Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1992 besök totalt |
Fälgar - Hur stora invändigt?
Någon som vet var man kan hitta lite invändiga mått på olika fälgar? Vill veta hur stora bromsskivor jag kan ha ihop med 16" fälgar. Självklart så skiljer det mellan typer av fälgar. Men, har man mått från lite olika modeller, så får man en uppfattning vart det hamnar, på ett ungefär iaf. om alla som har 16" fälgar, går ut och mäter dem, så får jag nog en rätt så diger lista... ![]() /Björn ![]() _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Re:
Med tanke på bilen i din avatar, så gissar jag på att du hade 4-kolvs Brembo-ok, eller? /Björn ![]() _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Re:
_________________ Mårten Kluck |
||
Re: Fälgar - Hur stora invändigt?
Det du frågar efter kommer nog tyvärr inte hjälpa dig speciellt mycket. Det som avgör hur stora skivor du kan ha är vad för ok de paras ihop med och offseten på skivan. Ex. Pjåche har ett snäpp större bromsar än vad andra bilar kan ha med lika stora fälgar men de har generellt väldigt stor offset. _________________ Roland Johansson |
||
om jag formulerar om frågan då.
Kommer jag att kunna få på 16" fälgar om jag kör med 314mm skivor och fyrkolvs Brembo-ok? Det är rätt mycket offset på skivorna och ganska litet inpressningsmått på fälgarna. Med andra ord, så kommer skivan att hamna mitt i fälgen, ungefär. /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
Re:
Kanske, gäller att prova med just de fälgarna du funderar på. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1992 besök totalt |