Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E36 LBR Racing Testar ER cup
<<   1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17   >>
26 besök senaste veckan (126214 totalt)
Magnus (swe)
Falkenberg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 429



okej nu börjar det likna nått thumbs up

tackar för tippset
Citera
Magnus (swe)
Falkenberg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 429



Med små steg tar man sig fram
Lagradbussning i bakvagnen tillverkad



Nu har vi även fått på våra KW stötdämpare som är fullt justerbara .
Bara att tacka Fredrik Nilsson Motorsport för att han skulle byta på sin Nürnburgring racer .


Tror varvtiderna sänktes direkt

Jocke tyckte det kändes ensamt i garaget så bilen är nu hos honom för div rördragning
Får man hoppas att det händer något och han inte bara torr kör bilen

De gick att få plats med lite kärlek i detta garaget med

Citera
Jocke K
Falkenberg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 647



Lite av vad kvällen bestog av:

Montering av nya broms rör,montering av bränsle rör,sätta dit bromsarna bak

Sen va kvällen slut för i dag





Nu väntar jag på Magnus så vi kan klämma dit tanken och dom fina kamber stagen bak
Citera
Pimplaren
Järfälla, Sthlm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 504



Nice nice, lär bli en trevlig svängvänlig bil dedär

_________________
Mvh Oliver Kraigher Bjuhr

BMW m5 e39 -00
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449



vad jag ser så är denna bara lagrad åt ett håll bärarmen kommer röra sig åt flera håll så detta lär inte fungera, det måste vara ett led lager eller en gummi busning där för att tilllåta att bärarmen ska kunna röra sig

[quote="Magnus (swe)"]Med små steg tar man sig fram
Lagradbussning i bakvagnen tillverkad


_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



[quote="Spjuvern"]vad jag ser så är denna bara lagrad åt ett håll bärarmen kommer röra sig åt flera håll så detta lär inte fungera, det måste vara ett led lager eller en gummi busning där för att tilllåta att bärarmen ska kunna röra sig

Magnus (swe) skrev:
Med små steg tar man sig fram
Lagradbussning i bakvagnen tillverkad



Bra att det kommer från fler håll Marcus.

För jag vill inte verkar vara en surgubbe...men då flertalet med STOR erfarenhet av hjulupphägningar i allmänhet och E36 i synnerhet tipsar om att detta kommer bli problem...varför då inte lyssna och göra rätt direkt istället för att bryta sönder länkarmar/kaross/fästen och dessutom få en funktion som inte ger nga önskade egenskaper?

Ta bort fjädern och rör hela spindeln upp och ner.
Kan ni då ärligt säga att det inte spänner det minsta i lederna mellan fullat drop och fullt bump?
om så är fallet kör...men svaret kommer vara ett annat.

Jag gillar ert projekt och nivån på ert "budgetbygge" för mkt för att hålla tyst...

Gör det nu rätt en gång för alla och lycka till, det ser jäkligt bar ut i övrigt. thumbs up

MVH/ Herr Gnällspik.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Jocke K
Falkenberg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 647



Som svar på era idér så kan jag berätta att det är en bussning med en gummi lagrad axel som vi numera har svarvat in o att det går alldelles utmärkt att föra bärarmen upp o ner o även lite i sidled

Jag tror faktiskt att det funkat med en vanlig axel oxså för 2007 års ER-cupvinnare åkte hela cupen med detta

utan problem

Vi har även en som testat det på en Ban/gatbil under en tid o det funkade utmärkt

Självklart så är vi tacksamma för ider o tipps vi får thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Hoppas nu att vår teori håller
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Jocke K skrev:
Som svar på era idér så kan jag berätta att det är en bussning med en gummi lagrad axel som vi numera har svarvat in o att det går alldelles utmärkt att föra bärarmen upp o ner o även lite i sidled

Jag tror faktiskt att det funkat med en vanlig axel oxså för 2007 års ER-cupvinnare åkte hela cupen med detta

utan problem

Vi har även en som testat det på en Ban/gatbil under en tid o det funkade utmärkt

Självklart så är vi tacksamma för ider o tipps vi får thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Hoppas nu att vår teori håller


Ni får ju inte fuska med dolda lösningar...

thumbs up

Sen för att de som vinner per automatik gör rätt ska man akta sig för att ta för givet...jag vet efter att ha varit med i vinnande team...där det begåtts enorma felaktigheter genom åren.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Jocke K
Falkenberg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 647



hahaaha dolda lösningar de gillar vi

Önske målet va ju att köpa Millways bussningar men tyvärr så är budgeten lite ansträngd endå

Vi hoppas att denna lösningen kommer att funka som de e tänk endå
Citera
Ricke_1602
Lindås
Här sen Feb 2005
Inlägg: 460



Jocke K skrev:
Lite av vad kvällen bestog av:

Montering av nya broms rör,montering av bränsle rör,sätta dit bromsarna bak

Sen va kvällen slut för i dag





Nu väntar jag på Magnus så vi kan klämma dit tanken och dom fina kamber stagen bak


Såg att ni hade målat anläggningsytan på skivorna vilket inte är så bra väl? Annars ser det ju bra ut thumbs up

_________________
Rikard Martinsson

Äger följande:
BMW 525 Touring - 07
*BMW 1602-71 2,2L motor
Citera
Magnus (swe)
Falkenberg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 429



De kan nog se så ut men det är ingen färg där klossarna ligger an.
Skivan är nyligensvarvad så förhoppningsvis är det bra hugg i dom
Skulle det vara färg där så eldas den snabbt upp .

De vita är blästerdamm sen dom blästrades.
Citera
Magnus (swe)
Falkenberg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 429



Andreas Lidström skrev:


Ni får ju inte fuska med dolda lösningar...

thumbs up



Bussningen består av 6 enskilda delar , skulle den fungera så kanske man kan säga hur den är gjord .
Skulle det därimot gå åt skogen så får man väl ställa sig i skamvrån
Citera
BjörnB
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 32



Rickard menar nog att anliggningsytan för fälgen är målad.

Kan nog skapa obalans eller kanske att förspänningen för hjulbultarna släpper.

På den ytan ska man varken ha färg eller fett.

_________________
Björn Borring
M3 e30 Sport EVO
Citera
Jocke K
Falkenberg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 647



Anläggnings ytan är lackad med ett mycket tunt lager färg för att det inte ska rosta o kommer inte att vara något problem med anläggning mot fälg
Citera
Ulf Gustavsson
Falkenberg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 60



Jag tycker det ser jättefint ut. Får nog åka hem o störa dig snart Jocke.
Kanske tar med en liten lapp med små önskemål på!

_________________
Ulf Gustavsson #25 Tornado
Citera
Ricke_1602
Lindås
Här sen Feb 2005
Inlägg: 460



BjörnB skrev:
Rickard menar nog att anliggningsytan för fälgen är målad.

Kan nog skapa obalans eller kanske att förspänningen för hjulbultarna släpper.

På den ytan ska man varken ha färg eller fett.


jag menar anläggningsytan mot fälgen, kanske skulle varit lite tydligare Tror inte ni behöver vara oroliga för rost där, brukar inte bli värst mycket, ta dock lite Aluminium pasta på på centrum så fastnar inte fälgen....

keep Up The Good Work

_________________
Rikard Martinsson

Äger följande:
BMW 525 Touring - 07
*BMW 1602-71 2,2L motor
Citera
Jocke K
Falkenberg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 647



Uffe du e hjärtligt välkommen

Enligt en säker källa så har ett visst ställe fått i 4st E46 or

Så din lista kommer vi att fixa snabbt
Citera
matte #25 tornado
falkenberg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 590



Ser ju skitbra ut Jocke!

Ser ut som om ni snart är klara för start.

Vi kommer att vara i vårat garage och meka volvo i helgen, kanske vi hinner att komma bort till dig och kolla på eran bil live....

Säg bara till om det är något ni behöver hjälp med!!!

_________________
Mattias Pålsson-#25 tornado
Citera
Joakim K

Här sen Jan 2004
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Ja vad gör man en Lördag kväll?

Vi river diffen o byter utväxling

Ja nu e de ju inte riktigt så enkelt

Har fått en fullständig manual av Rigo bil men känner en viss osäkerhet endå

Någon som vet hur man spänner upp diffen till typ 40%

Hjälp mottages med tacksamhet

De va ju meningen att Mobimech skulle fixa diffen, men tyvärr så e de låg vatten i börsen just nu

Ja ja man behöver ju inte vara rymdforskare för att fixa en diff hoppas jag





Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449



du behöver två extra lameller från Mobimech sen behöver locket berarbetas tunnare för att allt ska få plats igen och med rätt inspänning, då blir diffen 40% gjorde detta förra vintern på min m3a med Mobimech grejer.

glöm inte att kolla upp spelet mellan kronhjul och pinjong och ingreppet på kronhjulet innan ni slår ihop allt

du behöver även en ny klämhylsa till pinjongen då det är en engångs pryl,

köp nån kämhylsa extra är ett tips för drar du pinjong muttern för hårt ( den ska snurra med en visst tröghetsmoment) så går det ej att backa då får du riva ur pinjongen och dit med ny klämhylsa och börja om.

_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
Magnus (swe)
Falkenberg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 429



Efter att man har skavt lite med svarven så e va dax att bränna ihop delarna.
Så de fick bli våran Lasse som fick bränna på med tigsvetsen igen thumbs up
Justerbara länkarmar bak blev klart ikväll




Med lite tid över kunde vi även få ihop catchtanken även där svingade Lasse med trollspöt över Alubitarna thumbs up .



Gott jobbat Lasse
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E36 LBR Racing Testar ER cup
<<   1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17   >>
26 besök senaste veckan (126214 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande