Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1422 besök totalt |
Rototest resultat VS rullande landsväg.
Hej. Jag skulle vilja ha ta i bromspapper från rototest på olika bilar som även har mätts på "rullande landsväg" Jag håller på att titta på lite hur rototest räknar på försluster mm och det skulle vara mycket intressant om ni som har bänkpapper på både och liggandes kunde skicka dem till mig. Skicka till: info@vtech.se eller om ni postar i denna tråd eller pm. Jag behöver bara ha info om vad det är för slags bil inte reg nummer mm. _________________ J o n a t a n H o m e l i u s |
||||
Rototest ger dig siffror på vad de får fram för vrid/effekt ute på hjulnaven. Vill du räkna om till motoreffekt så får du göra det själv (eller de kan ju göra det men siffrorna och graferna du får är för naveffekt), för min fwd kadett sa de ~12% drivlineförluster.
_________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Re: Rototest resultat VS rullande landsväg.
Är det sliret mot rullarna du är ute efter eller? _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Re: Rototest resultat VS rullande landsväg.
Nja. Lite hur deras forumla för förluster i drivlinan.. _________________ J o n a t a n H o m e l i u s |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1422 besök totalt |