Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2007-02-24 5-Papp cuppen Ljungbyheds Flygplats F5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (21852 totalt) |
|
||||
http://www.slc.se/5papp/resultat/24f _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Första gången vi var med och jag hoppas verkligen det kommer bli fler tävlingar i skåne trakten.
Sjukt kul.. Tyvärr så var det ju lite halt men riktigt lajbans ändå! / Team JägerJägarna "orange Golf 2" |
||||
Ja det var riktigt kul
Stort tack till Fredrik medels funktionärer - det var en kall dag på posteringarna idag. Tyckte det flöt på bra, lite knuffar osv såklart men för det mesta rena race-incidents. Lite väl halt bitvis men riktigt roligt Att vi var tre team från lilla hålan Södervidinge är ju intressant, hur det går till att det finns fler motorintresserade i en sån liten by utan att man vet om det kan man ju undra. Var håller ni till? _________________ Daniel Steiner |
||||
Vi är också nöjda!
Vår lilla Mazda klarade alla fem timmarna alldeles utmärkt! Efter testet så ville vi ge den ett värdigt slut, så vi körde den dom tio milen hem också... (Naturligtvis på samma tank som vi kört själva testet med också) Det blev en sjätteplats till slut. Som bäst var vi uppe på fjärde och som sämst sjua-åtta, efter vår enda rejäla incident, då en överhettad Opelförare torpederade mig ut i spenaten. Många sköna bataljer annars och en hel del kända rejsaprofiler. Får t.ex. hoppas att det var första och sista gången jag möter Pär Hylander på en bana. (Det var jag som hade bromsat lite snett, typ...) _________________ -- |
||||
Stort tack till arrangörer och alla medverkande. Jag tyckte vi höll hög nivå på körningen och som andra säger ver det mest helt ok race incidents. Att banan var såphal och att det blev riktigt sjukt halt på slutet
var verkligen en utmaning men troligtvis ganska bra för att skona bilarna och undvika för höga hastigheter. Det var rätt spännade att få bresladd på alla 4 växlarna (mätaren visade 160 men den verkliga hastigheten var nog närmare 50) stämmer in med dom andra som önskar att detta kommer fler gånger då det var riktigt TOK skoj. Ps. klockren kommentar från vinnade teamet till 2:an med turbo o 4-krafs! snacka om pungspark vi i vårt team (gula 02:an) är väldigt nöjda med vår 4:e placerig bakifrån _________________ "POWER is the ultimate aphrodisiac." |
||||
Team AddPro får oxså tacka för en trevlig dag. Våran BettanIII hamnade direkt på skroten, men kämpade bra!
Till nästa tävling får vi leta en liten japanare! _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Även vi får tacka för en underbar dag !!
Hem kom vi med med vår viper-passat :-) Sablans va knölig den blev hehehe Som sagt , när blir nästa ?? :-) |
||||
Jag vill tacka arrangörer och medtävlande för ett kanon-arrangemang idag! Ruskigt skoj MEN jag vill samtidigt passa på att lämna in en protest till samtliga medtävlande: Ni var alldeles för snälla mot vår gamla 02:a!!! Att den blev lite ledsen i fronten fick vi själv fixa. I övrigt så fick vi bara en nätt tryckare i förardörren och lite små-gnid mot plåten. Vi får skylla på att 02:an är något lätt i baken för att få bra skjuts ut ur kurvorna men ni kunde väl ha hjälpt till att skjuta på med en rejäl knuff därbak.....men jag hoppas på mer lite närkontakt nästa gång.....
Men som sagt, det var fantastiskt kul idag och jag ser redan fram emot nästa arrangemang i Skåne! [/img] _________________ |
||||
Sorgligt. |
||||
Sorgligt _________________ /Anders C |
||||
Vilken dag! Vi i "team Södervidinge" är så glada att det är klackarna i taket hela kvällen. Vi trodde aldrig i vårt liv att vi ens skulle ha en sportlig chans med vår lilla civic med 100 ystra hästar, speciellt inte mot en gigantaudi med fyrkrafs, turbo och dubbel effekt. Men goliat hade sin glansperiod och så även vi. Vi vill tacka Fredik för detta grymma arrangemang och alla team som körde snyggt och städat och inte förväxlade folkrace och 5papp. Vi hade inte haft en suck om det hade varit crash derby.
