Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-02-24 5-Papp cuppen Ljungbyheds Flygplats F5
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
3 besök senaste veckan (21852 totalt)
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472


Trådstartare
oredigerade bilder från dagen hittar ni här:

http://www.zoomphoto.se/motorsport

_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
Oscar J
Helsingborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 432



Tack för idag allihopa!
Vi hade jättelajbans!
Hoppas det blir fler 5papp på f5!

_________________
Oscar Johnsson

#13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Vilket team vann?

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



david-o skrev:
Vilket team vann?



http://www.slc.se/5papp/resultat/24feb.html

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
_Laban_
Eslöv
Här sen Jan 2007
Inlägg: 38



Första gången vi var med och jag hoppas verkligen det kommer bli fler tävlingar i skåne trakten.

Sjukt kul.. Tyvärr så var det ju lite halt men riktigt lajbans ändå!

/ Team JägerJägarna "orange Golf 2"

_________________
Robert "Laban" Andersson
Laban DRFT på facebook:
Sponsras av:
http://www.vulko.se/
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4224

Hjälpmoderator

Ja det var riktigt kul
Stort tack till Fredrik medels funktionärer - det var en kall dag på posteringarna idag.


Tyckte det flöt på bra, lite knuffar osv såklart men för det mesta rena race-incidents.
Lite väl halt bitvis men riktigt roligt thumbs up thumbs up


Att vi var tre team från lilla hålan Södervidinge är ju intressant, hur det går till att det finns fler
motorintresserade i en sån liten by utan att man vet om det kan man ju undra.

Var håller ni till?

_________________
Daniel Steiner
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Vi är också nöjda!

Vår lilla Mazda klarade alla fem timmarna alldeles utmärkt!

Efter testet så ville vi ge den ett värdigt slut, så vi körde den dom tio milen hem också...

(Naturligtvis på samma tank som vi kört själva testet med också)

Det blev en sjätteplats till slut. Som bäst var vi uppe på fjärde och som sämst sjua-åtta, efter vår
enda rejäla incident, då en överhettad Opelförare torpederade mig ut i spenaten.

Många sköna bataljer annars och en hel del kända rejsaprofiler.
Får t.ex. hoppas att det var första och sista gången jag möter Pär Hylander på en bana.
(Det var jag som hade bromsat lite snett, typ...)

_________________
--
Citera
Johan Bimmerboy Sjöström
Malmö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 8



Stort tack till arrangörer och alla medverkande. Jag tyckte vi höll hög nivå på körningen och som andra säger ver det mest helt ok race incidents. Att banan var såphal och att det blev riktigt sjukt halt på slutet
var verkligen en utmaning men troligtvis ganska bra för att skona bilarna och undvika för höga hastigheter.

Det var rätt spännade att få bresladd på alla 4 växlarna (mätaren visade 160 men den verkliga hastigheten var nog närmare 50)

stämmer in med dom andra som önskar att detta kommer fler gånger då det var riktigt TOK skoj.

Ps. klockren kommentar från vinnade teamet till 2:an med turbo o 4-krafs! snacka om pungspark

vi i vårt team (gula 02:an) är väldigt nöjda med vår 4:e placerig bakifrån

_________________
"POWER is the ultimate aphrodisiac."
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5678










_________________
Patrik Skoog
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Team AddPro får oxså tacka för en trevlig dag. Våran BettanIII hamnade direkt på skroten, men kämpade bra!

Till nästa tävling får vi leta en liten japanare!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Borbos
Löddeköpinge
Här sen Jan 2004
Inlägg: 302



Även vi får tacka för en underbar dag !!
Hem kom vi med med vår viper-passat :-)
Sablans va knölig den blev hehehe

Som sagt , när blir nästa ?? :-)

_________________
/Fredrik Borbos

www.borboscustoms.se
Citera
Asept Gassers
Lund
Här sen Feb 2007
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Jag vill tacka arrangörer och medtävlande för ett kanon-arrangemang idag! Ruskigt skoj MEN jag vill samtidigt passa på att lämna in en protest till samtliga medtävlande: Ni var alldeles för snälla mot vår gamla 02:a!!! Att den blev lite ledsen i fronten fick vi själv fixa. I övrigt så fick vi bara en nätt tryckare i förardörren och lite små-gnid mot plåten. Vi får skylla på att 02:an är något lätt i baken för att få bra skjuts ut ur kurvorna men ni kunde väl ha hjälpt till att skjuta på med en rejäl knuff därbak.....men jag hoppas på mer lite närkontakt nästa gång.....

Men som sagt, det var fantastiskt kul idag och jag ser redan fram emot nästa arrangemang i Skåne!


[/img]

_________________
Citera
Johan Friman
Kågeröd
Här sen Sep 2005
Inlägg: 254



Asept Gassers skrev:
Jag vill tacka arrangörer och medtävlande för ett kanon-arrangemang idag! Ruskigt skoj MEN jag vill samtidigt passa på att lämna in en protest till samtliga medtävlande: Ni var alldeles för snälla mot vår gamla 02:a!!! Att den blev lite ledsen i fronten fick vi själv fixa. I övrigt så fick vi bara en nätt tryckare i förardörren och lite små-gnid mot plåten. Vi får skylla på att 02:an är något lätt i baken för att få bra skjuts ut ur kurvorna men ni kunde väl ha hjälpt till att skjuta på med en rejäl knuff därbak.....men jag hoppas på mer lite närkontakt nästa gång.....

Men som sagt, det var fantastiskt kul idag och jag ser redan fram emot nästa arrangemang i Skåne!


[/img]



Sorgligt.

_________________
Porsche GT2 -01
BMW 2002 -72

http://www.garaget.org/CodeDevil
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Asept Gassers skrev:
Jag vill tacka arrangörer och medtävlande för ett kanon-arrangemang idag! Ruskigt skoj MEN jag vill samtidigt passa på att lämna in en protest till samtliga medtävlande: Ni var alldeles för snälla mot vår gamla 02:a!!! Att den blev lite ledsen i fronten fick vi själv fixa. I övrigt så fick vi bara en nätt tryckare i förardörren och lite små-gnid mot plåten. Vi får skylla på att 02:an är något lätt i baken för att få bra skjuts ut ur kurvorna men ni kunde väl ha hjälpt till att skjuta på med en rejäl knuff därbak.....men jag hoppas på mer lite närkontakt nästa gång.....

Men som sagt, det var fantastiskt kul idag och jag ser redan fram emot nästa arrangemang i Skåne!


[/img]


Sorgligt

_________________
/Anders C
Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003
Inlägg: 450



Vilken dag! Vi i "team Södervidinge" är så glada att det är klackarna i taket hela kvällen. Vi trodde aldrig i vårt liv att vi ens skulle ha en sportlig chans med vår lilla civic med 100 ystra hästar, speciellt inte mot en gigantaudi med fyrkrafs, turbo och dubbel effekt. Men goliat hade sin glansperiod och så även vi. Vi vill tacka Fredik för detta grymma arrangemang och alla team som körde snyggt och städat och inte förväxlade folkrace och 5papp. Vi hade inte haft en suck om det hade varit crash derby.

Bimmerboy: Vi var tyvärr tvunga att utdela scrotumspark till TS motorsport, då de verkade tro att allt handlade om vad för drivsätt och effekt man hade, vi fick trackningar i depån under första delen av tävlingen Dessutom har jag nog aldrig mött osportligare människor med sämre förmåga att ta en förlust än huvudmannen för teamet. Varför inte bara slicka såren och hålla näbben stängd?

Team MX5: Tack för grymma fajter med cleana avslut!! Vi önskar att fler av er sort fanns.

_________________
Martin Scotte

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4224

Hjälpmoderator

Asept Gassers skrev:
.....men jag hoppas på mer lite närkontakt nästa gång.....


Det hoppas jag verkligen inte.

M Scotte skrev:
Prat


Vad hade ni för taktik? Byta så sällan som möjlig helt enkelt?

_________________
Daniel Steiner
Citera
mx5racing
Oxie
Här sen Apr 2004
Inlägg: 130



M Scotte skrev:


Team MX5: Tack för grymma fajter med cleana avslut!! Vi önskar att fler av er sort fanns.


Tack för den fina kommentaren och grattis till segern!

Det är väl det som är härlig racing när man kan fightas fair och ge varandra plats utan braka in i varandra utan kontroll.

Vill samtidigt rikta ett stort tack till Fredrik och hans stab för ett fint genomfört arrangemang. thumbs up thumbs up

I sann Roadsport anda körde vi hem vår Volv... förlåt, MX-5 efter genomfört test

_________________

/Anders Ohlsson
http://hem.passagen.se/mx5racing
Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003
Inlägg: 450



Taktiken var att inte köra av/bli påkörd eller köra sönder saker på bilen, inte speciellt orginellt hehe. Vi var fyra som körde med i princip jämn förmåga i köregenskaper. Vi bytte varje halvtimme. Vi tankade en gång men hade inte behövts egentligen. Vi såg till att bilen var i så bra skick den kunde innan testet, och körde den både dit och hem utan assistans av trailer.

