| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vad hittar ni för bilar på Google Earth? Halvt o.T. men kul!
|
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (3701 totalt) |
|
Jag har precis konstaterat att det verkligen är imponerande upplösning på Google Earth. Vad för bilar kan ni identifiera? Jag börjar med ett par exempel från min hemstad: Mini
Porsche 911
Smart FourTwo
BMW Z4 (tror jag)
_________________ P e t e r D e g e r m a n |
||||||
|
Re: Vad hittar ni för bilar på Google Earth?
Fast den var ju nästan larvigt enkel med tanke på takdekalen
Jag tror också att 911 är en 911, för jag fick värsta nostalgikänslan. I spelet Grand Theft Auto 1 såg Porkern ut precis sådär, och den var modellerad på en Porsche 911. (Den var även snabb som fan men halvt omöjlig att köra) _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||
|
Re:
Riktigt cool boeing-bild
Ser man mer av flygplanet om man zoomar ut lite? Kul att du lyckades hitta ett flygplan, finns ju lite ytor att välja mellan. Verkar ha blivit bra mycket bättre upplösning än sen jag provade det för 1½ år sen, får kanske ladda ner igen och testa
_________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
|
Re:
Japps... man kan se hela.. kolla: 50°02'58.11"N 8°36'30.38"E elev 116m Eye alt 198m
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||||
|
Det festliga när man tittar på ett flygplan som håller på att lyfta eller landa är att man ser det flera gånger! Panorera åt det hållet planet rör sej, så brukar det dyka upp igen.
Undra om det går att göra med bilar på Autobahn? _________________ Johan Rådlund |
||||||
|
Re: Vad hittar ni för bilar på Google Earth?
Haha då är vi två.. tänkte också.. GTA! Men inte var den väl omöjlig att köra? Det var ju mycket värre med Superbiken
_________________ Martin Öberg
|
||||||
|
Tja, det beror på vart du bor! Jag skulle visa svärmor hur det ser ut på G Earth för nån vecka sen och googlade in deras hus-döm om vår förvåning när vi såg att det var gräs på backen, samt att deras förra bil stod parkerad på gården-den sålde dom i augusti!
Vi bor f.ö tre km längre ut från stan jämfört med svärmor, och vårat hus kan man inte ens se p.g.a för dålig upplösning, gränsen för bättre/sämre upplösning går alldeles innan man kan se vägen till vårat hus.
Ett annat ställe jag såg som det inte var speciellt färska bilder från är West Yellowstone, USA. En bekant var där i dec och provkörde snöskotrar, enligt G.Earth ljög han eftersom det inte fanns mer än några enstaka fläckar med snö då. Alla bilder är mao inte sådär jättefärska. _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||||
|
Re:
Nu har väl bilderna uppdaterats men förra året var det bara öken där Bahrains F1-bana ligger t ex. Dubai låg precis i en skarv så där såg man halva banan byggd :P _________________ Martin Öberg
|
||||||
|
Re:
Bahrains och Qatars banor finns med, men Dubais har jag inte hittat, var finns den?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
Re:
Hmm ska kolla tror vi har alla banors koordniater nedskrivna någonstans.. återkommer _________________ Martin Öberg
|
||||||
|
Både Eniro och Hitta har samma kartor över Åre. Inte helt uppdaterade, jag ser min gamla M3:a hemma på gården och centrum av Åre ser annorlunda ut idag.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (3701 totalt) |