Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Online Race - Lime Rock Park - RESULTAT 17/12 02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
2 besök senaste veckan (27016 totalt)
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Har varit och inhandlat en Logitech MOMo FF ratt. Tycker att den går lite trögt i svängarna, går det att ställa ner motståndet på nåt sätt?

Sen har jag problem med gas/broms dom ligger på samma axel (eller vad man skall kalla det) dvs trampar man båda i botten blir det noll, går det att fixa till på nåt enkelt sätt.

Sen behöver jag hjälp med en lättkörd bil och en bra setup....min bästatid just nu är 1.13.83......... thumbs down

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



FSN skrev:
Har varit och inhandlat en Logitech MOMo FF ratt. Tycker att den går lite trögt i svängarna, går det att ställa ner motståndet på nåt sätt?

Sen har jag problem med gas/broms dom ligger på samma axel (eller vad man skall kalla det) dvs trampar man båda i botten blir det noll, går det att fixa till på nåt enkelt sätt.

Sen behöver jag hjälp med en lättkörd bil och en bra setup....min bästatid just nu är 1.13.83......... thumbs down


Äh, jag kan inte låta bli att svara trots att Magnus kommer att komplettera och/eller rätta mig.

Grattis till ratten! Den kommer du ha mycket glädje av tillsammans med oss andra!

För att separera gas/broms så får du gå till setupen för ratten. Till min heter den "Wingman Profiler" och där under Device och Game Controllers bör det någonstans finnas en ruta man kan bocka i eller av beroende på om man vill ha separata axlar eller inte.

Du skall iallafall inte köra Lotusen om du vill ha en lättkörd bil.
Jag kör med Eaglen och en setup som finns att ladda ner i ett tidigare svar. Om du sedan gillar den är en helt annan sak...

Motståndet för ratten ställer du i core.ini-filen som ligger i gpl-mappen.
Så här ser mina inställningar ut:

[ Joy ]
allow_force_feedback = 1
force_feedback_latency = 0.01
force_feedback_damping = 60.0
max_steering_torque = 500.0

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347



När jag började köra GPL med ratt så tyckte jag Ferrarin var den som var mest lättkörd...eller var det så att den lät bäst...

FSN,
Vilken av MOMo-rattarna blev det? Jag tyckte mig se en lågprisvariant häromveckan som inte var lika mycket aluminiumdetaljer på.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Får tacka för hjälpen......

Är nog lågprisvarianten. Kostade 1200 kr - 400kr rabatt från Logitech

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Under träningskvällen förra veckan hade jag stora problem med att jag blev utslängd lite då och då, samt att dom andra bilarna hoppade så fort jag kom i närheten. -> Vissa pinsamma avputtningar.
Nu har jag bockat ur komprimering av sänd data från mitt modem samt stängt av den enkla brandvägen jag har i mitt antivirusprogram. Magnus tipsade om att jag skulle sänka hastigheten på modemet, men jag hittar inte denna funktionen.
Har ni andra några tips?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



hmmm.... verkar som om jag kommer att sticka iväg en kort sväng till Österrike imorgon...
Kommer med andra ord inte att kunna vara med och tävla om äran på Limerock.
Lycka till alla andra!

_________________
Kalle Larsson
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Hur går det till på tisdag?

Blir det tidsträning först och sen race? Hur långt race? Vilken skademodell etc etc etc

ps, om ni ser en Ferrari som borde ha LGF-skylt och förare med grön hjälm så är det antagligen jag

_________________
Pär Hylander
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Pär Hylander skrev:
Hur går det till på tisdag?

Blir det tidsträning först och sen race? Hur långt race? Vilken skademodell etc etc etc

ps, om ni ser en Ferrari som borde ha LGF-skylt och förare med grön hjälm så är det antagligen jag


Magnus kanske hinner modellera upp en LGF-skylt till din bil innan tisdag, det vore en fördel när jag ska varva dig!!!!!

Psykkriget har härmed officiellt börjat!

Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Hur går det till på tisdag?

Blir det tidsträning först och sen race? Hur långt race? Vilken skademodell etc etc etc



Från ett tidigare inlägg:

Magnus Thomé skrev:
2. Hur många varv kör ni race?

Det kommer bli "Int short", jag vet inte hur många varv det blir men om du kör mot datorn en gång så ser du, det är samma...


5. Tolereras vilken skadenivå på bilarna som helst? De är lite sköra...

"Int Short" = skademodellen är på och bilarna sköra. Men Shift-R funkar att reparera bilen när man smekt ett armcoräcke lite lätt och stukat ett hjulupphängningstag en aning och fått 2 grader positiv camber på höger bak.... eller nåt

Se till att ha soppa för alla varv. Dessutom, om du kör Shift-R så får du kalla däck så då tar det ett varv innan du har okej grepp igen...


Vi kan väl ha träning från kl 8 till kl 9 då starten går. Man kan hoppa in i träningen när man vill. Bästa varvtider under träningen ger förstås griduppställningen.

Man behöver inte föranmäla sig, det är bara att hoppa med (adress i GPL mulitplayer: rejsa.nu ). Jag tror inte de 20 platserna ska ta slut :-)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag kör en grön Lotus och har grön hjälm

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



[quote="Magnus Thomé"]
Från ett tidigare inlägg:

Magnus Thomé skrev:
2. Hur många varv kör ni race?

Det kommer bli "Int short", jag vet inte hur många varv det blir men om du kör mot datorn en gång så ser du, det är samma...


ooops, ja det där känner jag ju igen. Hursomhelst så lär jag ju minnas det denna gången....

Japp, det är inte många fjuniga tonåringar som kör Ferrari-EPA! (Ang LGF-skylt alltså) Undrar vilken modell som är bäst att bygga på? 0-30 på under 1 sekund!

_________________
Pär Hylander
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Pär Hylander skrev:
Japp, det är inte många fjuniga tonåringar som kör Ferrari-EPA! (Ang LGF-skylt alltså) Undrar vilken modell som är bäst att bygga på? 0-30 på under 1 sekund!

APP APP APP!!!!
Man skall inte svära i kyrkan har jag fått lära mig

_________________
Kalle Larsson
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Ferrarin och Murasama(Honda) är väll iaf enligt mig de enklaste och hyffsat snabba bilarna.
Både Lotusen och eaglen är ju snabbare. Åtminstone Lotusen ger iaf mig en känsla av att vilja kasta in bilen i kurvorna, med ferrarin kör jag hellre rena spår. Detta innebär naturligtvis också att de är giftigare om man inte är tillräckligt flink med händer och fötter...

_________________
Kalle Larsson
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



Hörru ni grabbar, hur gammalt är GPL igentligen
Har nu köpte en Logitech Momo Racing FF, men när jag skulle ha tag på spelet blev det tji >

Var runt på ett antal spelbutiker, bl a tradition här i Göteborg, som anses vara spelbutik nr1, men inget någonstans
Tradition kunde inte ens ta in GPL

Eller har jag frågat om fel spel
Grand Prix Legends...

Edit: Med tanke på ovanstående, skulle någon snäll själ kunna "låna" ut en image på spelet??

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99



volvo360 skrev:
Hörru ni grabbar, hur gammalt är GPL igentligen
Har nu köpte en Logitech Momo Racing FF, men när jag skulle ha tag på spelet blev det tji >

Var runt på ett antal spelbutiker, bl a tradition här i Göteborg, som anses vara spelbutik nr1, men inget någonstans
Tradition kunde inte ens ta in GPL

Eller har jag frågat om fel spel
Grand Prix Legends...

Edit: Med tanke på ovanstående, skulle någon snäll själ kunna "låna" ut en image på spelet??


Man brukar hitta GPL i di däringa lådorna med skitspel som de rear ut "99 kr för 3 st!". Jag köpte tre i fjol som julklapp... Synd att världens mest fantastiska dataspel någonsin inte har fått den plats det förtjänar, placerad i centrum av spelbutiken på en piedelstal med stämningsfull musik, spotlights och trånande blickar från de förbipasserande. Synd och skam är vad det är! >

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Får inte till Ratthe på nåt bra sätt. Antingen är den trög och långsam så man inte hinner parera men med bra känslighet. Eller sladdrig och snabb och helt okänslig....går inte att hitta nåt i mellan....Men jag dyker förhoppningsvis upp vid 20:00 för tidskvalet. Inte för att det spelar nån roll, sista startrutan är min men jag kanske kan vara ivägen och reta upp nån annan

Personligt rekord GPL Lime :1.02.66

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
volvo360 skrev:
Hörru ni grabbar, hur gammalt är GPL igentligen
Har nu köpte en Logitech Momo Racing FF, men när jag skulle ha tag på spelet blev det tji >

Var runt på ett antal spelbutiker, bl a tradition här i Göteborg, som anses vara spelbutik nr1, men inget någonstans
Tradition kunde inte ens ta in GPL

Eller har jag frågat om fel spel
Grand Prix Legends...

Edit: Med tanke på ovanstående, skulle någon snäll själ kunna "låna" ut en image på spelet??
I någon tråd här på forumet finns en länk till ett ställe som har det. Använd "sök" thumbs up


EDIT: Det är i den här tråden:
https://rejsa.nu/?forum/viewtopic.php?t=208

_________________
Magnus Thomé
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Jag ska försöka hinna vara med ikväll, men troligtvis kommer en spekulant och tittar på min bil ikväll. Eventuellt hinner jag vara med lite på kvalet. Kan jag bara hoppa ur om spekulanten dyker upp utan att det blir problems för er andra? Så vi får se hur det blir. Om jag inte är med önskar jag er andra lycka till och må bäste man vinna!

Gentle men, start your engines!

/Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Blir det kanske något liknande GTR 2002 race??

Vore kul...
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Resultat:


_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347



Det var ett kul race, men jag var ju delaktig i startkraschen med Magnus. Sen hamnade jag i ett par krascher till på första varvet. Det var lite svårt att hämta hem.
Att min dator hänger sig så fort jag trycker "escape" och sen "return" är ju lite tråkigt. Nu missade jag ju eftersnacket.

Det gav ju mersmak!

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Racingsimulatorer
Online Race - Lime Rock Park - RESULTAT 17/12 02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
2 besök senaste veckan (27016 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande