Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-03-01/04 Göteborg Motorshow.
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (14228 totalt)
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



FSN skrev:
Tobias H skrev:
Ingen info, men en bild kan jag bjuda på!


Skall tydligen vara en 935 motor i den bilen.


Japp, 935 dubbelturbo med vattenkylda 4-ventils toppar = 700 hk. thumbs up
Tidigare körd av bl. Fredrik Ekblom.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Försöker summera mina intryck från igår em; kvällsstidningsstil "ja, vi gör en lista"!


Modefärg: Vitt på väg in. T.ex. Land Rover och Ferrari 599 var vita. Väntar ivrigt på guldfärgade fälgar.
Kolfibervinnare: Loaded, lätt.... Fjädertornsbrace, grymt!
Flåklypa specialpris: Zonda, jösses vilken bil. Nästan helt overklig.
Chocklyftet: Fiat Grande Punto, kan inte bli annat än en succé (utom i Sverige då)
Frågetecken: Quashqai - en bil som är "allt" samtidigt? SUV, streetsmart, Kompakt, bling, kul?
Klubbmonter: Porsche Club! Grymma bilar. RSR min favvis thumbs up
Salumonter: Allt hos Von Braun verkade vara till salu. F40 hade bara gått 1850 mil.... Perfekt banåkabil.
Tyskstuk: Wiesmann Roadster, ser ut som inget annat.
Bäst märkesmonter: Volvo vågade: Enda modellen C30 i FEM olika utföranden - inget annat. Drog många tjejer + de unga paren stod som de berömda spöna i backen. Måste varit lyckat!
Tristast: Saab och Subaru hade inte så kul montrar, men bilarna fanns där. Dock många andra SAAB på plats. Opel höll GM-fortet med GT:n, Astra VXR samt i montern intill Rustads två rejsbilar.
Rätt Vibe: Subaru STI (ej i subarumontern!) i gatutförande och rallybil hade en TV med rallysoundtrack på, kul bakgrund då man provsatt.
Störst satsning: Citroen växer och hade rejäl monter. C4 i vit (!) med svart glastak och svarta jättefälgar var coolt.
Trevligt: Porsche Center hade liten monter men allt öppet att provsitta (Boxster, Cayenne, 911).
Saknade mest: BMW+Mini ej var representerade.

Allmänt intryck: Litet och personligt men välsorterat. Bling och steja var representerat men tog inte över, bra fördelning av rejs, kul, vardag och puts. thumbs up



... åter till frukosten.

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
oje
Göteborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 836



Kan bara håller med om VCCs monter. Riktig lyckad koncept.

MEN vit är sååå yesterday. Kommer du inte ihåg att vi har sålt våra vita bilar ?

_________________
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Vit är nästa innefärg. Folk har väl tröttnat på silver...

Apropå den gula Påssen: Är det den bilen Tony Johansson (tror jag han hette) körde i GTR-klassen? Koit Vertee hade väl varit ägare ett tag ochså tror jag.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 231



Widell skrev:
Tobias H skrev:


Jag såg en sån där på en biltransport i Rostock i lördags morse. Den försvann in i en färja till Trelleborg. Tänkte det kan ju inte finnas så många i Sverige. Hmm.
Fina bilder f.ö. thumbs up En vacker dag ska jag också skaffa kamera.


Det var nog den då.
Tydligen hade Von Braun fått låna upp Zondas bil.

Instämmer också med tidigare att vitt är årets färg.

I Ring-Runners monter var M3 CSL se loaded.se intressant också. Mera kolfiber och nu en bur för ett rekordförsök på ringen med Richard Göransson. Det kan va nåt att se fram emot.
OBS att den kommer att lottas ut så småningom så det kan va läge att gå in på deras hemsida.

_________________
Per Huzell
Speed is Everything
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



P.P. skrev:
Apropå den gula Påssen: Är det den bilen Tony Johansson (tror jag han hette) körde i GTR-klassen? Koit Vertee hade väl varit ägare ett tag ochså tror jag.


Stämmer att Tony Johansson har kört bilen oxå. thumbs up

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
jake
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 32



Citat:

Det var nog den då.
Tydligen hade Von Braun fått låna upp Zondas bil.

Instämmer också med tidigare att vitt är årets färg.

I Ring-Runners monter var M3 CSL se loaded.se intressant också. Mera kolfiber och nu en bur för ett rekordförsök på ringen med Richard Göransson. Det kan va nåt att se fram emot.
OBS att den kommer att lottas ut så småningom så det kan va läge att gå in på deras hemsida.


Det stämmer att Torbjörn von Braun fick låna Horacio Paganis Zonda F, har endast gått 92 mil och står uppe i hallen i Skene nu. Den kom upp på samma lördag som den "försvann in i färjan" på våran transport här på von Braun Sports Cars.

_________________
Jacob Langer
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



jake skrev:
Citat:

Det var nog den då.
Tydligen hade Von Braun fått låna upp Zondas bil.

Instämmer också med tidigare att vitt är årets färg.

