Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Anmälan Mantorp-slalomen 27 juni
1, 2, 3   >>
10149 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
För att veta hur många som kommer (på ett ungefär bara) så skriv om ni tänker komma här i tråden. Skriv gärna osså om ni kommer tidigt eller sent under dagen , speciellt om ni vill köra bana osså (läs vad Fredrik skrivit nedan om det!)

Jag hade inte tänkt att det skulle kosta något alls men det är bra om det finns flera som kan hjälpa till att hålla igång det hela under dan (jag ska ju tex hinna med o köra räsbil under träningen osså... hoppas jag) om vi får låna koner (och kanske t.o.m. tidtagningsutrustning) av ÖSK så kan vi ju lägga lite bidrag till dem tycker jag :-)

---------------------

Fredrik - SLC skrev:

...det är inget krav på att någon måste ställa upp som flaggis eller något sådant .... däremot om det är någon som vill hjälpa till så blir vi glada och står då för bostad och mat resten av helgen..... (men då kan ni kontakta mig för mer info)

Tider..... mellan 09.00 och 16.00 vet jag garanterat att vi kan hålla på .... efter det ska det vara tyst..... men mellan 16.00 och 16.45 kan då dom som åker slalomen även åka långa banan, obs det är då körning i "lugnt" tempo efter safety-car.... så inte fri fart utan mera spårvalsträning efter erfaren safety-car förare.


Fredrik - SLC skrev:
Då är det faktiskt även gatbilkörning på banan även mellan 08.30 och 09.00 för dom som vill......

Ni som kommer och vill köra gatbilskörning/Slalom skicka ett mail till mig på fredrik@slc.se så vi har lite koll på hur många som kommer, speciellt om ni vill köra gatbilskörningen på banan, skriv då dit vilken bil så vi kan ha lite koll.

Förresten ni får ha passagerare på gatbilskörningen om dom har hjälm på sig eftersom det inte är full fart.

---------------------

Fredrik - SLC skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
Vad fodras det för utrustning på bil & förare för att få vara med och köra slalom, eller konvoj körningen runt Mantorp?


För våran del, Hjälm och vanliga säkerhetsbältet på..... heltäckande klädsel typ vanliga kläder fast med lång arm.
Vanlig gatbil är ok.

Sen om magnus har några fler ideer för slalomen vet jag inte.


Exakt likadana krav i slalomen thumbs up

obs att det blir helt okej med både gat- och racebil och även slicks i slalomen. Man kör ju en åt gången så det blir ju ingen blandning av olika på en gång thumbs up

---------------------

Här har jag ritat in mycket vackert och exakt hur man åker till de två möjliga ställena
+ även exakt läggning av slalombanorna


_________________
Magnus Thomé
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Kommer nog och kör lite spårvalsträning iaf

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Finns på plats, men får nog ägna mig åt racesaabarna till 100%.
Men blir det lite tid över så dyker jag såklart bort och säger hej.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Jag dyker nog upp på eftermiddagen, och kör lite konbana.

(Bra att bo nära en racebana!! )

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



Jag kommer att vara där och ska banne mig ta en svängom

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Jag räknar med att komma om inte jobbet sätter käppar i hjulet.
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Finns det nån vänlig själ som kan tänka sig att agera instruktör under spårvalskörningen? och dela med sig av lite tips o tricks?

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3967



Kommer för att lära och köra in bilen lite. Troligen tidigt, hjälper gärna till.

mvh/Ragnar

_________________
Ragnar Burenius
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Jag kommer nog ner och testar lite slalom om det inte regnar, värdelöst med r-däck i väta.

_________________
bmw bmwsson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Micke Eriksson skrev:
Finns det nån vänlig själ som kan tänka sig att agera instruktör under spårvalskörningen? och dela med sig av lite tips o tricks?
Jag kan hjälpa dej lite......det var visserligen några år sedan jag åkte på Mantorp....men det fixar sig nog..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Esa skrev:
Jag kommer nog ner och testar lite slalom om det inte regnar, värdelöst med r-däck i väta.


Ska bli KANON-väder enligt senaste rapporten nu ikväll

_________________
Magnus Thomé
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Typiskt, hittade en stor skruv i min ena bakhjul på porschen i mina helt nya pilot cup däck > om det går att fixa innan fredag kommer jag kanske

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



ButterflyRacing skrev:
Jag kan hjälpa dej lite......det var visserligen några år sedan jag åkte på Mantorp....men det fixar sig nog..


Kanon! Jag tror jag vet hur du ser ut så jag kommer fram o säger hej Såg dig på G-åsen men ja vet inte om vi snackade ngt...

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Micke Eriksson skrev:

Kanon! Jag tror jag vet hur du ser ut så jag kommer fram o säger hej Såg dig på G-åsen men ja vet inte om vi snackade ngt...


Jag kommer inte ihåg.....jag blir lite stirrig när det är mycket folk och händelser på engång..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lotus Samuel skrev:
Typiskt, hittade en stor skruv i min ena bakhjul på porschen i mina helt nya pilot cup däck > om det går att fixa innan fredag kommer jag kanske


Fick en skruv i RE540'sarna efter typ 10 mil Fixades på tio minuter hos NB gummi

_________________
Magnus Thomé
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Jag har ju tänkt att komma och dyker isf. upp rätt tidigt om jag får ordning på dygnsrytmen till dess (nattarbetare)
Är ledig Fredagar



A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hmmmm.... det ser ut att vara måttligt med folk som har möjlighet att komma på en arbetsdag med så kort varsel... Och det kan man ju verkligen förstå

Jag har inte kunnat låna koner heller tyvärr.

Ska vi avblåsa eller?

Jag tar nog iof tillfället i akt o lägger nåt kul o åka i romkurvan (ev. med PETflaskor som koner) även om vi ställer in den "riktiga" slalomen så att säga...


Vad säger ni?

_________________
Magnus Thomé
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Ställs spårvalskörningen in oxå?

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3967



Hejsan!

Personligen är jag intresserad även av en "oriktig" slalom. Bilen behöver få mil på sig och jag träning... har inget emot att runda PET-flaskor
om det går för sig, trots att man inte har nån bakhjulsdriven värsting?

mvh/Ragnar

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Micke Eriksson skrev:
Ställs spårvalskörningen in oxå?


Näe spårvalkörningen körs såklart eftersom dom tävlande utnyttjar den med .... för att se hur ense eller oense dom är om det ultimata spåret

Slalomen kan väl göras lite enkelt ändå ... eller hur magnus?..... vanliga stoppur har jag flera st så det finns redan.... Och halvfyllda petflaskor funkar väl utmärkt... eventuellt så har vi lite koner över men det kan jag inte lova nu innan.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



Bättre lite 'oseriöst' än inte alls

Bara de som kommer dit inte förväntar sig superduper-organisation med tusendelsnoggrannhet på tiderna så att vi slipper sura miner thumbs up

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Inför träffar
Anmälan Mantorp-slalomen 27 juni
1, 2, 3   >>
10149 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande