Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!!
46 besök idag (779761 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 101, 102, 103
   
knotan
norrköping





Här sen Feb 2006
Inlägg: 3607
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Jun 2018 22:58     Re: Citera

Michael Karpers skrev:


Hmmm... Lugn och fin nu allihopa.

MVH/ Michael K


thumbs up

Härligt att höra att det finns gubbar /killar likt dessa,

Jag har nog blivit aningens förbittrad (eller ordentligt kanske snarare) över den arbetssituation jag så ofta hamnar i ute på fältet. Att jag lätt glömmer att det faktiskt finns andra än jag som har ett intresse i lagspel och samarbete.

Ni har nog lyckats väl på ännu en punkt med andra ord.
thumbs up

Självklart är det rätt tänkt. Att svetsföratärka en redan väldigt lätt, eller som du själv uttrycker avskalad konstruktion. Leder ofta till höjd vikt. Men oftast så är man i en sits att det är ett alternativ tills vidare. sedan till ritbordet när man hunnit fundera ett steg längre. Så självklart gör ni rätt.
Det var mer hur du uttryckte dig jag fnissade lite åt.

Jag önskar er som alltid lycka till. Riktigt häftigt bygge rakt igenom. Önskar nog själv att jag hade uthålligheten som krävs för ett sådant här projekt någon gång i framtiden.


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
brainglow
Stockholm





Här sen Aug 2006
Inlägg: 510
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Jun 2018 19:48     Re: Citera

Magnus Thomé skrev:
Intressant!! Någon som har en sån printer kan alltså printa prylar mot överkomliga pengar bara printern har någorlunda hög nyttjandegrad och mängden arbetstimmar i handpåläggning för att den ska rulla på inte drar iväg. Spännande.

Sen är ju filamentutbudet en djungel för den som inte håller på med det...


Det är ganska enkelt om vi tittar på just MarkForged, det finns nämligen två filament attvälja mellan och det ena är det som används i 98% av fallen. Nedlåst och begränsande på ett sättet men å andra sidan en jämn, hög kvalitet på det som kommer ut.


_________________
Patrik Rosén
Speedlab Crew - http://www.speedlab.se
3D-printing/Design - http://www.brainglow.se
Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Michael Karpers
Täby, Stockholm





Här sen Aug 2006
Inlägg: 759
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Jun 2018 07:13     Re: Citera

knotan skrev:
Michael Karpers skrev:


Hmmm... Lugn och fin nu allihopa.

MVH/ Michael K


thumbs up

Härligt att höra att det finns gubbar /killar likt dessa,

Jag har nog blivit aningens förbittrad (eller ordentligt kanske snarare) över den arbetssituation jag så ofta hamnar i ute på fältet. Att jag lätt glömmer att det faktiskt finns andra än jag som har ett intresse i lagspel och samarbete.

Ni har nog lyckats väl på ännu en punkt med andra ord.
thumbs up

Självklart är det rätt tänkt. Att svetsföratärka en redan väldigt lätt, eller som du själv uttrycker avskalad konstruktion. Leder ofta till höjd vikt. Men oftast så är man i en sits att det är ett alternativ tills vidare. sedan till ritbordet när man hunnit fundera ett steg längre. Så självklart gör ni rätt.
Det var mer hur du uttryckte dig jag fnissade lite åt.

Jag önskar er som alltid lycka till. Riktigt häftigt bygge rakt igenom. Önskar nog själv att jag hade uthålligheten som krävs för ett sådant här projekt någon gång i framtiden.


Det är verkligen jättelugnt!
Vet själv hur trött man kan bli på det man ser runt omkring sig...
När det gäller uthållighet tror jag nästan att det är omöjligt att orka med ett helt bilprojekt ensam.
Jag hade själv aldrig orkat med utan resten av gänget.

Ha det bra!

MVH/ Michael K


_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Wärhner
Huddinge





Här sen Nov 2002
Inlägg: 3047
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Jun 2018 08:17     Citera

Aktuell status på bilen? Blir det någon körning till helgen?


_________________
/Peter Wärhner

Nu: 997.2 turbo PDK 2010
Tidigare: 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01 RHD, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
ButterflyRacing
Forshaga





Här sen Dec 2002
Inlägg: 13260
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Jun 2018 09:32     Re: Citera

Michael Karpers skrev:


När det gäller uthållighet tror jag nästan att det är omöjligt att orka med ett helt bilprojekt ensam...........


Hmmm ...... är det därför det går lite trögt framåt 04:00 i verkstan.....





_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!!
46 besök idag (779761 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 101, 102, 103






Från request till första response:
sec (varav server render 0.120 sec)
Webbrowser render:
sec