Bimmerboy: Vi var tyvärr tvunga att utdela scrotumspark till TS motorsport, då de verkade tro att allt handlade om vad för drivsätt och effekt man hade, vi fick trackningar i depån under första delen av tävlingen Dessutom har jag nog aldrig mött osportligare människor med sämre förmåga att ta en förlust än huvudmannen för teamet. Varför inte bara slicka såren och hålla näbben stängd? Team MX5: Tack för grymma fajter med cleana avslut!! Vi önskar att fler av er sort fanns. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
Det hoppas jag verkligen inte.
Vad hade ni för taktik? Byta så sällan som möjlig helt enkelt? _________________ Daniel Steiner |
||||
Tack för den fina kommentaren och grattis till segern! Det är väl det som är härlig racing när man kan fightas fair och ge varandra plats utan braka in i varandra utan kontroll. Vill samtidigt rikta ett stort tack till Fredrik och hans stab för ett fint genomfört arrangemang. I sann Roadsport anda körde vi hem vår Volv... förlåt, MX-5 efter genomfört test |
||||
Taktiken var att inte köra av/bli påkörd eller köra sönder saker på bilen, inte speciellt orginellt hehe. Vi var fyra som körde med i princip jämn förmåga i köregenskaper. Vi bytte varje halvtimme. Vi tankade en gång men hade inte behövts egentligen. Vi såg till att bilen var i så bra skick den kunde innan testet, och körde den både dit och hem utan assistans av trailer.
Det vi hade gjort med bilen i optimering var fräscha beggade dubbdäck i så smal dim vi hittade, samt AGA-diffad växellåda och bortplockad främre kränghämmare. Verkar vara ett vinnade koncept då vi i princip körde om alla på rakorna. Även om vår effekt var liten räckte greppet till för att köra i från de flesta ekipage på rakorna. Ibland kändes det som möten på rakorna, och det tackar vi diffen för, räckte med bra grepp på ett av däcken för att kunna gå på full gas. Summa: Välservad och underhållen bil med rätt valda komponneter och låg vikt. Känns knäppt att skriva så då alla troligtvis gjort samma val. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
Själv äger man en exakt kopia av er 5papps bil så man fick höra ett å annat av polarna, men måste lyfta hatten för segern samt er alla som medverkat i detta sjukt trevliga 5papp evenemang. Vad händer med er honda nu? Fredrik,ett stort tack till dej å funkisarna OCH kommer du ner igen??? /danne _________________ Danny Svensson Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan) Bmw M535i -87 Diamantsvart Bmw 323i sport -79 (samlaråk) |
||||
En trevlig övning är värd en resa. Avfärd från Stockholm 5.09 - återkomst 20.09. Puh!
Däremellan en stunds rattvridande och jordfräskörande på Ljungbyhed. Det blev ju ganska snabbt rejält halt, vilket resulterade i att det mest handlade om att hitta fäste och att få rätt ingångar i kurvorna. Ibland gick det, ibland gick det inte alls. Ett aber var ju att handbromsen på Asconan med #11 la av redan på spårvaskörningen. Med erfarenhet från testerna på Sundsta kan jag konstatera att det gick mycket lugnare till, att gulflaggorna inte var lika frekventa, att respekten för medtävlande var betydligt högre och förarkvaliteten befanns ha en ganska rejäl spridning. Hur som helst, vi rullade tydligen i mål på plats 13 och detta med uttalade icke tävlingsambitioner, vi testade bara. Känns helt ok att lugn och trygg körning lönar sig. De enda incidenterna jag var inblandad i var med en Volvo som beslutade sig för att nappa på dragkroken och dessutom med vår systerbil #28 som med hjälp av ett snålt spårval placerade mig i en ensillagebal. Nåja, bästa bil från Perstorp Bilskrot tar jag med mig hem. Tack Kristian med familj och kamrater för en trevlig men kall dag. Sist, tack Fredrik och inte minst utan kanske allra mest till alla funkisar som sannolikt behöver årskort till närmsta bastu för att tina upp. Ni är de verkliga hjältarna! _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
Ville bara meddela att Köinge Motorsport har beställt en förstärkt styrväxel direkt från vår hustrimmare i Paris....... Så nästa race har ni en del att frukta... Förstärk era karosser o be till gud. Köinge Motorsport ger inte upp så lätt..... Vi e taggade till tusen.... 44kw det e vad vi hade till förfogande idag s"å nästa tävling är i stort sett redan avgjord för då kommer vi även att starta med vår nya motor...
_________________ Erik Harrysson |
||||
Eftersnack 2007-02-24 5-Papp cuppen Ljungbyheds Flygplats F5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (21852 totalt) |