Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!!
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 106, 107, 108   >>
93 besök idag (827244 totalt)
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893



Lördagsmorgonens jobb, nu är vipporna i stort sett klara.

Hmmm, kanske ska tillägga att det är kemiskt cnc fritt...handfilning gäller.
Göran

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Göran Malmberg skrev:

Hmmm, kanske ska tillägga att det är kemiskt cnc fritt...handfilning gäller.
Göran


Mycket vackert.
och...ja...handgjort är på riktigt..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
listerstorm
sundsvall
Här sen Sep 2006
Inlägg: 4



tjena grabbar
idag så gjorde vi shakedown på mangustern
ska till karlskoga nu på torsdag å se om de går å få nån fart på den
hoppas ni snart är klara så vi får matcha lite

mvh nyman 377 kubiktum 800 hk

_________________
leif nyman
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893



listerstorm skrev:
tjena grabbar
idag så gjorde vi shakedown på mangustern
ska till karlskoga nu på torsdag å se om de går å få nån fart på den
hoppas ni snart är klara så vi får matcha lite

mvh nyman 377 kubiktum 800 hk

Kul, hoppas det går riktigt bra, det måste bli hög klass på dessa rejs. Jag vet ju inte var vi hamnar, men jag vill i alla fal ha bästa tänkbara motstånd.
MVH
Göran

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
Otto Leffler
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 248



Coolt med vipporna och den lösningen, ta gärna mycket bilder på slutresultatet där, det är kul att se

När hoppas ni vara startklara ?

_________________
Otto Leffler
Lotus Elise S2 K20
Instagram: elisek20turbo
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155



listerstorm skrev:
tjena grabbar
idag så gjorde vi shakedown på mangustern
ska till karlskoga nu på torsdag å se om de går å få nån fart på den
hoppas ni snart är klara så vi får matcha lite

mvh nyman 377 kubiktum 800 hk


Tjena Nyman.
Hör rykten om att du börjar bli långhårig nu..ingen klippning före första segern eller? Tur för din omgivning att vi inte hinner vara med på första rejset

Lycka till på torsdag!!

MVH / Johan Låg tyngdpunkt, 358 kubiktum & tillräckligt med hk

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893



Nu är oljetråget klart, med fästen för oljepumpen.



Främre A-armsprofil, för sfäriskt lager.

A-arm med gängad insert för balljoint. Ryggen svetsas i en fräst skåra i profilen.

Samma typ av insert men har insat i en rektangulär profil, för den bakre hjulupphängningen.

Pushrodens insert är annorlunda då den måste vara lätt och röret är tunnväggigt. Midjan spar vikt.
Den inre gaveln på "trådrullen" svetsas i borrade hål i profilen.

Cromemollyplår tillformas för de bakre upprightsen.

En bunte A-armsprofiler.

MVH
Göran Malmberg

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
Andreas Åkebrink
Verkstaden i blekinge skogen
Här sen Feb 2004
Inlägg: 258



Hejsan! Läser er tråd så fort ni gjort updateringar. Vad får man tag i sådana platta rör som ni använder till A-armarna?? Alltså dom elliptiska, eller hur det nu heter

MVH Andreas Å

_________________
Andreas Åkebrink
Bygger fögasar tubo koja för SSK Classic
Gillar att svarva och fräsa egna grejer
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Det är så vackert...så ögonen tåras...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Raspberry racing skrev:
Hejsan! Läser er tråd så fort ni gjort updateringar. Vad får man tag i sådana platta rör som ni använder till A-armarna?? Alltså dom elliptiska, eller hur det nu heter

MVH Andreas Å


Arigo flygmaterial har droppformade profilrör i 4130 (CrMo)
http://www.arigoteknik.se/svenska.htm
direktlänk till sidan med rören: http://www.arigoteknik.se/Products/Metal/profile4130_SW.htm

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3548




Man tycker att man är lite high-tech när man svetsar och bankar på järnbitar som ska föreställa en krängare... Det här är ju på en lite annan nivå.

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Johan Lekås
Sollentuna
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1269



Raspberry racing skrev:
Hejsan! Läser er tråd så fort ni gjort updateringar. Vad får man tag i sådana platta rör som ni använder till A-armarna?? Alltså dom elliptiska, eller hur det nu heter

MVH Andreas Å


Finns i vanligt i "bonnstål" på Broson:
http://www.broson.se/rp_infotext.php?path=37&lang=sv&avdelning . . . .

