Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Sparade trådar/FAQ
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 161 besök senaste veckan (56139 totalt) |
Har ej nått chassi nummer då min bil byggdes på "rå kaross" en Volvo S60 Challenge men nån typ beteckning på just min bil finns ju instansat dvs numret på min bil i serien. // Jon _________________ Jon Rolfsson |
||||||||
det va denna jag tänkte på, har inte läst närmare alls på det utan fick en länk skickat til mej som jag inte "hunnit" kolla närmare på själv änu
![]() http://www.sportforsakringar.se/2185 _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||||
![]() Har mailat och frågat om pris _________________ Mats Forssén Mondial T Abarth 695 Assetto Corse Evo |
||||||||
Kanon ![]() Har med mailat och frågat om pris ![]() // Jon _________________ Jon Rolfsson |
||||||||
1500kr / år för garageförsäkring 1000kr / år för transportförsäkring (kräver att man då även har garageförsäkring) Självrisken är 0,2 basbelopp vilket 2014 innebär 8880kr Jag tycker kostnaden verkar rimlig, ska dock läsa igenom villkoren ordentligt innan jag tecknar någon försäkring. ![]() Frågan är vad transportförsäkringen tillför, vill minnas att jag läst nånstans att dragbilens försäkring täcker släpet och lasten på släpet men jag är osäker på ifall det stämmer. ![]() _________________ Mats Forssén Mondial T Abarth 695 Assetto Corse Evo |
||||||||
dragbilens försäkring täcker enbart släpet, inte det som du lastat på släpet,
jag tror inte du kan teckna upp släpets egna försäkring så pas högt att det täcker en tävlingsbil heller , detta va svaret jag fick från typ samtliga f-bolag jag ringde runt för ett par år sedan _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||||
Hur blev det med försäkringen.... _________________ Mikael Ståhling |
||||||||
_________________ Mats Forssén Mondial T Abarth 695 Assetto Corse Evo |
||||||||
[quote="matfo"]
Ok...jag funderar på att fixa försäkring därifrån också. _________________ Mikael Ståhling |
||||||||
Allt går att försäkra.
Jag har egendomsförsäkring på tävlingsfordon (Brand, stöld, vatten, skadegörelse), även transportförsäkrat naturligtvis. På hobbyfordonen har jag LF:s entusiastförsäkring. Allt försäkrat genom samma bolag. Jag tror inte det skiljer mellan bolagen, den största skillnaden är nog mellan handläggarna och deras vilja att försäkra objekten. |
||||||||
Vad betalar du i premie på ditt tävlingsfordon? _________________ Mikael Ståhling |
||||||||
1161:-/år
|
||||||||
Ok tack tack ![]() _________________ Mikael Ståhling |
||||||||
http://www.sportforsakringar.se/2185
_________________ ![]() |
||||||||
Hej, lyfter en gammal tråd men lika aktuell
Kan inte se att Sportförsäkringar längre erbjuder motorsport försäkring. Vart försäkrar ni era tävlings/trackday bilar som saknar reg.nr.? Önskar försäkring som täcker såväl brand, stöld men också vid transport på eget biltransportsläp Tips? Mvh Joachim |
||||||||
Bara för det så hittade jag rätt länk vilket känns som ett intressant alt.
https://www.svenskasportforsakringar |
||||||||
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Har varit i kontakt med Bilsportförsäkringar via SBF's hemsida.
Var inte särskilt billigt. Landar på cirka 9 tkr om året inkl både garage och transportförsäkring. Hur har ni andra löst det som har tävlingsbilar utan regnr? ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC |
||||||||
Kommer ihåg att någon här på Rejsa rekommenderade egendomsförsäkring, det täcker brand/stöld/skadegörelse. Har inte provat själv dock.
Den går inte att entusiastförsäkra via MHRF? Men då måste du vara medlem i en märkesklubb också. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||||
![]() |
Sparade trådar/FAQ
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 161 besök senaste veckan (56139 totalt) |