Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
FMCS bjuder in rejsa till banträff
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (7088 totalt)
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



ett dygn kvar bara
Får man ha en passagerare med hjälm?



A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Är det kanske ngn som behöver transport söderut efter E4? Min tänkta medpassagerare stannar hemma i finvädret. Jag lämnar Gävle vid sjutiden, passerar Uppsala en timme senare och Sthlm knappt två timmar senare. Kan plocka upp prylar och/eller folk om ngn har trångt.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Bedrövelse!

Skulle byta bromsvätska ikväll och upptäckte en skada på ena fjäderbenet. Hade en rätt häftig "natursyning" i Barkaby och hittade inga skador då, men förmodligen har fjäderbenet hamnat ur läge och skadan förvärrats. Måste kolla spindeln noga oxå.

Kanske inte hinner klart ikväll. thumbs down

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Hinner inte, eller vill inte hålla på i halvdunkel och klanta mig igen (som det visade sig att jag förmodligen gjort förra gången) och måste byta båda fjäderbenen + bromsvätska. Nån kan väl hälsa det, får inte tag i Ronson/Ronnie.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Blev tyvärr inget för mig heller!
Kom inte iväg pga jobb och brist på däck!

Skall jag aldrig få köra på Sviestad???

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Tack Ronnie och FMCS för att ni bjöd på banåka. Sviestad är kanonkul med S:et som man kan kasta runt bilen i, gastkramande ingång till Torparn och den snabba chikanen.
Enda nersidan var grusbilen som envisades med att halkbekämpa i alla kurvor :)

_________________
/Klas Pihl
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Ja tack så mycket för att vi fick vara med o åka




A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Jag tackar så mjukast för inbjudan också, även om jag var hemma och skam-skruvade. Det är en helt annan bil nu.

Hoppas och tror att ni hade kul.

Det lilla jag kört på Sviestad (en gång, ca 30 min) gjorde intryck och jag gillar också torparkurvan, både mod och kyla krävs samtidigt, för mig svår att få till 100%, men det märktes att ett halv tesked feghet lönade sig mot övermod.

Sen rondellen är en kul utmaning eftersom den liksom (förmodligen) inte följer några regler för banbygge. När man får den till en kurva så är det skönt och får man dessutom till inbromsningen inför sista kurvan och har lite fart med sig, såå.... Förresten, inbromsningen inför rondellen sätter man väl gärna lite tidigt oxå?

Crosskurvan är oxå kul eftersom det liksom är en "krokig raka", åtminstone med min slöa bil.

Esset (kurva 1-2) hänger liksom ihop så bra, man märker i crosskurvan (kan bara ana hur det känns i en potent banbil) hur bra man bromsade och styrde in i kurva 1. Med mein Geezer Sport Wagon blir det liksom för mycket bana kvar hur än man gör.

Jaja försöker bara delta lite och lindra abstinensen. Ovanstående är bara bladder och det skulle vara kul att läsa lite andra kurv-beskrivningar. thumbs up

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



ahh två trådar att hålla reda på , men iaf som jag skrev i den andra tråden kanonkul och tack Ronnie och fmcs , och tack Klas för åkturen

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Inför träffar
FMCS bjuder in rejsa till banträff
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (7088 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande