Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002 -75 (Såld).
<<   1, 2
7838 besök totalt
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Tack Davve! Jag tror jag är med på hur du menar...

Gäller bara att få tillgång till farsans tid och svarven på hans jobb nu då...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070


Trådstartare
har varit i garaget... Weber 36/36-n på nytt större insug är nu monterat och klart. Tack MickeM02 för bilderna på ditt gasreglage! thumbs up Det går alltså att använda original gaslänkage om man monterar original-gasarens gas-arm på Webern (den har en arm med kula på original som inte passar) och modifierar originallänkaget lite lätt. Även en tryckregulator är monterad och på bränslesidan är det bara elpumpen från Feltema som ska monteras vid tanken innan jag kan provstarta. Ja, kylsystemet måste förstås också fyllas upp innan dess och en ny slang till värmepaketet införskaffas. Den gamla slangen passar inte alls mot de nya insuget. Innan jag vågar starta måste jag också få liv i antingen original temp-mätaren eller i extrainstrumentet som också sitter i.

Webern på plats:



Extraktorgrenröret!



Inte för att man ska se fram emot en ny kall vinter, men det hade varit j-kligt kul om sjön fryser så man kan testa dessa! Ett rallygäng brukar ploga upp en bana på en av sjöarna här hemmavid nämligen. Har kört där innan men inte med så här vassa däck.



Som vanligt går det segare framåt än vad man önskar sig av tusen olika skäl. Men bilen SKA ut och luftas i år. Annars är det inget kul att skruva heller om man inte får köra emellanåt.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
MickeM02
Solna
Här sen Okt 2005
Inlägg: 890



[quote="Davve"] har varit i garaget... Weber 36/36-n på nytt större insug är nu monterat och klart. Tack MickeM02 för bilderna på ditt gasreglage! thumbs up Det går alltså att använda original gaslänkage om man monterar original-gasarens gas-arm på Webern (den har en arm med kula på original som inte passar) och modifierar originallänkaget lite lätt. Även en tryckregulator är monterad och på bränslesidan är det bara elpumpen från Feltema som ska monteras vid tanken innan jag kan provstarta. Ja, kylsystemet måste förstås också fyllas upp innan dess och en ny slang till värmepaketet införskaffas. Den gamla slangen passar inte alls mot de nya insuget. Innan jag vågar starta måste jag också få liv i antingen original temp-mätaren eller i extrainstrumentet som också sitter i.

Webern på plats:



Ser kanon ut! thumbs up

_________________
Michael Malmborg


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070


Trådstartare
har varit i garaget igen... I helgen var det tänkt att bilen skulle startas för första gången sedan den kördes in i januari. Tji fick jag, ingen gnista! Jag som inte ens har rört tändsystemet! Har ström fram till spolen men har inte hunnit kolla upp mer än så. Det är original tändning med brytarspetsar. Vi har en bilmek på jobbet som menade på att saker och ting kan ärga på den tiden som gått så jag får väl prova att putsa på anslutningar och brytarspetsar. Sällan blir det som man tänkt sig.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070


Trådstartare
Bilen är nu såld. Känns både bra och dåligt. Bra för att jag inte har tid med den, har ju i princip bara hunnit byta förgasare med tillbehör och koppla ihop lite instrument på sex långa månader. Dåligt för att det är rolig 02, en av mina favoritbilar som jag säkert kunde fått mycket skoj med om förutsättningarna varit annorlunda.
Det är Speedster på detta forum som tar över den och han har lovat att lägga upp den här så jag kan följa dess öde! thumbs up Lycka till med den!
Sedan får vi se om jag dyker upp med en ny bil. Tanken just nu är något som duger både att bruksa och åtminstone lufta lite lätt på bana en gång om året på BMW CSs årliga storträff så jag kan hålla liv i min licens och hålla ban-abstinensen under kontroll.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002 -75 (Såld).
<<   1, 2
7838 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande