Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nyss hemkommen från Spa.
1 besök senaste veckan (2047 totalt)
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002
Inlägg: 287


Trådstartare
Hej alla glada motormän!

Har just kommit hem från ett par lata dagar på Spa och det kan varmt rekommenderas! thumbs up

Efter att ha tagit inträdesprovet till rejsa.nu berättade jag för frun om frågan med Spa i och hon tyckte att det var en rolig fråga. Tankar väcktes att varför inte åka dit? Trevligt tänkte jag.

Bokningar gjordes och vi slirade iväg i snögloppet.

Det som slår mig när vi börjar närma oss är den storslagna naturen, kanske ännu tydligare den här årstiden, lugnet och en tomhet på både bilar och folk.

Väl på plats checkar vi in där vi skall bo och går sedan iväg och får oss en kopp kaffe från någon lokal tillverkare, riktigt gott faktiskt. På kvällen äter vi en utsökt middag och dricker som sig bör vin även om öl kanske är mer gångbart i dessa trakter.

På morgonen är det helt tyst bortsett från en sexa som står och går på tomgång. Föraren gasar till några gånger för att snabbare komma upp i temp för att sedan ge sig iväg. Ut från sin parkering, upp för backen och fram till den mytomspunna Eau du Cologne. parkerar, kopplar in motorvärmarsladden och går in i badhuset. I dessa temperaturer, ner mot -15 är motorvärmaren nödvändig och hade han haft den inkopplad tidigare så hade han inte behövt stå på tomgång lika länge.

Visste ni förresten att om man åker från Uppsala så passerar man Gelleråsen på vägen.

Vänta lite nu, detta verkar mysko???

Jo, dessa dagar på Spa var inte det som vi motormän helst av allt förknippar med Spa, full gas genom Eau Rouge, men jag kan starkt rekommendera även denna typ, jag talar om Loka brunn i Värmland och där är Eau du Cologne och gyttjebad med gurkor på ögonen och massage är mer gångbart. Kroppen mår mycket bra av en sådan vistelse, både utanpå och inuti och det kan behövas så här års.

Att det sedan kostar som en uppsättning R-däck får man ta, både för husfriden och för den egna själen. thumbs up thumbs down

Hälsningar från en ren (får man dra släden i år, kanske. ) racingkille som längtar till sommaren.

_________________
//Robban
Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar...
http://robsonsblogg.blogspot.se/
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



För att återknyta till en tidigare tråd så har vi här kanske ytterligare en anledning till tjejer/fruar/flickvänner mm är så sällsynta här.
Det är helt enkelt få som törs låta dem göra inträdesprovet av rädsla för att däckskontot skall tömmas av fel anledning.

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Robert Reinsson skrev:

På morgonen är det helt tyst bortsett från en sexa som står och går på tomgång. Föraren gasar till några gånger för att snabbare komma upp i temp för att sedan ge sig iväg. Ut från sin parkering, upp för backen och fram till den mytomspunna Eau du Cologne. parkerar, kopplar in motorvärmarsladden och går in i badhuset. I dessa temperaturer, ner mot -15 är motorvärmaren nödvändig och hade han haft den inkopplad tidigare så hade han inte behövt stå på tomgång lika länge.

Visste ni förresten att om man åker från Uppsala så passerar man Gelleråsen på vägen.

Vänta lite nu, detta verkar mysko???



Joo, jag började fundera vad det var som försigår här... -15 grader, motorvärmare och Gelleråsen ???
Man kanske passerar Gelleråsen på väg till Spa från Uppsala och det är väl iofs. sant men till Spa de Francorschamp ??? Näääe, eller ???
Sen -15 och motorvärmare... Började ana oråd i länken, här ligger nog en å annan hund begraven !?
Den var lurig Robert !!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002
Inlägg: 287


Trådstartare
Hazze owenius skrev:
Joo, jag började fundera vad det var som försigår här... -15 grader, motorvärmare och Gelleråsen ???
Man kanske passerar Gelleråsen på väg till Spa från Uppsala och det är väl iofs. sant men till Spa de Francorschamp ??? Näääe, eller ???
Sen -15 och motorvärmare... Började ana oråd i länken, här ligger nog en å annan hund begraven !?
Den var lurig Robert !!

... det var ju själva tanken... Loka brunn ligger ca. tre mil norr om Kalskoga och på vägen dit passerar man Gelleråsen

jorå, kallt så det räckte, men men...

och efter som R-däck ändå inte funkar i dessa temperaturer så kunde vi lika gärna spendera pengarna på detta istället

_________________
//Robban
Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar...
http://robsonsblogg.blogspot.se/
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Jag har också varit på SPA. thumbs up


_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Lennarts Spa verkar MYCKET roligare, hehe!

men VAD är det som kör nerför backen? Ser ju ut som en bubbla men ändå inte?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Magnus Thomé skrev:
Lennarts Spa verkar MYCKET roligare, hehe!

men VAD är det som kör nerför backen? Ser ju ut som en bubbla men ändå inte?


Jag vet inte vad klassen kallas men det var bubbla kaross med mitt monterad motor. Troligen Golf motor för när jag var där så tränade dom tillsammans med Golfar.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Jag har varit en gång tidigare på Spa.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Lennart Jarmyr skrev:
Magnus Thomé skrev:
Lennarts Spa verkar MYCKET roligare, hehe!

men VAD är det som kör nerför backen? Ser ju ut som en bubbla men ändå inte?


Jag vet inte vad klassen kallas men det var bubbla kaross med mitt monterad motor. Troligen Golf motor för när jag var där så tränade dom tillsammans med Golfar.
Låter som en askul bil att köra faktiskt!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Det är en Entypsklass med rörramschassien med mittmonterad golfmotor och en glasfiber kaross på gamla bubblan och Uniroyal gatdäck.

Dom kör Endurance race (med målgrupp företagsgrupper) där man hyr in sig i bilar..... för att få en billig klass med enkla bilar.... klart intressant.

Jag vet att t.ex Kjelle Karlsson från SLC Teamet #9 olofsson har varit där och kört som inbjuden gäst.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
Nyss hemkommen från Spa.
1 besök senaste veckan (2047 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande