Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Felklistrade Ringen-dekaler
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
11 besök senaste veckan (63493 totalt)
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



porschedriver skrev:
Jag har klistrat ringenmärket på baksidan av min integralhjälm (för formelbilskörning). Nu kröker sig hjälmen mer än jordytan så det blir lite projektionsfel. För att få ihop det hela var jag tvungen att kapa raksträckan en aning.

HAR JAG GJORT FEL!!!!???

De flesta mäter ju ändå bara BTG och jag klippte ju bort en bit mellan GTB.

Å andra sidan så är detta en av världens längsta raksträckor, nu har jag kortat den från 3km till ca 2,2km är det att häda??? Jag tycker inte det då ju Nuerburgring GMBH har flyttat in/utfarten till mitt på sträckan och därmed "kapat" ca 500 meter och därmed borde mitt modifierade klistermärkke vara mer rätt än verkligheten, eller???

En annan variant är att bli av med Ringenoskulden på riktigt och smälla in i Armco't vid Schwedenkreutz i 230km/h då borde hjälmen bli platt någonstans och problemet är löst.

PS. vet ni inte vilket håll som är rätt så klistra Ringenmärket i navcentrum=)

En del hävdar ju att man skall klippa bort de delar som man själv inte kört från dekalen och då är du ju helt rätt ute om du enbart kört turistköret, utan att köra hela slutrakan.

om man å andra sidan ser dekalen som ett varumärke/logga, så som jag gör, och så som den är placerad på alla kläder och prylar som säljs av Nürburgring GmbH så skall den se ut och vinklas på RÄTT SÄTT!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8284



Peeter skrev:
En del hävdar ju att man skall klippa bort de delar som man själv inte kört från dekalen och då är du ju helt rätt ute om du enbart kört turistköret, utan att köra hela slutrakan.


Frågan är ju hur man då gör om man genat i AD eller sladdat av i Brünnchen? Skall man då skarva till en del med lite isoleringsband?

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



BTG skrev:
Peeter skrev:
En del hävdar ju att man skall klippa bort de delar som man själv inte kört från dekalen och då är du ju helt rätt ute om du enbart kört turistköret, utan att köra hela slutrakan.


Frågan är ju hur man då gör om man genat i AD eller sladdat av i Brünnchen? Skall man då skarva till en del med lite isoleringsband?

Mvh / Micke

Det är väl "klipp och klistra" som gäller!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



BTG skrev:
Peeter skrev:
En del hävdar ju att man skall klippa bort de delar som man själv inte kört från dekalen och då är du ju helt rätt ute om du enbart kört turistköret, utan att köra hela slutrakan.


Frågan är ju hur man då gör om man genat i AD eller sladdat av i Brünnchen? Skall man då skarva till en del med lite isoleringsband?

Mvh / Micke


Har du gjort det?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

Attans... jag har ju aldrig kört hela rakan obruten... får gå ut o skära bort en liten bit på märket (va skumt det kommer se ut )





Hmmm... jag har åkt hela rakan med Koit

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8284



johann skrev:
BTG skrev:
Peeter skrev:
En del hävdar ju att man skall klippa bort de delar som man själv inte kört från dekalen och då är du ju helt rätt ute om du enbart kört turistköret, utan att köra hela slutrakan.


Frågan är ju hur man då gör om man genat i AD eller sladdat av i Brünnchen? Skall man då skarva till en del med lite isoleringsband?

Mvh / Micke


Har du gjort det?


Nej.
(Den som gjort det skulle nog inte fråga?)

Mvh/ Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Magnus Thomé skrev:
Attans... jag har ju aldrig kört hela rakan obruten... får gå ut o skära bort en liten bit på märket (va skumt det kommer se ut )

Hmmm... jag har åkt hela rakan med Koit

Men det var inte med din bil...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8284



Peeter skrev:
Men det var inte med din bil...


Exakt Peeter! Bra att du jagar lite!
Welcome onboard!

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



BTG skrev:
Peeter skrev:
Men det var inte med din bil...


Exakt Peeter! Bra att du jagar lite!
Welcome onboard!

Mvh / Micke

Du vet att jag har en ringendekal på Passaten, som(ännu) aldrig varit på ringen.
och den är inte monterad i nord/sydlig-riktning.
Dessutom står texten NÜRBURGRING kvar i dekalen.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8284



Peeter skrev:
Dessutom står texten NÜRBURGRING kvar i dekalen.


Åh fy f-n, står ordet kvar dessutom?

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



BTG skrev:
johann skrev:
BTG skrev:
Peeter skrev:
En del hävdar ju att man skall klippa bort de delar som man själv inte kört från dekalen och då är du ju helt rätt ute om du enbart kört turistköret, utan att köra hela slutrakan.


Frågan är ju hur man då gör om man genat i AD eller sladdat av i Brünnchen? Skall man då skarva till en del med lite isoleringsband?

Mvh / Micke


Har du gjort det?


Nej.
(Den som gjort det skulle nog inte fråga?)

You tell me!

Mvh/ Micke
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



BTG skrev:
Peeter skrev:
Dessutom står texten NÜRBURGRING kvar i dekalen.


Åh fy f-n, står ordet kvar dessutom?

Mvh / Micke

Alltid retar det någon!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8284



Peeter skrev:
Alltid retar det någon!


Jepp. MIG


Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Kul tråd det här!

Jag håller mig neutral eftersom jag ännu inte varit på ringen, men jag vet hur jag tänker placera min dekal.

Jag har dragit lite slutsatser av det hela:

Loggor med "NÜRBURGRING"-text: Banan har vridits för att kunna hysa så stor logotype som möjligt, vilket Anders var inne på innan. Maximal textlängd erhålls då G:et på slutet kan placeras bort mot Wippermann. För att få texten horisontell så vrids då banan från nord-sydlig riktning.

Kartan på köks och garageväggar: Att banan ligger vriden och har N pekandes upp till vänster beror på att det är en cylindrisk kartprojektion med nollmeridian-ekvator som origo. Då hamnar kartprojektionen av ringen i denna riktning.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8284



Daniel Bengtsson skrev:
Kartan på köks och garageväggar: Att banan ligger vriden och har N pekandes upp till vänster beror på att det är en cylindrisk kartprojektion med nollmeridian-ekvator som origo. Då hamnar kartprojektionen av ringen i denna riktning.


Är det Mercator eller Gauss? Kommer aldrig ihåg vilken som är vilken?

Mvh/ Micke
P.S.
När du kört ringen kommer förmodligen Anders och jag slå klorna i dig så fort vi bara kan för att du skall acceptera den "Tidiga Höger Hegel-ianismen" eller Nord/Syd som den oxå populärt kallas.
D.S.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



BTG skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Kartan på köks och garageväggar: Att banan ligger vriden och har N pekandes upp till vänster beror på att det är en cylindrisk kartprojektion med nollmeridian-ekvator som origo. Då hamnar kartprojektionen av ringen i denna riktning.


Är det Mercator eller Gauss? Kommer aldrig ihåg vilken som är vilken?

Mvh/ Micke
P.S.
När du kört ringen kommer förmodligen Anders och jag slå klorna i dig så fort vi bara kan för att du skall acceptera den "Tidiga Höger Hegel-ianismen" eller Nord/Syd som den oxå populärt kallas.
D.S.


Kartprojektioner och grafisksättning framför verkligheten har jag aldrig varit någon stor anhängare av....

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Peeter skrev:
porschedriver skrev:
Jag har klistrat ringenmärket på baksidan av min integralhjälm (för formelbilskörning). Nu kröker sig hjälmen mer än jordytan så det blir lite projektionsfel. För att få ihop det hela var jag tvungen att kapa raksträckan en aning.

HAR JAG GJORT FEL!!!!???

De flesta mäter ju ändå bara BTG och jag klippte ju bort en bit mellan GTB.

Å andra sidan så är detta en av världens längsta raksträckor, nu har jag kortat den från 3km till ca 2,2km är det att häda??? Jag tycker inte det då ju Nuerburgring GMBH har flyttat in/utfarten till mitt på sträckan och därmed "kapat" ca 500 meter och därmed borde mitt modifierade klistermärkke vara mer rätt än verkligheten, eller???

En annan variant är att bli av med Ringenoskulden på riktigt och smälla in i Armco't vid Schwedenkreutz i 230km/h då borde hjälmen bli platt någonstans och problemet är löst.

PS. vet ni inte vilket håll som är rätt så klistra Ringenmärket i navcentrum=)

En del hävdar ju att man skall klippa bort de delar som man själv inte kört från dekalen och då är du ju helt rätt ute om du enbart kört turistköret, utan att köra hela slutrakan.

om man å andra sidan ser dekalen som ett varumärke/logga, så som jag gör, och så som den är placerad på alla kläder och prylar som säljs av Nürburgring GmbH så skall den se ut och vinklas på RÄTT SÄTT!


OK, kan du fixa till en platta på hjälmen åt mig, Fuxröhe S-Kreutz eller Aremberg, välj själv bara jag slipper....
PS. Du får ta din egen bil. DS

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Alla ni som har Ringen under er avatar, den sitter väl i nord/sydlig riktning?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Sörpan skrev:
Alla ni som har Ringen under er avatar, den sitter väl i nord/sydlig riktning?

Ja, tyvärr!!!
Det är något som Magnus lagt dit och råkat vrida helt fel!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



porschedriver skrev:
Jag har klistrat ringenmärket på baksidan av min integralhjälm (för formelbilskörning). Nu kröker sig hjälmen mer än jordytan så det blir lite projektionsfel. För att få ihop det hela var jag tvungen att kapa raksträckan en aning.


Jag har också ett ringen märke på min hjälm fast i nord/sydlig riktning. Jag behövde inte klippa av någonting alls.

_________________
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13152

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Highspeedfreak skrev:
Jag har också ett ringen märke på min hjälm fast i nord/sydlig riktning. Jag behövde inte klippa av någonting alls.


Ibland faller äpplet alldeles otroligt långt från trädet.
Jag har uppenbarligen misslyckats totalt med att uppfostra junior i den sanna dekalklistrarandan. *skäms*

Någon som vill adoptera en trettonåring med osedvanligt skev världsuppfattning? Anders, du kanske är intresserad?

_________________

Rice and shine
Citera
Nürburgring
Felklistrade Ringen-dekaler
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
11 besök senaste veckan (63493 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande