stop and go" på 2 minuter och ett sammtida ras i tabellen till en 17:e plats, om jag hörde rätt.

Man pinnar dock på i skaplig takt på tider runt 2 minuter och vi ska väl hoppas att den "något" trötta motorn (60 racetimmar!!!) ska ta killarna imål, för fortsätter dom bara cirkulera så kan det bli en bra placering i dag oxå.

Leder ska Pentas gör genom att runda relativt enkelt på "56:or".
Den går bra, dendär Hissengetraktorn.

Andreas - Live från Mossen via Linköping.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Med 2h kvar att åka om så har JMB nu avanserat till en 8:e plats.

Inga problem är rapporterade.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



JMB-teamet rullade precis över mållinjen som 6:a!!!

För er som inte vet hur lite deras bil är moddad kan jag säga att det är en i stort standard BMW 318 E30 med en motor som en gång i världen lämnade 145hk... Det gör den inte nu kan jag lova!
Standard fjäderben, bromsar och låda är andra saker som visar hur fantastiska resultat de gör med denna bil! Det visar oxå en del på potentialen hos BMW E30 som racemodell...

Stort grattis till ett toppenresultat i hårig konkurens!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
AL skrev:
silverfärgade dragare av 1,8-liters E28-modell. Ett toppenval...men inte vid Hallandsåsen! Eller som dragare överhuvudtaget...vill jag minnas.


Joo, norrsidan av åsen är ju lite brant och kan göra att det går lite sakta, numera är där ju tre filer så att man slipper ligga efter en lastbil som försöka köra om en annan lastbil

Gick det bara tung med 518 med släp eller gick det månne även sönder?

_________________
Pär Hylander
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Pär Hylander skrev:
AL skrev:
silverfärgade dragare av 1,8-liters E28-modell. Ett toppenval...men inte vid Hallandsåsen! Eller som dragare överhuvudtaget...vill jag minnas.


Joo, norrsidan av åsen är ju lite brant och kan göra att det går lite sakta, numera är där ju tre filer så att man slipper ligga efter en lastbil som försöka köra om en annan lastbil

Gick det bara tung med 518 med släp eller gick det månne även sönder?


518 E28 går inte sönder! Men hua så tuuuungt det var att dra med en sådan... Så det la man ner ganska fort.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2451



AL skrev:
JMB-teamet rullade precis över mållinjen som 6:a!!!




Nu är man hemma!

Först, AL ->

Lång dag, LeMans till sena timmen, sen upp 05.15 för en snabb dusch innan man åker iväg till mossen. Rikard spenderade natten på min soffa för att tjäna några mil att åka. Upp och preppa bilen (som stod och väntade i depån medans förtrupperna sov ut i stugen . Kvalet gick som vanligt, vi ligger alltid runt 12-14 (kommer inte ihåg nu om vi kvalade 12:e eller 14:e). Starten gick klockrent för vår del och Magnus höll bra tempo i trafiken. Sakta med säkert så klättrade vi och låg 10:a när Magnus gick in för bränsle och förarbyte till Bengt. Direkt när Bengt går ut så visar de svartflagg för #11 och det visar sig att Magnus skulle ha kört om en bil under gulflagg (ridå.....). In på 2 minuters bestraffning och vi rasade i listan till 17:e. Det var inte roligt . Bengt blev rätt tänd av raset i listan och fick upp ångan rätt bra. Sakta men säkert så tog vi oss upp till 13:e plats. Efter långt dividerande med domarna så gick de igenom tidlistorna och såg att vi hade nog rätt, straffet togs tillbaka och vi flyttades upp i listan thumbs up Helt plötsligt låg vi nia

Rikard tuffade på ute på banan och vi tappade någon placering när snabbare bilar jagade upp genom fältet. Min vana trogen så hade jag sista passet och det flöt på fint, vi hade rätt bra koll på placeringarna och jag behövde inte ligga och blåköra. När det var 5 varv kvar så ropar Bengt att "corsan har problem, men den är två varv före - GASEN I BOTTEN".... Vi lyckades passera dem med 2 varv kvar och vi trillade härmed upp på en 6:e plats.

Mumsfillibabba för totalställningen!

Säkert en helt osammanhängande redogörelse full av grammatiska kullerbyttor, men jag är trött och glad

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2451



Tillägg: Nu pensioneras nog motorn för gott, den börjar bli reeeeejält trött och har nog gjort sitt. 15700 mil på landsväg och sen 60 racetimmar (Vi planade toppen och bytte toppackning/lager i bottendelen sen åkte vi )

Finns roligare brumbrum liggande i garaget, montering i sommar sen blir det åka av

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2451



Schysst bild


_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 984



Bara att gratulera igen!! thumbs up

Jag cirkulerade runt lite i depån under dagen med familjen men jag lyckades inte få syn på dig Johan...Alltid lite tråkigt när man missar ett snack med en likasinnad >

Nu bara MÅSTE ni trycka i lite mer effekt i bilen! Den har ju defintivt kapacitet för att gå riktigt fort...

_________________
Karl Brag
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2451



PCR skrev:
Bara att gratulera igen!! thumbs up

Jag cirkulerade runt lite i depån under dagen med familjen men jag lyckades inte få syn på dig Johan...Alltid lite tråkigt när man missar ett snack med en likasinnad >

Nu bara MÅSTE ni trycka i lite mer effekt i bilen! Den har ju defintivt kapacitet för att gå riktigt fort...


Tackar!

Teamet gjorde en kanoninsats igår, jag tror inte vi har tankat och bytt förare så fort som vi gjorde igår. thumbs up

Jag såg din kollega, men fick inte syn på dig. Under tävlingen så brukar jag irra runt rätt bra mellan depåplats, tv:n och räcket (och igår så blev det många besök på toa då magen inte ville vara med).

Angående motoreffekt så löser det nog sig

Easy Rider BMW:n gick något grönjävligt igår, snabbaste varv är inte dåligt.

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 984



Johan f.k.a M3E30 skrev:
Easy Rider BMW:n gick något grönjävligt igår, snabbaste varv är inte dåligt.



Joo...dom är nog rätt nöjda, fast dom tycker att fattas lite motor...

_________________
Karl Brag
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2451



PCR skrev:
Johan f.k.a M3E30 skrev:
Easy Rider BMW:n gick något grönjävligt igår, snabbaste varv är inte dåligt.



Joo...dom är nog rätt nöjda, fast dom tycker att fattas lite motor...


Det tycker jag också, jag menar, det sitter ju en Volvomotor under huven

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 984



Johan f.k.a M3E30 skrev:
Det tycker jag också, jag menar, det sitter ju en Volvomotor under huven



Är du inte snäll så får dom låna våran morot till nästa gång...

_________________
Karl Brag
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2451



PCR skrev:
Är du inte snäll så får dom låna våran morot till nästa gång...



_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587




_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Inför träffar
ERF 15/6 Anderstorp
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6187 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande