Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Porscheförädling på 80-talet
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
22 besök senaste veckan (134856 totalt)
MrMarsupilami
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 68



Eftersom denna bilen varit med i tråden tidigare så tyckte jag det var relevant att länka:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=32944859&__l . . . .

..och jag som trodde det var en 944...

_________________
Jens Höstbo
Citera
P-son
Höör
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



MrMarsupilami skrev:
Eftersom denna bilen varit med i tråden tidigare så tyckte jag det var relevant att länka:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=32944859&__l . . . .

..och jag som trodde det var en 944...


SHIT va cool !!

_________________
Andreas Persson

Brukar: Hyundai IONIQ EV
Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...)
Citera
John Nilson
nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 348



Rotade igenom mina gamla tidningshögar och vad hittade man, om inte Teknikensvärlds planch från 1988 med rekordkörningen (315,1805 km/h), lätt tummad i hörnen, i botten står de övriga klasserna, bland annat en 9000 t16 som klarade 282,9105km/h (låter inte helt standard?)

om nu någon som gillar dessa sköna åkdon vill överta vårdnaden på denna planch, är det bara att pmā, för hos mig riskerar den bara att bli skrynklig.

(Morsan har efterlyst lite gamla tidningar till fritids/dagis klipp och klistrahörna, hon anser att biltidningar är bättre för barnen än vad veckotidningar typ se och hör är thumbs up , var under utsortering till det, som jag hittade denna.)

_________________
John Nilson
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Är det rekorden på flygande kilometern? Vore ju intressant med en scan på dessa. Om du inte kan/vill kan jag åta mig - om jag får ta del av kopian förstås.

Var lite sugen på några av dom rekorden också, men av någon anledning verkar inte VV tycka att det här med att upplåta och avlysa en raksträcka ingår i nollvisionen.

Det var snack om att köra på isen uppe i Norrland, men jag måste erkänna att jag känner mig skeptiskt med tanke på väder, sikt och nåt som heter bromssträcka...

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191



Hej alla.
Jag har en trevligt tidning från böjan av 80 talet (Lektyr) där jag läser om Josef Zirkelbachs och hans bilar.
Det står att när dom körde i 406km åt ett håll. men med några ändringar kunde det gå fortare.
Nu var väl inte förhållanderna perfekta, men fort gick det, men man måste betänka att det var
för 25 år sedan!
Vem minns väl inte Josefs och Jannne Lundgårds fantastiska 1,4l 935 Porsche.
Själv tycker jag det var vågat att åka så fort. själv har jag försökt, men gav upp efter lite väl för snabba förflyttningar i sidled.
MVH DPHasse

_________________
Hans Lundström
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Hittade en bild på Lundegårds racebil, ska ordna lite mer bilder på aluramen m.m från en kompis som var med och byggde den.


_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191



Jag fortsätter med Zirkelbachs förehavande tillsammans med Jannne Lundegård.
Jag har sett en 1,4 L motor till salu i USA for mycket mycket pengar, Adressen gick till Uppsala?
Bifogar en bild på Jannes DP bil som finns i USA. Tyvärr tycker jag att den ser för bra ut, för fin helt enkelt
så såg inte denna bil ut på 80 talet, typiskt Amerikanskt tänkande.
Själv fick jag tvåla till Janne i ett VM lopp 1981, men måste medge att den lilla 1,4 motor sjung vackert.

MVH Hans Lundström.



_________________
Hans Lundström
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324



Eftersom jag blivit med scanner så måste jag ju bidra med lite bilder jag med.
Dessa är tagna på tidningen Automobils evenemang på Mantorp augusti 1989.
För övrigt första gången jag var på en bana och känslan när man gick runt och tittade, lyssnade och luktade finns kvar än när man öppnar foto albumet. Det var något alldeles speciellt :woot: .
Tyvärr fotograferade jag hellre än bra redan då .

Först en DP targa. Jag gillade faktiskt targan mer än coupén på den tiden men jag har mognat.



Sedan en DP 928.



Det sista jag fick på film innan jag lämnade området var denna choppade 911. Den finns här på rejsa har jag sett.





Jag har flera bilder från evenemanget som jag skall lägga i en egen tråd när jag orkat scanna in allt.

_________________
Jocke Rydell
Citera
Freddesix
Stockholm
Här sen Okt 2008
Inlägg: 41



Snyter lite nytt liv i denna tråd då det är en sann favorit thumbs up

Till salu på blocket: http://www.blocket.se/stockholm/Porsche_928_DP_by_Josef_Zirkelbach__2_ . . . .

Anser det dock vara mer eller mindre kriminellt att inte lägga in bilder från annonser i tråden. En annonslänk fungerar utmärkt för en tid men när sedan annonsen tas bort - det är som bekant alltid en tidsfråga - går bilderna förlorade om de inte laddats upp på någon fristående sida. Ett tråkigt exempel är mobile-länken en bit upp i tråden

Here we go:

Porsche 928 DP by Josef Zirkelbach
Mätarställning: 4998 mil
Färg: VINDRÖD METALLIC
Karosseri: Sportkupé
Info: Automatisk växellåda, unik Porsche 928S DP, svensksåld, Komplett ifylld servicebok och fullständig dokumentation, ACC/Klimatanläggning, CD-stereo, Larm, Skinnklädsel, Elhissar fram, Elspeglar, Elstol förare, Elstol passagerare fram, Fjärrstyrt c-lås, Unika magnesiumfälgar, Spoiler bak, Sportstolar, obs står i vår anläggning på Upplandsgatan 81 i Stockholm. Se mer på www.dp-motorsport.de
Registreringsnummer: RRE845








_________________
Fredrik Nehlén
Citera
Freddesix
Stockholm
Här sen Okt 2008
Inlägg: 41



Enligt annonsen väger denna vagn 1210kg med 300 (RUF?) hästar hängande där bak
















_________________
Fredrik Nehlén
Citera
Freddesix
Stockholm
Här sen Okt 2008
Inlägg: 41



Sprang även på en ganska massiv pdf-fil från den tyska verksamheten.

_________________
Fredrik Nehlén
Citera
Freddesix
Stockholm
Här sen Okt 2008
Inlägg: 41



Allteftersom man springer på grejjer så känns det fint att lägga upp dem här så att de inte försvinner. Rejsas server känns lite mer långsiktig än en 6 månader gammal annons

Denna kreation är enligt annonsen byggd 1991 och har sedan dess rullat blott 1200mil. Övriga modifieringar är för mig okända. Det måste vara ett väldigt sent bygge med JZ-mått mätt, om det ens är ett verk signerat JZ?




Jag funderar även över detta nummer, sitter du månne inne på det mcburn4ever? Jag har inte uppfattat att dess innehåll förekommer tidigare i tråden.



om någon sitter inne på regnumret till rekordbilen är de mer än välkomna att höra av sig till mig, företrädelsevis via PM då jag inte gärna exponerar bilens ägare helt i onödan. Skulle vara intressant att göra en slagning på den @ Transportstyrelsen för att se ägarhistorik m.m. Via deras öppna system får man som bekant bara reda på nuvarande ägare + 2 tidigare men jag kan nog luska fram lite mer information än så...om jag bara får ett regnummer

_________________
Fredrik Nehlén
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Tack för bilder och PDF! Har du en länk till annonsen för den gula cabben?

Kommer ihåg när den var ute på annons för många år sedan. Tyckte då att det var en helrubbad bil men med en märklig dragningskraft. Känns fortfarande lika bra.

_________________
Anders Hansson
Citera
Freddesix
Stockholm
Här sen Okt 2008
Inlägg: 41



sweanders skrev:
Har du en länk till annonsen för den gula cabben?


Självklart, men med reservation för att den kan försvinna när som helst. Jag har sett antydningar till att bilen i ett senare skede låg ute på blocket där den benämndes som en DP3 och då med 1300 mil på mätaren. I krokarna kring 250kkr begärdes men jag har inte kollat om bilen bytt ägare i modern tid. Då annonsen sedan länge är borta från Blocket kan jag tyvärr inte verifiera att det är detta specifika exemplar som senare saluförts där.

http://www.gnetagalten.se/sk%C3%A5ne-kristianstad/fordon-bilar/zirkelb . . . .

_________________
Fredrik Nehlén
Citera
Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008
Inlägg: 446



Anderlunds skrev:
Jag fortsätter med Zirkelbachs förehavande tillsammans med Jannne Lundegård.
Jag har sett en 1,4 L motor till salu i USA for mycket mycket pengar, Adressen gick till Uppsala?
Bifogar en bild på Jannes DP bil som finns i USA. Tyvärr tycker jag att den ser för bra ut, för fin helt enkelt
så såg inte denna bil ut på 80 talet, typiskt Amerikanskt tänkande.
Själv fick jag tvåla till Janne i ett VM lopp 1981, men måste medge att den lilla 1,4 motor sjung vackert.

MVH Hans Lundström.


Jag tycker att du ska lägga upp bilder på ditt monster här snart hasse! En riktit best e va den e! thumbs up

_________________
Pontus Sandahl

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Freddesix
Stockholm
Här sen Okt 2008
Inlägg: 41



Freddesix skrev:
...men jag har inte kollat om bilen bytt ägare i modern tid. l


Nu är den biten avklarad och nuvarande ägare har haft bilen sedan 2003, föregående ägare hade bilen under hela 12 år - mellan 1991 och 2003. Senaste besiktning är genomförd i år och bilen hade då rullat precis över 1300 mil. Under rubriken "Följande brister finns konstaterade för åtgärd" finns fyra punkter noterade, bland annat har besiktningen genomförts utan lyft eller grop...var bilen månne för låg för att komma upp på lyften?

_________________
Fredrik Nehlén
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Krille_hlm skrev:
Angående rekordbilen så såldes den till en engelsman boendes i Sverige i fjol nån gång på vårkanten.
Den var i fullgott skick med samma motor och trimmningsgrad som den haft från början.
Ända tills den såldes förra våren så har den funnits här i närheten, senaste ägaren innan engelsmannen var en stockholmare.



Hej Krille,
Vet att det är ett bra tag sedan du skrev detta men jag måste ändå fråga, är du verkligen säker på att det är rekordbilen du menar? Träffade en kille från Automobile när jag var på Ringen -07 som bor någonstans utanför Hässleholm som bestämt hävdade att han hade denna bilen i sin ägo. Köpte faktiskt en båge av honom som han fick med bilen som legat i kartong sedan rekordslakterna var i full gång. Den hade bara varit provmonterad men aldrig monterad ordentligt i bilen. Tony A (som jobbat hos Josef) känner igen killen i fråga också och trodde sig veta att det var rekordbilen. Vad jag kan förstå så skulle han ha kvar bilen fotfarande men det har jag ingen säker uppgift på. Pär (McBurn) kanske möjligen också kan veta vem denna killen är då dom är från samma trakter. Vore ju synd om det är fel, jag tyckte ju det var lite kul att just min båge kom från rekordbilen..........


Tomas
http://min911.blogg.se

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



bakmotor skrev:
Krille_hlm skrev:
Angående rekordbilen så såldes den till en engelsman boendes i Sverige i fjol nån gång på vårkanten.
Den var i fullgott skick med samma motor och trimmningsgrad som den haft från början.
Ända tills den såldes förra våren så har den funnits här i närheten, senaste ägaren innan engelsmannen var en stockholmare.



Hej Krille,
Vet att det är ett bra tag sedan du skrev detta men jag måste ändå fråga, är du verkligen säker på att det är rekordbilen du menar? Träffade en kille från Automobile när jag var på Ringen -07 som bor någonstans utanför Hässleholm som bestämt hävdade att han hade denna bilen i sin ägo. Köpte faktiskt en båge av honom som han fick med bilen som legat i kartong sedan rekordslakterna var i full gång. Den hade bara varit provmonterad men blev aldrig monterad ordentligt i bilen. Tony A (som jobbat hos Josef) känner igen killen i fråga också och trodde sig veta att det var rekordbilen. Vad jag kan förstå så skulle han ha kvar bilen fotfarande men det har jag ingen säker uppgift på. Pär (McBurn) kanske möjligen också kan veta vem denna killen är då dom är från samma trakter. Vore ju synd om det är fel, jag tyckte ju det var lite kul att just min båge kom från rekordbilen..........


Tomas
http://min911.blogg.se


NU blir jag lite fundersam, kan inte riktigt bestämma mig om det var -06 eller -07 jag träffade honom på Ringen. Nu spelar väl ingen större roll ios. då det inte går att få ihop det med "din" bil ändå

Tomas
http://min911.blogg.se

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Freddesix
Stockholm
Här sen Okt 2008
Inlägg: 41



Rekordbilens regnummer skulle räta ut en del frågetecken, om jag ska börja jaga igenom biltidningar i jakt på annonsen - jag har sett den och den finns i någon flyttlåda med tidningar - kommer det tyvärr att ta lååång tid. Som tidigare nämnt är PM att föredra om någon känner för att förmedla regnumret då jag helst inte hänger ut varesig regnummer eller ägare här.

_________________
Fredrik Nehlén
Citera
Freddesix
Stockholm
Här sen Okt 2008
Inlägg: 41



The show must go on, nu med en lätt stretchad 911 Speedster utav äldre snitt med blott 3300 mil på mätaren

Den har inte mycket med DP/Zirkelbach att göra men jag fann den vara en smula oemotståndlig (sånär som på prislappen).







_________________
Fredrik Nehlén
Citera
lahi
Utanför Laholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 259



Freddesix skrev:
Rekordbilens regnummer skulle räta ut en del frågetecken, om jag ska börja jaga igenom biltidningar i jakt på annonsen - jag har sett den och den finns i någon flyttlåda med tidningar - kommer det tyvärr att ta lååång tid. Som tidigare nämnt är PM att föredra om någon känner för att förmedla regnumret då jag helst inte hänger ut varesig regnummer eller ägare här.


Hmm, jag ska gå igenom lite kartonger med bilder när jag har tid och se om jag kan hitta regnumret. Har lite pappersbilder som jag/farsan tog på just rekordbilen utanför Zirkelbachs lokaler -87-88 eller något sådant. (Farsans bror jobbade hos Zirkelbach så jag var på besök då)

_________________
Lars Dahlstedt


Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor
Lotus Elite 503 -75
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
och lite annat
Citera
Bilder o videos
Porscheförädling på 80-talet
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
22 besök senaste veckan (134856 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande