Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Pirelli PZero Rosso: Vanliga eller direzionale???
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (3612 totalt)
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347


Trådstartare
Erik Woode skrev:
Daniel Bengtsson skrev:

Jag har precis meddelat Manthey Racing att det kommer sitta PZero rosso fram och P7000 bak, som info för vår diskussion angående min lilla uppgradering. Jag väntar nyfiket på att han ska dömma ut mig som en dåre eftersom jag använder olika däck fram och bak....

Comments?


om du träffar olaf i egen hög person kommer han säkert att mycket noga tala om för dig hur det ska vara, och förmodligen försöka kränga dig en omgång Dunlop Super Sport Race

Uppgradering, vad ska du göra?


Hehe, i morse så tänkte jag på att olaf kanske har en uppsättning Cup magnesium hjul som ligger och skräpar och då skulle det ju vara kul med r-däck på dom... Det kanske är en vettig idé att kränga på nya sular runtom nere vid ringen och nöta lite på de jag har på vägen ner. Problemet är bara att jag är så snål så jag kan inte bara slänga ett par 3/4-nya P7000 som funkar OK. Men om jag lägger dom i Anders Js garage kanske du kan ta och surra dom på ditt "takräcke" på din RS när du kör hem för hösten tillsammans med mina begagnade dämpare och fjädrar?

Uppgraderingen består bara av en uppsättning H&R coilovers, byte av styrstagsändar för att kompensera för sänkningen (bumpsteer), inställning av hjulvinklarna till en lite rejsigare spec än standard och eventuellt ett fjädertornsstag om det flexar för mycket i karossen med det hårdare chassit.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347


Trådstartare
Inte för att någon bryr sig kanske, men jag får väl skriva av mig pengaångesten lite och meddela att jag tagit mitt förnuft till fånga och kommer att montera PZero Direzionale fram och PZero Assimetrico bak helt enligt Porsches rekomendationer. Tror att detta blir bäst för att kunna utvärdera hjulvinklar osv vid monteringen av det nya chassit.

Som Micke BTG skrev i en annan tråd om att riva av tusenlapparna som dasspapper, mitt dasspapper börjar ta slut....

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Directzionale och Assymetrico kommer båda i helt nyutvecklade varianter under familjenamnet "Corsa System"

_________________
Magnus Thomé
Citera
Däck för banåka
Pirelli PZero Rosso: Vanliga eller direzionale???
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (3612 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande