Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Online Race - Lime Rock Park - RESULTAT 17/12 02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
2 besök senaste veckan (27016 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ThomasT skrev:
Jag vill vara med, bara jag får fart på online inställningarna i mitt GPL.

Ändrade i Core.ini som du sa Magnus, och nu kom det upp IP inställningar men jag vet inte om det funkar...

Vi kan köra en testrepa ikväll om nån vill.

Det funkade tydligen bra att bara skriva in "rejsa.nu" där man ska skriva in ipnummer.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Magnus Thomé skrev:
ThomasT skrev:
Jag vill vara med, bara jag får fart på online inställningarna i mitt GPL.

Ändrade i Core.ini som du sa Magnus, och nu kom det upp IP inställningar men jag vet inte om det funkar...

Vi kan köra en testrepa ikväll om nån vill.

Det funkade tydligen bra att bara skriva in "rejsa.nu" där man ska skriva in ipnummer.


Vilken tid satsar vi på? (avser både ikväll och tisdag)

_________________
Pär Hylander
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Magnus Thomé skrev:
ThomasT skrev:
Jag vill vara med, bara jag får fart på online inställningarna i mitt GPL.

Ändrade i Core.ini som du sa Magnus, och nu kom det upp IP inställningar men jag vet inte om det funkar...

Vi kan köra en testrepa ikväll om nån vill.

Det funkade tydligen bra att bara skriva in "rejsa.nu" där man ska skriva in ipnummer.


Vore bra att testa lite ikväll, då jag haft problem innan då jag kopplat upp mig från UPC till två bredbandsbolagare när vi skulle köra colin2. Och det var min anslutning som gjorde att det hackade och inte gick att köra.
/Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Vi nioblecket? Efter motorjournalen på femman?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Magnus Thomé skrev:
Vi nioblecket? Efter motorjournalen på femman?


Rätt tänkt!!!!

/Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Hej! Jag är ny på stället... Kalle var namnet, bekannt till NSX-klas, ngn bil äger jag inte för tillfället, men simracing tar stor del av min tid. Jag är gärna med och kör lite gpl. Har mest blivit gtr2k2 den senaste tiden men vafan, limerock kan man ju iaf...

_________________
Kalle Larsson
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Kalle skrev:
Hej! Jag är ny på stället... Kalle var namnet, bekannt till NSX-klas, ngn bil äger jag inte för tillfället, men simracing tar stor del av min tid. Jag är gärna med och kör lite gpl. Har mest blivit gtr2k2 den senaste tiden men vafan, limerock kan man ju iaf...


Då kanske du kan ge ett litet tips om hur man bäst tar kurvan efter målrakan. ska man ta ett första tidigt apex i lite högre hastighet för att sen bromsa rakt och ta knixen på slutet i ett andra apex i lägre fart? Vad är bäst?

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag brukar bromsa sent, gå på ställ genom hela första delen (= bromsa o svänga samtidigt) och sen gasa lite förbi där det kniper till på slutet. Men procentalet av ggr det funkar och procentalet där det skiter sig tänker jag inte tala om

_________________
Magnus Thomé
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Magnus Thomé skrev:
Jag brukar bromsa sent, gå på ställ genom hela första delen (= bromsa o svänga samtidigt) och sen gasa lite förbi där det kniper till på slutet. Men procentalet av ggr det funkar och procentalet där det skiter sig tänker jag inte tala om


Jag lyckades med just detta en gång när jag testade banan och kapade varvtiden med ca 1 s. Sen tänkte jag att gud va enkelt. Det är ju så man ska göra och lyckades inte en enda gång till på 10 försök....

/Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 476



Vad har ni presterat för varvtider på LimeRock? Befarar att min bästa tid inte räcker långt....

_________________
/Markus Lefors
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Skall kolla upp hur jag tar kurvan samt kolla mina varvtider där... troligen räcker det inte långt här...

_________________
Kalle Larsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
55.96 i Lotusen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



hmmm kunde inte hitta några tider i min dator på den banan... Och till gplrank har jag bara skickat tider på standardbanorna, gjorde en 55:a i ferrarin nyss för att försöka komma ihåg...
Första kurvan... hmmm ja den är knepig visst är den
Tror jag brukar ta den på halvställ in i böjen sen bromsa lite halvtvärt för att få ner framändan och styra in i slutet...

_________________
Kalle Larsson
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Magnus Thomé skrev:
55.96 i Lotusen


Vasst. thumbs up

Själv är jag nybörjare (dålig ursäkt ) och tror jag gjorde strax under minuten som bäst i brabham.

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



DanielB skrev:


Själv är jag nybörjare (dålig ursäkt ) och tror jag gjorde strax under minuten som bäst i brabham.
mvh
Daniel


Jag kör i samma division....

_________________
Pär Hylander
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



har inte kört så mycket gpl online, är det ngt man definitivt bör se till att ordna?

_________________
Kalle Larsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kalle skrev:
har inte kört så mycket gpl online, är det ngt man definitivt bör se till att ordna?
Kolla att alternativet ipnummer finns om du går in i multiplayer och att det inte bara står om modem och comportar. Om inte så leta här på forumet (med sökfunktionen) efter "core.ini" (det är en rad i den filen du behöver ändra isf....)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



gott... kunde skriva in IP-nummer... nu är det bara att hoppas att resten också funkar... vi sa 2100?

_________________
Kalle Larsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kalle skrev:
gott... kunde skriva in IP-nummer... nu är det bara att hoppas att resten också funkar... vi sa 2100?
Efter Motorjournalen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag och min Eagle kommer att finnas på startlinjen. Laddade till max!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Har precis installerat gpl och provat lite. Hur det gick? Vi tar det en annan gång, va!! Lime Rock finns ju inte med bland banorna !! Är det ngn extrabana som man får tanka ner ?

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Racingsimulatorer
Online Race - Lime Rock Park - RESULTAT 17/12 02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
2 besök senaste veckan (27016 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande