| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Automatisk koppling i GTR 2002
|
626 besök totalt |
|
Har ett rätt stort problem med mitt gtr 2002. Det är så att så fort jag ska växla så doserar inte datorn kopplingen så som den ska göra utan det blir sanslöst ryckigt . Jag har inte valt pro läget utan amatör så den borde ju använda kopplingen åt mig tycker man men det gör den inte . Någon som har en lösning eller är det bara att installera om???? Den gör inte så här när man inte spelar online. Kan det vara så att personen som har servern kör pro och att det tvingar min att göra det oxå kanske???
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
|
Jag vet vad du kan göra för att få de bra, eller jag tror de iaf
Gå in i mappen där du har f12002 installerat och gå in i mappen där GTR2002 bilarna ligger, ex C:\f12002\GTR2002Season\Vehicles sen väljer du den mappen där den bilen du kör ligger i ex om du kör BMS Ferrari så går du juh in i BMS Scuderia Italia mappen. När du är inne i rätt mapp för din bil så öppnar du filen som heter PRo ex i BMS Scuderia Italia mappen så heter filen BMS550_michelinPRo eller i Henrik Roos Racing mappen så heter den ViperGT_dunlopPRo När du har öppnat den så söker du bara efter Semiautomatic (Redigera\Sök) och kommer då att få fram Semiautomatic=0 ändra den texten till Semiautomatic=1 och spara, sen så kommer de att fungerar (hoppas jag) Hoppas att du kan förstå vad jag har skrivit.
_________________ mvh Viktor Pousette |
|
Mmmmm läste även en tråd på Simbin forumet där det var en del som hade liknande problem att spelet går in i proläge när man spelar online men annars är i amatör. Visade sig att det är en bugg som gör så. Dom vet inte vad det beror på men så fort det händer så kan man trycka på delete pro-files för att ta bort dom. Sen nästa gång det händer får man göra samma grej. Men kombinerat med fuZes tips så ska jag nog klara mig tack för utmärkt hjälp
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
![]() |
Racingsimulatorer
|
626 besök totalt |