Det vi hade gjort med bilen i optimering var fräscha beggade dubbdäck i så smal dim vi hittade, samt AGA-diffad växellåda och bortplockad främre kränghämmare. Verkar vara ett vinnade koncept då vi i princip körde om alla på rakorna. Även om vår effekt var liten räckte greppet till för att köra i från de flesta ekipage på rakorna. Ibland kändes det som möten på rakorna, och det tackar vi diffen för, räckte med bra grepp på ett av däcken för att kunna gå på full gas.

Summa: Välservad och underhållen bil med rätt valda komponneter och låg vikt. Känns knäppt att skriva så då alla troligtvis gjort samma val.

_________________
Martin Scotte

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
DannyMk1
Kvidinge (Skånela)
Här sen Mar 2005
Inlägg: 247



M Scotte skrev:
Taktiken var att inte köra av/bli påkörd eller köra sönder saker på bilen, inte speciellt orginellt hehe. Vi var fyra som körde med i princip jämn förmåga i köregenskaper. Vi bytte varje halvtimme. Vi tankade en gång men hade inte behövts egentligen. Vi såg till att bilen var i så bra skick den kunde innan testet, och körde den både dit och hem utan assistans av trailer.

Det vi hade gjort med bilen i optimering var fräscha beggade dubbdäck i så smal dim vi hittade, samt AGA-diffad växellåda och bortplockad främre kränghämmare. Verkar vara ett vinnade koncept då vi i princip körde om alla på rakorna. Även om vår effekt var liten räckte greppet till för att köra i från de flesta ekipage på rakorna. Ibland kändes det som möten på rakorna, och det tackar vi diffen för, räckte med bra grepp på ett av däcken för att kunna gå på full gas.

Summa: Välservad och underhållen bil med rätt valda komponneter och låg vikt. Känns knäppt att skriva så då alla troligtvis gjort samma val.



Själv äger man en exakt kopia av er 5papps bil så man fick höra ett å annat av polarna, men måste
lyfta hatten för segern samt er alla som medverkat i detta sjukt trevliga 5papp evenemang.

Vad händer med er honda nu?


Fredrik,ett stort tack till dej å funkisarna OCH kommer du ner igen???

/danne

_________________
Danny Svensson

Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan)
Bmw M535i -87 Diamantsvart
Bmw 323i sport -79 (samlaråk)
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



En trevlig övning är värd en resa. Avfärd från Stockholm 5.09 - återkomst 20.09. Puh!

Däremellan en stunds rattvridande och jordfräskörande på Ljungbyhed. Det blev ju ganska snabbt rejält halt, vilket resulterade i att det mest handlade om att hitta fäste och att få rätt ingångar i kurvorna. Ibland gick det, ibland gick det inte alls. Ett aber var ju att handbromsen på Asconan med #11 la av redan på spårvaskörningen.

Med erfarenhet från testerna på Sundsta kan jag konstatera att det gick mycket lugnare till, att gulflaggorna inte var lika frekventa, att respekten för medtävlande var betydligt högre och förarkvaliteten befanns ha en ganska rejäl spridning.

Hur som helst, vi rullade tydligen i mål på plats 13 och detta med uttalade icke tävlingsambitioner, vi testade bara. Känns helt ok att lugn och trygg körning lönar sig. De enda incidenterna jag var inblandad i var med en Volvo som beslutade sig för att nappa på dragkroken och dessutom med vår systerbil #28 som med hjälp av ett snålt spårval placerade mig i en ensillagebal.

Nåja, bästa bil från Perstorp Bilskrot tar jag med mig hem.

Tack Kristian med familj och kamrater för en trevlig men kall dag.

Sist, tack Fredrik och inte minst utan kanske allra mest till alla funkisar som sannolikt behöver årskort till närmsta bastu för att tina upp. Ni är de verkliga hjältarna!

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Köinge Motorsport
Skåne
Här sen Feb 2007
Inlägg: 13



Ville bara meddela att Köinge Motorsport har beställt en förstärkt styrväxel direkt från vår hustrimmare i Paris....... Så nästa race har ni en del att frukta... Förstärk era karosser o be till gud. Köinge Motorsport ger inte upp så lätt..... Vi e taggade till tusen.... 44kw det e vad vi hade till förfogande idag s"å nästa tävling är i stort sett redan avgjord för då kommer vi även att starta med vår nya motor...

_________________
Erik Harrysson
Citera
Eftersnack
2007-02-24 5-Papp cuppen Ljungbyheds Flygplats F5
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
3 besök senaste veckan (21852 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande