Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Pirelli PZero Rosso: Vanliga eller direzionale???
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (3612 totalt)
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347


Trådstartare
Hej!

Jag tänkte skifta mina risiga frampuckar mot ett par Pirelli PZero Rosso. Frågan är, ska jag ha vanliga Rosso eller direzionale? Erfarenheter och kommentarer tack!

Sen en fråga till N2, N3, N4 och liknande beteckningar i slutet på fullständiga däcknman är väl något med gummiblandningen, men vad???? Vad är bäst för ban- och konkörning?

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Tjenare Daniel!

Är det inte dax för Michelin cup däck??

Själv är jag väldigt nöjd med dessa däck!

Syns vi på Mantorp??

Mvh

Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347


Trådstartare
964c2 skrev:
Tjenare Daniel!

Är det inte dax för Michelin cup däck??

Själv är jag väldigt nöjd med dessa däck!

Syns vi på Mantorp??

Mvh

Björn


Nej R-däck får vänta. Det blir mycket landsvägsmil nu under sommaren. Nästa år kanske.

Mantorp? Var ligger det? Nej, det blir inga fler banmöten innan Knutan 27:e Juli.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Daniel Bengtsson skrev:
Hej!

Sen en fråga till N2, N3, N4 och liknande beteckningar i slutet på fullständiga däcknman är väl något med gummiblandningen, men vad???? Vad är bäst för ban- och konkörning?


Nx är en sorts kvalitetsbeteckning/ certifiering gjord av Porsche, högre siffra för nyare varianter av "samma" däck.

Jag är mycket enkelspårig när det gäller gatdäck Bridgestone S0-2 i första och och Bridgestone S0-3 i andra hand

_________________
Pär Hylander
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Hej!

Sen en fråga till N2, N3, N4 och liknande beteckningar i slutet på fullständiga däcknman är väl något med gummiblandningen, men vad???? Vad är bäst för ban- och konkörning?


Nx är en sorts kvalitetsbeteckning/ certifiering gjord av Porsche, högre siffra för nyare varianter av "samma" däck.

Jag är mycket enkelspårig när det gäller gatdäck Bridgestone S0-2 i första och och Bridgestone S0-3 i andra hand


Tack Pär!

Har funderat på S02 också. Det är väl inget som hindrar att ha dessa fram och P7000 bak? Frågan är bara hur bra det blir?

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Anders T
Skåne
Här sen Jan 2003
Inlägg: 157

Namndispens
Namndispens

Daniel Bengtsson skrev:
Har funderat på S02 också. Det är väl inget som hindrar att ha dessa fram och P7000 bak? Frågan är bara hur bra det blir?

Personligen skulle jag aldrig blanda märken (eller ens modeller) bak och fram. Kan säkert funka, men känns minst sagt osäkert.

_________________
Anders T
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Daniel Bengtsson skrev:
Har funderat på S02 också. Det är väl inget som hindrar att ha dessa fram och P7000 bak? Frågan är bara hur bra det blir?


Inte att rekommendera, olika däck fram och bak. Ska vara samma runt om. En gång köpte jag två dunlop och två bridgestone, fick dom billigt men vägegenskaperna på bilen blev helkass.

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Jag har sällan haft samma däck fram och bak, oftats ligger det olika på. Någon finsmakare kan säkert känna skillnad men jag gör det inte, är väl alldeles för okänslig eller burdus i min körning

Lyckades dock sladda in som näst snabbaste gatdäcksbil (F & B) på PCS region syds slalom i söndags med den vilt krängande cabben på Bridgestone bak och Michelin fram.

_________________
Pär Hylander
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1503

Namndispens
Namndispens

Den här träffen på mantorp som nämndes, är den endast för porschefolk eller går det kanske att snika sig med på något sätt?

Johan

_________________
Johan B
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1503

Namndispens
Namndispens

Pär Hylander skrev:
Jag har sällan haft samma däck fram och bak, oftats ligger det olika på. Någon finsmakare kan säkert känna skillnad men jag gör det inte, är väl alldeles för okänslig eller burdus i min körning

Lyckades dock sladda in som näst snabbaste gatdäcksbil (F & B) på PCS region syds slalom i söndags med den vilt krängande cabben på Bridgestone bak och Michelin fram.


Hade nya dunlop 9000 bak och michelin sport sx fram en gång, bilen var knappt körbar över 120, bilen kom in i någon sorts egensvängning. Fick sätta på dunlop fram också.

Johan

_________________
Johan B
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



blixten skrev:

Hade nya dunlop 9000 bak och michelin sport sx fram en gång, bilen var knappt körbar över 120, bilen kom in i någon sorts egensvängning. Fick sätta på dunlop fram också.

Johan


oj, ja det har jag inte råkat ut för.

_________________
Pär Hylander
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347


Trådstartare
Anders T skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Har funderat på S02 också. Det är väl inget som hindrar att ha dessa fram och P7000 bak? Frågan är bara hur bra det blir?

Personligen skulle jag aldrig blanda märken (eller ens modeller) bak och fram. Kan säkert funka, men känns minst sagt osäkert.


Som det är nu sitter det ett par Dunlop fram som säkert är 7-8 år gamla. De känns minst sagt träiga. Kanske beror det också på att det är olika märke fram och bak, men bilen är inte helt fel att köra. Man får leda den in i kurvorna lite. Tror framvagnsgreppet blir klart bättre med fräsch sulor, och då siktar jag nog på Pirelli PXero Rosso

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Anders T
Skåne
Här sen Jan 2003
Inlägg: 157

Namndispens
Namndispens

Daniel Bengtsson skrev:
Som det är nu sitter det ett par Dunlop fram som säkert är 7-8 år gamla. De känns minst sagt träiga. Kanske beror det också på att det är olika märke fram och bak, men bilen är inte helt fel att köra. Man får leda den in i kurvorna lite. Tror framvagnsgreppet blir klart bättre med fräsch sulor, och då siktar jag nog på Pirelli PXero Rosso

Visst ska du ha nya däck fram - men jag tycker nog att du ska byta bak också eller sätt P7000 fram. Finns för många exempel på att det inte funkar nåt vidare att blanda (förutom för vissa slalomfantomer från Syd ).

_________________
Anders T
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Tveka inte, på med rdäck!! Michelinerna sägs ju vara helt okej på gatan! Annars har du Dunlops rdäck med samma läggning osså...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Per Hylthén
Värnamo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 158



Dunlops r-däck funkar kanon på gata! Har en polare som kör med dessa och är mkt nöjd. Första testet på bana med detta däck blir på fredag.

_________________
/Per Hylthén
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Tveka inte, på med rdäck!! Michelinerna sägs ju vara helt okej på gatan! Annars har du Dunlops rdäck med samma läggning osså...


Jag har precis meddelat Manthey Racing att det kommer sitta PZero rosso fram och P7000 bak, som info för vår diskussion angående min lilla uppgradering. Jag väntar nyfiket på att han ska dömma ut mig som en dåre eftersom jag använder olika däck fram och bak....

Är det inte lite osmart att dunka på R-däck för en Europatur inklusive ringen för att sen upptäcka att dom e slut när jag kommer hem. Kanske ska satsa på P7000 eftersom bakdäcken är så fräscha att det förmodligen kommer vara läga att byta runt om vid nästa byte.

Comments?

Just, det... jag vill inte ha R-däck eftersom jag då måste köra i R-klassen på Porscheslalomen och då får jag mer däng än mitt ego klarar....

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347


Trådstartare
Anders T skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Som det är nu sitter det ett par Dunlop fram som säkert är 7-8 år gamla. De känns minst sagt träiga. Kanske beror det också på att det är olika märke fram och bak, men bilen är inte helt fel att köra. Man får leda den in i kurvorna lite. Tror framvagnsgreppet blir klart bättre med fräsch sulor, och då siktar jag nog på Pirelli PXero Rosso

Visst ska du ha nya däck fram - men jag tycker nog att du ska byta bak också eller sätt P7000 fram. Finns för många exempel på att det inte funkar nåt vidare att blanda (förutom för vissa slalomfantomer från Syd ).


Ja, kanske skulle vara det bästa med P7000 fram också. De är ju faktiskt rätt OK bak. Billigt för plånboken blir det också! thumbs up

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Min erfarenhet:

Michelin PZero C - Ringen tur o retur + 35 varv (totalt blev det närapå 500 mil) = ca 1mm slitage

Michelin PZero C - En träff på Barkaby = drygt 1mm slitage

_________________
Magnus Thomé
Citera
Erik Woode
Linköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 126



Daniel Bengtsson skrev:

Jag har precis meddelat Manthey Racing att det kommer sitta PZero rosso fram och P7000 bak, som info för vår diskussion angående min lilla uppgradering. Jag väntar nyfiket på att han ska dömma ut mig som en dåre eftersom jag använder olika däck fram och bak....

Comments?


om du träffar olaf i egen hög person kommer han säkert att mycket noga tala om för dig hur det ska vara, och förmodligen försöka kränga dig en omgång Dunlop Super Sport Race

Uppgradering, vad ska du göra?

_________________
Erik Woode
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18606



Magnus Thomé skrev:
Min erfarenhet:

Michelin PZero C - Ringen tur o retur + 35 varv (totalt blev det närapå 500 mil) = ca 1mm slitage

Michelin PZero C - En träff på Barkaby = drygt 1mm slitage


Vad är det för däck Magnus?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

oooOOPPPPSSS




(va? känner du inte till den nya modellen? )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Däck för banåka
Pirelli PZero Rosso: Vanliga eller direzionale???
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (3612 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande