Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3459 besök totalt |
SPR Motor?
Hej. Håller på att riva isär min trimmade Alfa-motor, som har lite okänt ursprung. Såg att det stod "SPR Motor 52" instansat i toppen. Någon som vet vad det är för firma? Sökte lite på nätet utan framgång. /Björn ![]() _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
|
||
Re:
Sten Parner Motor, brukar väl förkortas SPM. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Jag har inget svar på den egentliga frågan, men min gamla rejsBertone hade en rejält modifierad topp som var modiferad av samma firma. Ska se om jag kan hitta kvittot i arkivet... men firman låg i Östergötland, så mycket minns jag (det var inte jag som lät trimma den).
_________________ Lars Tersmeden Corvette C5 & C7 |
||
om jag minns rätt hette Sten parners firma först SPM och pysslade mest med Volvo (ovanlgit va?
![]() Sedan blev det SPR, vetom om han sålde och startade nytt senare, ellero m lönsmahheten trött. Låg åt Motalahållet har jag för mig. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3459 besök totalt |