Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!! | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 106, 107, 108 >> 93 besök idag (827244 totalt) |
Mycket vackert. och...ja...handgjort är på riktigt.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Kul, hoppas det går riktigt bra, det måste bli hög klass på dessa rejs. Jag vet ju inte var vi hamnar, men jag vill i alla fal ha bästa tänkbara motstånd. MVH Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||||
Tjena Nyman. Hör rykten om att du börjar bli långhårig nu..ingen klippning före första segern eller? Tur för din omgivning att vi inte hinner vara med på första rejset Lycka till på torsdag!! MVH / Johan Låg tyngdpunkt, 358 kubiktum & tillräckligt med hk |
||||
Nu är oljetråget klart, med fästen för oljepumpen.
Främre A-armsprofil, för sfäriskt lager. A-arm med gängad insert för balljoint. Ryggen svetsas i en fräst skåra i profilen. Samma typ av insert men har insat i en rektangulär profil, för den bakre hjulupphängningen. Pushrodens insert är annorlunda då den måste vara lätt och röret är tunnväggigt. Midjan spar vikt. Den inre gaveln på "trådrullen" svetsas i borrade hål i profilen. Cromemollyplår tillformas för de bakre upprightsen. En bunte A-armsprofiler. MVH Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||||
Hejsan! Läser er tråd så fort ni gjort updateringar. Vad får man tag i sådana platta rör som ni använder till A-armarna?? Alltså dom elliptiska, eller hur det nu heter
MVH Andreas Å _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja för SSK Classic Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Arigo flygmaterial har droppformade profilrör i 4130 (CrMo) http://www.arigoteknik.se/svenska.ht direktlänk till sidan med rören: http://www.arigoteknik.se/Products/M |
||||
Finns i vanligt i "bonnstål" på Broson: http://www.broson.se/rp_infotext.php _________________ Johan Lekås |
||||
Tack Krille _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja för SSK Classic Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||||
Jodå, Krille har helt rätt.
Vingprofilerna är från Arigo. Länken stämmer också: http://www.arigoteknik.se/Products/M _________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||
Tänk att det alltid är så kul att få stora hårda paket!
I detta fall två lådor "American size" fulla med luft & frigolit..och en väldigt br<-2m->ed C6 kaross. Nej då vi ska inte köra cab. Vi återvinner taket från C4an Jo vi ska ha motorhuv men den bygger vi själva Ingo blev lite körsugen. Detta skall vi skära bort.. [/img][/list][/url] Här skall det modifieras. Nu skall vi få ihop karossen med chassiet så att vi kan börja modifieringarna. Vi kommer att behöva sänka karossen en hel del samt kapa upp dörrarna för luftutsläppen sen återstår det bara att göra huven, lacka och gjuta av väl valda delar för kommande behov. Behöver jag tillägga att vi inte kommer att hinna till premiär racet i helgen. /Johan |
||||
OH YES!
Jag visste redan förra året att detta skulle bli ett grymt projekt! och jag är INTE besviken Har ni funderat på att behålla den svart? _________________ Patrik Rosén Speedlab Crew - http://www.speedlab.se 3D-printing/Design - http://www.brainglow.se Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/ |
||||
Delar av teamet var på NSC / Mantorp i helgen för att få lite inspiration. Vissa knäckte tom extra hos team Axehult och deras feta Camaro GT. Kan bara konstatera att statusen är väldigt hög runt 20 NSC bilar första race helgen! Den ena hårigare än den andra. Erik Behrens rattade runt sin oreca Viper på 1.16.46! Följd av två Finska dito. Se http://www.nordicsupercar.com
Kan bara nämna att "kungaklassen" (STCC) låg på tider runt 1.20. Hur som helst så vill det till att vi får ihop bitarna rätt om vi skall vara med i getingboet. Vår målsättning är fortfarande 1.16 tider på Mantorp och efter helgen finns det inget som gör att vi sänker målsättningen, tvärt om. Drabbad av den svårartade åkomman racingabstinensus gör att man nu bara vill ta ledigt från jobbet och ägna all tid åt bilen.. - Får kila upp i garaget och slipa in lite kolvringar när barnen somnat Återkommer inom kort med mer byggrapporter och bilder. |
||||
Man kan kanske anmärka på svetsningens utseende från utsidan men vi vill försäkra oss om fullständig genombränning och då får utsidas look bli som den blir.
En bild av insidan på upprightsen. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||||
Svart är mycket rått, men det gör sig så förbaskat dåligt på bild... Och eftersom vi tänkte prenumerera på podiumet så gäller det att bilderna blir snygga! (Skämt åsido, man borde kanske hålla en lite lägre profil och se till att komma ut på banan istället....) _________________ /Michael Karpers Väghållningsböcker och Videokurser! www.speedlabacademy.se http://instagram.com/speedlabracing https://www.youtube.com/SpeedlabRacing |
||||
Underbar bil detta verkar bli, å jag som knappt brukar gilla amerikanska bilar.
Men jag vill ser mer bilder på hur ni monterar dit alla era saker till pushrodsen i fram. Å mer bilder på allt annat med. Lycka till Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!! | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 106, 107, 108 >> 93 besök idag (827244 totalt) |