I Ring-Runners monter var M3 CSL se loaded.se intressant också. Mera kolfiber och nu en bur för ett rekordförsök på ringen med Richard Göransson. Det kan va nåt att se fram emot.
OBS att den kommer att lottas ut så småningom så det kan va läge att gå in på deras hemsida.


Det stämmer att Torbjörn von Braun fick låna Horacio Paganis Zonda F, har endast gått 92 mil och står uppe i hallen i Skene nu. Den kom upp på samma lördag som den "försvann in i färjan" på våran transport här på von Braun Sports Cars.
Det såg lite komiskt ut när jag följde efter ekipaget ut på E6an. En skabbig servicebuss med en simpel sträckmetallskärra i kombination med Zondan.
Ljuset gjorde att jag inte så så bra men det var en helt annan "aura" runt dragbil och kärra än lasten sas.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
jake
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 32



Niklas Falk skrev:
jake skrev:
Citat:

Det var nog den då.
Tydligen hade Von Braun fått låna upp Zondas bil.

Instämmer också med tidigare att vitt är årets färg.

I Ring-Runners monter var M3 CSL se loaded.se intressant också. Mera kolfiber och nu en bur för ett rekordförsök på ringen med Richard Göransson. Det kan va nåt att se fram emot.
OBS att den kommer att lottas ut så småningom så det kan va läge att gå in på deras hemsida.


Det stämmer att Torbjörn von Braun fick låna Horacio Paganis Zonda F, har endast gått 92 mil och står uppe i hallen i Skene nu. Den kom upp på samma lördag som den "försvann in i färjan" på våran transport här på von Braun Sports Cars.
Det såg lite komiskt ut när jag följde efter ekipaget ut på E6an. En skabbig servicebuss med en simpel sträckmetallskärra i kombination med Zondan.
Ljuset gjorde att jag inte så så bra men det var en helt annan "aura" runt dragbil och kärra än lasten sas.


Haha ja, våran VW har haft bättre dagar antar jag. Men dålig är den inte i alla fall, duger! =) Blir väl kanske en nyinvestering snart, förhoppningsvis heltäckt. Har en täckt transport också men det är till drag. Det bästa ur två världar kan man väl säga!

_________________
Jacob Langer
Citera
sqalo
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 116



Tog en sväng i lördags kväll ned till skene och von braun för att dreggla över deras konsthall. Till vår stora förvåning och glädje möttes vi av en Enzo Klassiskt Ferrariröd och jag måste nog säga att det var smått surrealistiskt att få se denna skapelse i verkligheten.

Såg också nämnda biltransport...satan i gatan vad lång den är. Tajta tätortsrondeller lär inte vara det roligaste med den, eller?

_________________
Paul
Citera
jake
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 32



sqalo skrev:
Tog en sväng i lördags kväll ned till skene och von braun för att dreggla över deras konsthall. Till vår stora förvåning och glädje möttes vi av en Enzo Klassiskt Ferrariröd och jag måste nog säga att det var smått surrealistiskt att få se denna skapelse i verkligheten.

Såg också nämnda biltransport...satan i gatan vad lång den är. Tajta tätortsrondeller lär inte vara det roligaste med den, eller?


Kul att du kom förbi!
Ja, visst, Enzon står vid entren och glänser! Tror nog att det är sällan man kan komma till en bilhall där det finns en Ferrari F40, Ferrari F50 och en Ferrari Enzo. Tre jubileumsbilar i limiterad upplaga, och mindre än 50 meter ifrån varandra!

Biltransporten ja, den är inte rolig om man glömmer av på vilken sida tanklocket sitter när man ska tanka. Vändradien är väl inte den bästa... Men annars är den ett helvete gott ekipag att köra och går ruskigt bra!

_________________
Jacob Langer
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412



Sort tack till alla som gjorde Audi Club Schwedens monter möjlig och även stort tack till alla som kom och hälsade på oss! Vi tog tillfället i akt att göra reklam för årets Audi ClubSport bankörningar som vi har tillsammans med BMW Sport Club.

Svenska Audiklubben på plats!


Peters fina TT. Hohenester Club Sport chassi, Alcon bromsar med flytande skivor, 260 kusar och Sabelt stolar med 6-punktsbälte.


Råttans familjeräser


Kul med mycket besökare!


ola och Sebastian i samspråk.


Effie, Johan, Linda och Peter (som visar upp sin bästa sida)


På lördagen var det riktigt mycket folk.


Här är undertecknad och som synes i bra form.


Patrik och Sebastian.


Effie och Linda vilar trötta fötter.


Johan med beundrarinna.


Johan var riktigt törstig...


Kolle håller låda.


Efterfest på Hard Rock Café.


Det är gott med öl!


Henrik fyllde år denna dag och fick glass!


Det blev sedan efter-efter-fest med skumpa!


"...många flaskor stod där på rad..."


Kan en människa se mer nöjd ut än så här? Johan Rosenquist in action!


Trevligt värre.


Dagen efter så får man kurera sig med lite sallad


Vi syns på träffarna i sommar!

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
Eftersnack
2007-03-01/04 Göteborg Motorshow.
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (14228 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande