Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 230i -86 -Utklädd VolvOTURBO *Såld*
<<   1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11   >>
9 besök senaste veckan (102529 totalt)
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Nisse977 skrev:
Jag har monterat E36 växeln på min E30. Det blir mycket kortare slag, men hjulen tar nu i krängaren vid fulla utslag.. så jag får sätta stopp på kolvstången. Vet inte om det är för E36 växeln har längre slag eller om det är mina nya krängare som sticker ut längre? Jag ska se om jag behöver 10 eller 15mm stopp.

Jag har hört att det inte är bra att köra med en servostyrväxel utan olja i. Men jag vet inte om det stämmer? Jag kör med servo på min och det känns kanonbra thumbs up


De har längre slag. På E36 sitter p-änden längre ut från centrum på navet så de känns lika sega som E30. Jag har sett en del bra trådar om hur de monteras och även då hur långa stopp som de monterat, det kan ha varit delvis på autopower också.

Kör man utan olja i kan packboxarna torka så det läcker sedan om man kopplar på tryck. Det borde fungera att hälla i en liten skvätt olja (inte fylla) och sedan sätta täta skruvar i hålen.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Jag var och hämtade framskärmarna på bussgods nu, det var grymt bra finish på ytorna och det mesta men tyvärr har gelcoaten bubblat sig på ett antal ställen och på 2 ställen hade den släppt så det blir till att skrapa bort lösa delar och spackla upp och sedan provmontera, borra hål för montage och sedan lacka dom. Skärmblinkers blir det inte och listerna kommer inte sättas dit utan motsvarande fält där de sitter kommer lackas mörkgrå. Så kommer det även bli på resten av bilen framöver.

Tog aldrig någon helbild men här är en tråkig bubbla >


Här är e36-styrväxeln, jag ska göra klart stopp till den och det som behövs för att montera mot rattstången innan jag påbörjar det.


Hade inte så mycket lust att skruva idag men för att komma någonstans har jag faktiskt stylat bilen idag, lite pinsamt, men det är faktiskt för funktionens skull. De nya speglarna har inbyggda blinkers, väger ett par gram mindre än originalspeglarna och har helt manuell inställning.
De nya speglarna hade faktiskt riktigt mycket sämre "bild", de kostade bara 250kr så det kanske man får stå ut med.



Jag börjar bli lite orolig över bling-faktorn, man vill ju inte att bilen ska misstas för en korvkioskräser.


Imrogon skall det städas i verkstan och på gårdsplanen. Sedan ska jag plugga i en smt6 och smalbandslambdamätare för att kunna ställa tändning och soppa så jag kan ladda på lite mer utan att riskera spikningar, när jag kopplade in laddtrycksmätaren visade den bara på 0,5 bar. Turbon laddade 1,0 när jag ställde av den förra bilen med motorn i så jag antog att det skulle vara i stort sett samma nu, kanske lite mindre, men det var ju en positiv överraskning att det finns utrymme för att ladda mer. Nu tänkte jag gå upp till 0,7-0,8 bar tills jag fått lite mer ordning på väghållning, bromsar, kylning och allmänt småfix.

För att få ett litet prestandatest ska jag nog köra Blackrace i Viared på söndag om allt funkar. Labba lite med olika laddtryck, tändning och soppa och se vad det ger. Det hade varit fint med bredbandslambda och/eller avgastempmätare men nu är det ingen extrem trimning på gång så det borde funka.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



I lördags åkte jag till Niklas för att kapa loss lite frisk plåt från hans krockade E30. Det blev en hel del trevligt bilsnack och ett par provkörningar och jämförelser av våra bilar! Volvo fyra med turbo mot lätt trimmad BMW sexa. Där var det lite olika karaktärer

Det var riktigt goa slingriga asfalterade små vägar som fanns runt ditt hem! 10mil åkte jag totalt den dagen med BMWn.

Det var en trevlig stund jag fick hos dig! Hoppas vi kan ses nån annan gång!


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Det var inte dumt med trevligt sällskap, jag fick gjort lite smågrejer som ren bonus, förutom att städa verkstan och gårdsplanen då.

Intressant att prova och jämföra, jag blir lite feg när jag kör andras bilar (om något skulle gå sönder eller hamna i diket), men det var kul att känna lite och bli inspirerad/avundsjuk!
Mycket bra känsla i ratten, det beror väl säkert på det fina chassiet med men jag kommer koppla in servopumpen direkt när jag byter styrväxel har jag bestämt mig för.

Stolen kändes lite trång över axlarna när man satte sig, men när man körde kändes det naturligt tänkte jag på efteråt.

Ljudet var ju aningen trevligare också, riktig skönsång ur piporna.

Jag får se till att få ordning på bilen så den går som den ska och sedan göra en insats med chassie och bromsar. Det är ju astronomisk skillnad mellan bilarna när man svänger lite.

Jag antar att det blev ett par mil extra när du skulle hem till mig!

Nästa gång vi ses kanske du har tid med kaffe/fruktstund..

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Det är alltid kul när man kan inspirera varandra lite

Ja man vill ju ta det lite lungt med andras bilar, i alla fall i kurvorna Men på rakor kan man ju pressa lite

Stolen känns rätt trång ja, men det känns bra ändå när man kör tycker jag. Det var visst nån snubbe som vann Rallycross SM som hade haft denna stolen. Kanske var han en liten typ?

Det blev 10mil totalt i lördags, men 8 av dem var ju till och från dig + lite felkörning på vägen hehe!

Vi ses

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Nu är bilen registrerad och klar, den godkändes på efterkontrollen så snart får jag hem nya registreringsbevis.

Fick slipa bort kanten som jag sparat efter takluckan, eftersom man kunde få den i huvudet om man voltar. Eftersom någon varit förutseende och tagit bort skyddet på vinkelslipen fick jag det mesta i huvudet när jag slipade. Glödande metallspån, onda bitar från skivorna och kokande tätningsmassa. Jag var helt rödprickig i pannan efteråt.


Inredningen nästan återställd för att tillfredställa besiktningsgubbarna. Baksätet har legat i trädgården sen i vintras så jag fick jaga bort gråsuggor och sanera sätet innan det hamnade i bilen igen tillfälligt. Känns dock inte helt hygieniskt ändå.



Nu ska jag få den till att gå riktigt och sedan åker glasfiberskärmarna på tror jag.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Nu har jag fått regbeviset, tyvärr har det blivit ett litet fel på motorbeteckningen men det borde räcka med ett telefonsamtal för att reda ut det. B130FK existerar ju inte.


Nu börjar jag bli riktigt trött på styrsystemet, på TPC säger de att LH 2.2 är svårt att få till och jag börjar förstå vad de menar.
På sistone har jag testat en annan LMM utan resultat.
Bytt tempgivare då den som satt i var till LH 2.4. Nu går bilen jämnt men lite segare igen, det känns som att tändkurvan flyttat sig, men har inte kollat nu.

Ett fel som är kvar är att om man kopplar in tomgångsmotorn stiger tomgången långsamt till ca 3000 varv.

Ett fel som kommit tillbaka är att funktionen på bränslepumpsrelät är inverterad så pumpen slutar inte gå så länge tändningen är på och det känns direkt olustigt så jag kör inte med bilen mer än kortare provturer nu.


Jag hade tänkt att köra med LH 2.2 och SMT6 men jag börjar fundera över andra lösningar. Det är lättare med felsökning och ändringar om man har kontroll över allting, nu blir det väldigt lurigt så fort något trasslar. Det hade varit lättare om man kunde läsa av givarnas signaler vid olika situationer för att kunna utvärdera rimligheten i dessa.

Jag sneglar lite åt en låda som var ämnad åt min 200sx egentligen men jag har funderat över att sälja grejerna. Kanske de hamnar i den här bilen istället...

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Eh, LH2.2 på en B230FK, det var ju LH2.4 som satt på de maskinerna.
Är bättre om du kan byta upp dig till 2.4:a och ta sprutet från en B230FT 91-94(5) så får du med diagnosuttag och lite andra bra att ha saker.

Givarna till temp skiljer mellan 2.2 och 2.4

På TPC faq så har du en beskrivning om hur du tar kablaget från en senare 240 och anpassar till turbomotorn.
Försök undvika boxar från 96 och senare pga immobilizer.

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
steffe skrev:
Eh, LH2.2 på en B230FK, det var ju LH2.4 som satt på de maskinerna.
Är bättre om du kan byta upp dig till 2.4:a och ta sprutet från en B230FT 91-94(5) så får du med diagnosuttag och lite andra bra att ha saker.

Givarna till temp skiljer mellan 2.2 och 2.4

På TPC faq så har du en beskrivning om hur du tar kablaget från en senare 240 och anpassar till turbomotorn.
Försök undvika boxar från 96 och senare pga immobilizer.


Det är en tidigare ägare som har parat ihop sprut och motor, jag har hört en del olika versioner om 2.2 eller 2.4 är bäst. Bägge har sina fördelar känns det som.

Nu vet jag inte vad man får ge men det tar emot lite att köpa ett sprut till, som man inte har full kontroll över. Nu kommer jag köra lagom mycket som den här turbon tål med marginal och det är på fel sida om eller runt 200 hk skulle jag tro och då är det ju inte så kinkigt.
När jag fått ordning på chassie och bromsar kommer jag plocka i en 16t eller kanske någon 18-19t och ladda på lite mer, kanske 300 hk. Då känns det bra med en riktigt sprut som går att mappa riktigt och med logg-funktion, sekventiell insprutning, tändningen blir visserligen waste-spark men det känns rätt att gå vidare med en gång. Skillnaden mellan 2.2 och 2.4 är väl inte så stor?

Tempgivaren har jag numer koll på, jag har en svart liggande från 2.4 utan kontakt mellan stiften och en blågrå som sitter i bilen till 2.2 med 2,2 kohm mellan stiften vid 20 grader.

Guiden om motorbytet har jag sett, verkar välskriven och utförlig.

Tror du det är värt att satsa på att byta till 2.4? Det känns som att det är lika bra att ta steget fullt ut och gå vidare till Haltechet som ändå ligger och väntar i sin låda. Finns ju en del som kör det på sina Volvomotorer så erfarenhet bör ju också finnas.

Det jag behöver få rett ut innan i så fall är om min TPS funkar, hur det är med trigger-signalen (om hallgivaren funkar) och tändningsbiten med spolar, slutsteg och så. Hade varit käckt om man kunde köra vidare med en fördelarlösning över sommaren i så fall. Tänkte kontakta Mats Ivarsson (Boost) för att få igång grejerna på smidigaste möjliga sätt.

Vi får se vad det blir, får rota vidare om spruten. Felsökningen har jag tröttnat på nu så det behövs något nytt för att få fart på det snarast innan sommaren är över.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Fick ett ryck idag och trycktestade intercooler och tryckrör. Det visade sig att det var en läcka mellan cellpaket och gavel. Tillräckligt stor för att ställa till problem tänkte jag.
Rotade fram en annan originalintercooler och trycktestade den innan vi monterade den.

Efter bytet gick bilen precis likadant som innan.


Fick frågan om hur tändningen stod och tänkte då att det är lika bra att kolla med en annan stroblamba. Man vet ju aldrig. Tändningen stod rätt men samtidigt som den rycker och tvekar lite på jämnt varvtal tänder den inte på 1:ans cylinder och även när man släpper gasen blinkade inte stroben alls när den var kopplad till 1:an.

Eftersom tändningen är dum och inte vet vilken cylinder som tänder, varken styrbox, tändmodul eller tändspole vet egentligen vad den gör och felet bara uppstår på 1:an borde det ligga i fördelarlock, tändkablar, tändstift eller möjligtvis hallgivare som ger en puls för varje gång det tänder.

Tändstiften har gått ca 100 mil men det kan ju ha bränt och är Bosch och jag brukar köra på NGK så de ska jag byta.

Tändkablar och fördelarlock är helt nya och gav ingen skillnad mot innan bytet.

Hallgivaren ger likadana pulser för varje gång det tänder men det skulle kunna vara någon skada på den delen som ger pulsen till ettan men känns inte så troligt.

Jag hoppas på stiften helt enkelt.

Har inte kommit vidare med Haltechet men förr eller senare skall det i. Tror jag.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Det var väldigt vad det skulle krångla för dig Niklas! Har du kontaktat Jocke för mer info?

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Jocke hade inte så lite problem med just elsystemet heller och det här känns som ett nytt fel som kom över natten.

Bilen trycker på bra om man gasar till första gången man ska iväg efter man stått en stund. Inte så den är kall men så den fått vila lite. Då sticker den iväg ordentligt från låga varv till kanske 4000 varv och sedan segar den och är seg även från låga varv när man kör vidare..

Jag bytte stiften igår och provade med en annan tändspole.

Efter lite funderande kom jag fram till att de enda saker jag inte fått kollat riktigt är faktiskt LMM, Hallgivare/fördelare och lambdasond.

Ska lambdasonden påverka gången även vid fullt spett? Den går mycket sämre om den är urkopplad. Vad jag förstått ska många bilar gå på lambda (closed loop) på låg/mellanlast, (ev inte tomgång) och sedan vid full belastning på mapp. Och då borde det inte påverka när man gasar på om lambdan är inkopplad eller inte.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

LMM är ett spöke emellanåt, på min 745:a så fick jag felkoder (LH2.4) som inte tydde på LMM men likväl förb* så var det den som strulade.
Lätt att testa iallafall thumbs up
LH2.2 har väl kallstartsspridare, koppla ur den isåfall när motorn blivit varm så att den inte är konstant på.
Tomgångsmotor rengjord, justera spjället.