_________________
Johan Lekås
Citera
Andreas Åkebrink
Verkstaden i blekinge skogen
Här sen Feb 2004
Inlägg: 258



Krille_hlm skrev:
Raspberry racing skrev:
Hejsan! Läser er tråd så fort ni gjort updateringar. Vad får man tag i sådana platta rör som ni använder till A-armarna?? Alltså dom elliptiska, eller hur det nu heter

MVH Andreas Å


Arigo flygmaterial har droppformade profilrör i 4130 (CrMo)
http://www.arigoteknik.se/svenska.htm
direktlänk till sidan med rören: http://www.arigoteknik.se/Products/Metal/profile4130_SW.htm


Tack Krille

_________________
Andreas Åkebrink
Bygger fögasar tubo koja för SSK Classic
Gillar att svarva och fräsa egna grejer
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Jodå, Krille har helt rätt.
Vingprofilerna är från Arigo. Länken stämmer också:

http://www.arigoteknik.se/Products/Metal/profile4130_SW.htm

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
johan@speedlab
Stockholm
Här sen Maj 2007
Inlägg: 218



Tänk att det alltid är så kul att få stora hårda paket!
I detta fall två lådor "American size" fulla med luft & frigolit..och en väldigt br<-2m->ed C6 kaross.


Nej då vi ska inte köra cab. Vi återvinner taket från C4an


Jo vi ska ha motorhuv men den bygger vi själva


Ingo blev lite körsugen.


Detta skall vi skära bort..

[/img][/list][/url]
Här skall det modifieras.

Nu skall vi få ihop karossen med chassiet så att vi kan börja modifieringarna. Vi kommer att behöva sänka karossen en hel del samt kapa upp dörrarna för luftutsläppen sen återstår det bara att göra huven, lacka och gjuta av väl valda delar för kommande behov.
Behöver jag tillägga att vi inte kommer att hinna till premiär racet i helgen.


/Johan

_________________
Johan Björkegren

www.speedlab.se
Citera
brainglow
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 510



OH YES!

Jag visste redan förra året att detta skulle bli ett grymt projekt!
och jag är INTE besviken

Har ni funderat på att behålla den svart?

_________________
Patrik Rosén
Speedlab Crew - http://www.speedlab.se
3D-printing/Design - http://www.brainglow.se
Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Citera
johan@speedlab
Stockholm
Här sen Maj 2007
Inlägg: 218



Delar av teamet var på NSC / Mantorp i helgen för att få lite inspiration. Vissa knäckte tom extra hos team Axehult och deras feta Camaro GT. Kan bara konstatera att statusen är väldigt hög runt 20 NSC bilar första race helgen! Den ena hårigare än den andra. Erik Behrens rattade runt sin oreca Viper på 1.16.46! thumbs up Följd av två Finska dito. Se http://www.nordicsupercar.com
Kan bara nämna att "kungaklassen" (STCC) låg på tider runt 1.20. Hur som helst så vill det till att vi får ihop bitarna rätt om vi skall vara med i getingboet. Vår målsättning är fortfarande 1.16 tider på Mantorp och efter helgen finns det inget som gör att vi sänker målsättningen, tvärt om.

Drabbad av den svårartade åkomman racingabstinensus gör att man nu bara vill ta ledigt från jobbet och ägna all tid åt bilen..
- Får kila upp i garaget och slipa in lite kolvringar när barnen somnat

Återkommer inom kort med mer byggrapporter och bilder.

_________________
Johan Björkegren

www.speedlab.se
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893



Vad sägs om en uppright som väger 2 kilo? Även om vi förlorar racet så kanske vi vinner upptightstävlingen .
Göran Malmberg

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893



Man kan kanske anmärka på svetsningens utseende från utsidan men vi vill försäkra oss om fullständig genombränning och då får utsidas look bli som den blir.

En bild av insidan på upprightsen.

Göran Malmberg

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
pwrdesign skrev:
OH YES!

Jag visste redan förra året att detta skulle bli ett grymt projekt!
och jag är INTE besviken

Har ni funderat på att behålla den svart?


Svart är mycket rått, men det gör sig så förbaskat dåligt på bild... Och eftersom vi tänkte prenumerera på podiumet så gäller det att bilderna blir snygga!
(Skämt åsido, man borde kanske hålla en lite lägre profil och se till att komma ut på banan istället....)

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 857



Underbar bil detta verkar bli, å jag som knappt brukar gilla amerikanska bilar.

Men jag vill ser mer bilder på hur ni monterar dit alla era saker till pushrodsen i fram.
Å mer bilder på allt annat med.

Lycka till
Mvh, Per

_________________
Per Axblom
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!!
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 106, 107, 108   >>
93 besök idag (827244 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande