Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (4946 totalt) |
Gokart für alle
Nu har till och med Steffo hittat hit ![]() Till alla som inte vet, som alternativ till RBC anordnas numera endurancelopp i min regi i racetown... Alla som e sugna kan maila in sitt intresse eller ha min hemsida under uppsikt.... Mycke gokartgodis finnes! |
||
Dessvärre e de smetfullt den 18:e, men med tanke på hur stort intresset e så kanske vi får ihop ett lopp till innan jul. Annars kommer ett lopp annonseras ut på hemsidan i början på januari.
Räknar iskallt med att minst köra 1 lopp varje månad. Maila in intresse så skickar jag ut inbjudningar när de e dax. Tjuvträna så länge ni istället ![]() |
||
NU precis...
..bestämde jag i samråd med en av mina mest oproffesionella vänner i kartingvärlden (just för att han inte e i kartingvärlden, haha) att vi kör ett race till innan jul eftersom intresset e så stort. Maila in ert intresse om ni vill vara med i Racetowns gokarthall å köra långlopp. Blir en kväll veckan innan jul, datum å tid kommer så snart bokningen hos racetown öppnat. 15 min träning, 1 timme race, 2-3 pers/lag, kostnad 1000kr/lag. OBS! I just detta race finns inga krav på tidigare bra varvtider eftersom halva racet redan bokats upp av mina mindre snabba vänner... ![]() |
||
|
||
Skulle väl ta å lämna nån slags racerapport här då kanske...
Kvällens långlopp i Racetowns småbilshall skulle bjuda på en hård kamp om förstaplatsen. Unge herr Lestrup sladdade in sitt Citroenlag på bästa tid i kvalet där hans lagkamrater dessvärre inte visade riktigt samma glöd som fanbärarn. Strax efter i kvalet va nye banrekordinnehavaren ojala med sin lagkompis Palnér. Teddybears med de tunga korten Micke å Lars W rullade in på en bra kvaltid liksom Lá Bomba där Irlander å Lill-Tony kämpade hårt med en tröttkörd kart. Efter starten drog Lestrup iväg som en kanon och ledde efter en stund betryggande. Lars W å Palnér gnuggade skyddbågarna mot varann ett par gånger i kriget om andraplatsen medans kvällens heta lag ELE Motorsport visade prov på snabb körning, dessvärre aningen varierande varvtider. 20 minuter in i racet hade ELE samma bästatid som ledande Lestrup men låg trots detta nästan ett varv efter. Citroen kastade nu ur Lestrup å sparkade istället ut en ny gasglad. Samtidigt övertog Teddybears ledningen men tappade den snart till ojala & Palnér som fått fart. När Micke i Teddybears fick ta över staffetratten av Lars fick han se sig bli ifrånkörd meter för meter av 45 kg ojala. När målflaggan hängdes ut hade o & P hunnit köra 131 varv och deras bästatid var 26.526. Andraplatsen hölls av Teddybears som hann med 130 varv och trea blev La Bomba med 128 varv. ELE Motorsport knep fjärdeplatsen 10 sekunder före Lestrups Citroengäng. Längre ner i fältet hittade till sist Hållbus och Bellevue fart och lade beslag på 7:e och 8:e platserna ett varv efter Peder & Jocke som stabilt säkrade sjätteplatsen. DiBoss hade en stund häng på övre halvan med efter ett taffligt byte å krampande underarmar fick nionde plats duga. Jumboplatserna va aldrig riktigt hotade, Sisters blåflaggade sig fram 117 varv och Team Dinner Bar sparade bensin och körde 114 varv. Nästa lopp körs i mitten på januari. Läs mer på www.sodakart.se och maila in en anmälan om Ni vill stöka till det på banan... ![]() Tack alla som deltog! /Arrangören |
||
_________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||
Börjar dra ihop sig för nytt långlopp. Sista måndagen i januari lutar det åt. Maila in intresse om Du vill ha med ett lag till kampen. 2-3 pers/lag e lagom, pris 1200kr per lag. Gå in på hemsidan å anmäl nu för platserna lär gå åt som smör!
Gott nytt på Er oxå! |
||
Haha.. Dessvärre reser inte gokartcirkusen så långt söderut. Men du är varmt välkommen upp till 08-city å köra. Ta tåget, Racetown ligger vägg i vägg med T-centralen...
![]() Vill du testa racekart i sommar är resan klart värd besväret. |
||
Kul att du hittat hit Steffo!
Tack för senast, tycker att vi fixar ett lopp utomhus istället, det är ju en sån fin vinter!! ![]() ELE Motorsport skall ha möte nu i veckan om vi ska vara med i nästa rejs, vi vill upp på pallen!!! _________________ Calle Corradin |
||
Jag håller på å fixa så de blir utomhuslopp i sommar oxå på järfällas bana. Eftersom hyrkarten e lite väl seg för snabba grabbar som ni så lär jag fixa långlopp med Rotaxkartar som vi prata om förut. Järfälla verkar tända på att ordna långlopp.
Nu är nästa lopp i Racetown bokat iallafall, måndagen 29 januari kl 20.00. Samma upplägg som vanligt, 15 min träning, en timme race, 2-3 pers per lag å mycke garv å glåpord i depån.. ![]() Dessvärre kostar varje lagplats nu 1200kr pga av höjda priser hos Racetown. Anmäl er nu!! Platserna går åt fort! |
||
Re:
Ja! Det saknas långlopp för kartar i Sverige! Tänk om man kunde få till en serie med 5-6 lopp av varierande längd typ 3-6 timmar med en avslutning på 12 ![]() _________________ Pet ter Uhlin |
||
Kommer köras ett långlopp i racetown veckan innan sportlovet typ, Ulli anmälde sig direkt efter KAK-racet trots att hon va blåslagen efter att ha landat under en däcktrave under tävlingen..
Vill ni möta henne? In på hemsidan å anmäl er då! 2-4 pers per lag å kostnad för nöjet är 1200kr/lag. Nu ska jag gräva ner mig under täcket å kudden. |
||
Tack alla som körde igår för ett bra race å grattis till Gutniak & Irlander för bra körning som räckte till vinst!
Nästa lopp är bokat, måndag 19 feb kl 20.00 kör vi igen. 15 min träning följt av en timme race. Anmäl ett lag nu alla ni som vill vara med! Läs mer på hemsidan som uppdateras ikväll! Bilder kommer läggas in från igår. |
||
Filmen är ute! Kolla in klippet från när jag å 250-åkaren Damian Payard driftar i Globen.
Klicka på länken i nyheter! 19/2 e de hyrkartrace.. ska försöka hinna till RBC ikväll först! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (4946 totalt) |