Ang byte LH2.2 -> 2.4/Haltech, har du tid att mappa ett nytt sprut eller köra bilen så är det nog enklare att få LH2.4 att ge drygt 200 hkr med chip (www.vikingchip.com) eller 250 hkr med större LMMrör och större spridare.


[Bullshitmode]
Jag har 2.4 i min 945 FK och den är en sleeper, din bil blir ju lättare än en sur tung volvo så kraften lär nog räcka till. Men det är ju som alltid en fråga om tid.
[/Bullshitmode]

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
steffe skrev:
LMM är ett spöke emellanåt, på min 745:a så fick jag felkoder (LH2.4) som inte tydde på LMM men likväl förb* så var det den som strulade.
Lätt att testa iallafall thumbs up
LH2.2 har väl kallstartsspridare, koppla ur den isåfall när motorn blivit varm så att den inte är konstant på.
Tomgångsmotor rengjord, justera spjället.

Ang byte LH2.2 -> 2.4/Haltech, har du tid att mappa ett nytt sprut eller köra bilen så är det nog enklare att få LH2.4 att ge drygt 200 hkr med chip (www.vikingchip.com) eller 250 hkr med större LMMrör och större spridare.


[Bullshitmode]
Jag har 2.4 i min 945 FK och den är en sleeper, din bil blir ju lättare än en sur tung volvo så kraften lär nog räcka till. Men det är ju som alltid en fråga om tid.
[/Bullshitmode]


Tack för idéer och funderingar!

Den LMM som jag provade med sist var tydligen kass, en kompis satte den på sin bil och den gick riktigt dåligt med den på och glödningen gick inte igång heller. På min bil var det ingen skillnad så jag sätter en slant på att det är den.

LH2.2 har ingen kallstartsspridare.

Tomgångsmotorn är rengjord och provkörd.

Spjället är justerat och klickar fint.

Jag hade ju tänkt köra 180-200 hk i sommar så egentligen är väl Haltech överkurs men när jag ändå har trassel tänkte jag installera mitt Haltech som sjunkt så mycket i värde sen jag köpte det så jag inte kan med att sälja det.

Sedan är BMW:n lite av en experimentlåda som jag tänkte testa lite kul idéer med. Installerar jag mitt Haltech nu kanske det finns utrymme att testa lite och lära sig med mindre risk för dyra ras som om den vore mer trimmad tänkte jag med.

Nackdelen är att sommaren försvinner så det hade varit käckt om jag fick fart på det som sitter nu.
För att byta till LH2.4 behövs väl boxar, LMM, tempgivare och det tråkiga är väl svänghjul och givare med 60-2 signal.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Köpte en LMM och slängde dit. Nu är den oändliga felsökningen slut för den här gången! thumbs up
Nu går den jämnt och riktigt! Känns att det behövs lite finjusteringar, jag har fettat på med högre bränsletryck nu när den inte gått riktigt och tändningen står på 15 grader FÖD. Den tändinställningen är jag inte hundra på och ingen jag frågat heller. Svaret brukar bli 15 eller 20 grader. Jag skulle gärna ha den på 20 grader för att få lite mer tryck i botten om det funkar.
Anledningen till att folk inte vet (frågan är ställd på TPC med) är nog att tändningen normalt inte är mekaniskt ställbar på de här motorerna utan sköts av box/chip.

Det är ett par km från skroten där jag bytte LMM men ändå hann jag med långt gångna planer på vidare modifieringar och även lite trimning. 0,4-0,5 bar är ju inget skoj!

Nu blir det avgassystem vilket börjar bli akut. Gubbarna på Skanska som jag kör förbi varje dag till och från jobbet tror nog inte jag är klok när jag nästan fastnar på deras grusgupp varje dag!
Jag tänkte fått tag på ett sportsystem till 325 med dubbla pipor så man får lite markfrigång, fast det verkar inte som att de finns i överflöd direkt och nytt köper jag inte. Då bygger jag hellre ett själv i 2x2". Så länge tanken är på plats finns ingen chans att köra med grövre saker om jag ska få bilen ännu närmre backen och köra på gatan.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Fasen vad gött att det ÄNTLIGEN verkar ha löst sig!!!!! Grattis! thumbs up

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Tackartackar!

Jag kollade lite snabbt i annonserna och fick köpt Bistecs Ferrita som hängde med hans nya e30. Det är visserligen 2x1 3/4" så det är inte jättegrovt men tvärsnittsarean motsvarar den för 2,5" och borde ge något sämre flöde. 2,5" räcker ju rätt långt, jag ska fortfarande ha 3" till katten (som absolut inte kommer vara rensad).
Nu är det Japmeet till helgen så då blir det ingen stor omväg att hämta grejerna heller. thumbs up

Dags att börja bygga igen, har förkylt mig kraftigt så jag får krya på mig och ta friska tag nästa vecka när semestern börjat. Fast det kliar kraftigt i fingrarna nu.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Början av semestern har ägnats åt att gjuta en platta hos grannen som skall bygga ut. Bra att träna lite inför kommande garagebygge...

Tanken var att jag skulle få anpassat, snyggat till och monterat mitt nya avgassystem som jag var och hämtade hos Bistec.


Jag såg Nisse977:s tråd där det lackas för fullt och blev sugen på att klämma dit plastskärmarna jag införskaffat och testa ena färgen jag tänkt mig. Eftersom motorn är Volvo har jag letat upp två annorlunda Volvo originalfärger som kanske passar.

Först satte jag igång att koppla in backspeglarnas blin(g)kers. Det var inga problem att få hälften av dioderna att blinka. Sedan blev det värre. Det var tre tåtar och kopplingsschema saknades. Jag tänkte att dioder är svåra att ha ihjäl, de släpper bara igenom ström åt ena hållet, så jag testade lite och det tog inte lång tid tills backspegeln rökfylldes. Någonting tyckte inte om mitt experimenterande.
Det är bara att bryta ihop och montera original skärmblinkers ändå och då jag egentligen inte tycker om speglarna blir det troligen till att byta ut backspeglarna till original utan elstyrning eller eventuellt cupspeglar.

Här är en bubbla på vänsterskärmen efter att jag skrapat bort lös gelcoat.


Första provmonteringen.


Satt inte helt klockrent vid hjulhuset


Under lamporna fick jag hålla skaplig press för att den skulle hålla sig ens i närheten av där den skall vara.


Skräpskärm tänkte jag tills jag började kolla på andra möjligheter till felet. Frontplåten var sned.


På vänstra sidan var den synlig under hela strålkastaren.


Jag fick riktat upp den så det blev lite vettigare. Här hänger bara skärmen utan skruvar men läget är betydligt mycket bättre nu.


Nu stämmer det hyfsat under strålkastaren. Det ska nog bli bra med tanke på att det är en busbil som byggs.


Här är skärmen spacklad, spacklet grovslipat med 120-papper, hela skärmen nermattad med 240-papper och våtslipad med 600-papper, sedan tvättad med t-röd. Dvs klar för grundfärg.


Grundfärgen blev riktigt bra, med tanke på hur lite tid jag har lagt på underarbete. thumbs up


Jag hade tänkt spruta på 1-K färgen men den var riktigt trögflytande och gick inte ens att rolla. När jag insåg det hade det varit läge att ge upp, men jag körde på. Med pensel. Någon som känner igen vilken Volvo-färg det här är?


Bilen kommer att sprutmålas i sin helhet senare så det kommer bli ordning på skärmarna med men jag kommer att få sota för penseldragen när det är dags att slipa karossen.

Den andra skärmen var värre och hela partiet runt strålkastaren var kass. Till vänster syns överkanten som även den var dålig hela vägen.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Najs Niklas!

Kul att det passade till sist thumbs up

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



hur mycket tjänar man igentligen på glasfiberskärmar?

med tanke på hur mycket spackel det brukar bli innan folk e nöjda med passformen tror ja nog plåtskärmar är lättare..

kul att du jävlas lite med bmw puristerna.. tänker väl kanske göra något likande motorbygge men endå inte riktigt likadant..

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581


Trådstartare
Nisse977 skrev:
Najs Niklas!

Kul att det passade till sist thumbs up


Ja, passade och passade...


Stingray skrev:
hur mycket tjänar man igentligen på glasfiberskärmar?

med tanke på hur mycket spackel det brukar bli innan folk e nöjda med passformen tror ja nog plåtskärmar är lättare..

kul att du jävlas lite med bmw puristerna.. tänker väl kanske göra något likande motorbygge men endå inte riktigt likadant..


Det rör sig om ett kilo per skärm eller så om man inte spacklar för mycket..
Jag bytte för att mina gamla var bortrostade i nederkant och ska man ändå byta kan man ju spara det där kilot.

Det är inte bara BMW puristerna som reagerar, även de som är Volvofrälsta.

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 230i -86 -Utklädd VolvOTURBO *Såld*
<<   1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11   >>
9 besök senaste veckan (102529 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande