Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1980 besök totalt |
_________________ ![]() |
||||||
|
||||||
Det lär inte bli många omkörningar. Jag tror att Sturup med nya sträckningen är lite längre än Knutan. |
||||||
Nice! Ännu en stcctävling man kan åka o kolla på!
![]()
Jo ja har osså för mig han snackade nått om de.. Kommer dåligt ihåg.. Stog bara o dreglade över bilen ![]() _________________ Emil Jönsson |
||||||
problemet är att sturup är hälften så bred ungefär ![]() |
||||||
Svammel. ![]() (Däremot är det ganska nära till räckena på sina ställen, ungefär som Knutan såg ut för några år sedan....) Från banornas egna hemsidor: Sturup Raceway: Längd: 2133 m Bredd: 11-20 m Knutstorp: Längd: 2070 m Bredd: 10-12 m _________________ -- |
||||||
Jag tror inte att det blir några problem på själva banan. DTC och SLC har visat att banan klarar av många och snabba bilar
![]() Jag tror att man ska vara mer orolig för depåutrymme och de för STCC så viktiga publikplatserna... _________________ /Kristian Elisson |
||||||
|
||||||
Har åkt med några varv runt banan i sommras. Vet inte om ja har rätt men den va rätt kass me utrymme för omkörningar, typ start o mål och på baksidan efter kurvan som gör runt sjön.. Men ja kan ha fel.. Har somsagt inte själv kört banan utan bara åkt på den.. Men borde ju finnas lite slc folk här som nog (förhoppningsvis
![]() _________________ Emil Jönsson |
||||||
Re:
Men jag har bara hört depåprat och spekulationer. Det löser sig säkert om nån hittar byggbilder i mars eller nåt. Men Sturup som är längre än Knutan känns fortfarande fel... ![]() Det skulle varit annorlunda om man genat från halva Dammkurvan, rakt över krönet till depåinfarten. Då hade det blivit ett annat flyt (och rejäl möjlighet till kurva över krön ![]() Märks det att jag inte gillar den übertajta hårnålen ![]() |
||||||
Re:
Det stod i Sydsvenskan häromdagen att man ansökt om byggnadslov för att fylla ut med landmassor för att flytta ett räcke som jag tolkade som det som står på utsidan av högfartsvänstern. Det tackar jag och min Miata för... Jag tror att två meter mer avåkningszon hade räddat ett bakljus ![]()
Ja, jag tycker att jag kommer ihåg att det stod något ljusblått ivägen när jag kom fegrulllandes i regnet ![]() God jul, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||||
Re:
lite ot: vilken är nu högfartsvänstern, den efter rakan på nybyggda baksidan eller den efter krönet? _________________ Pontus Fyhr |
||||||
Re:
![]() Vänstern mellan krönen har iaf jag rejält mycket lägre hastighet i (där finns det ju en naturlig bromspunkt). Det är nog bara BMWpartiet och Dammkurvan som jag kan vettiga namn på (alla andra hittar jag på för stunden ![]() |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1980 besök totalt |