Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
BMW's Formel1 ska köras på Nordslingan
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (24294 totalt)
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



obizzz skrev:
Har för mig jag läst någonstans att Nick har ganska många varv på Nordslingan, någon som kan bekräfta det?


Läste precis en artikel där han berättar att han ser oerhört mycket fram emot att köra på Nordslingan, för han växte upp där i närheten och brukade åka dit redan som liten med sin pappa på motorcykel. Med tanke på att han är racerförare och kommer därifrån kan man utgå att han har kört fler varv där än många andra. Sen har han säkerligen inte kört några 15 tusen varv eller mer som Sabine, men det behöver han nog inte heller för att kunna ratta sin F1-bil där runt hiskeligt fort.

Med tanke på att han kör för BMW som ju råkar testa alla sina nya bilar på ringen, har han säkert varit där i PR-syfte flertalet gånger och testat olika bilar thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



[quote="obizzz"]Kom på det nu.. I evo nr 82 är det en artikel där Heidfeld kör reportern runt NS i en BMW M5.

Citat:
Later, when I check out the clock on the video of the lap later, it shows that from the start point to the start of the long straight has taken a little under eight minutes. I know from the Playstation that the straight and the final corners take about 45 seconds so we've done a lap of about 8 minutes 40. Not bad, considering we were three up with the sunroof open and a bulky camera on the roof.



Vilken bil avses i detta citat? Framgår det i artikeln?

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Jag skrev det ju innan mina quotes

BMW M5 av senaste modell

_________________
Martin Öberg
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



obizzz skrev:
Jag skrev det ju innan mina quotes

BMW M5 av senaste modell


Sårry Blev insnärjd i snacket om GT2an, därav missade jag det

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



bmw130 skrev:
Läste precis en artikel där han berättar att han ser oerhört mycket fram emot att köra på Nordslingan, för han växte upp där i närheten och brukade åka dit redan som liten med sin pappa på motorcykel. Med tanke på att han är racerförare och kommer därifrån kan man utgå att han har kört fler varv där än många andra.


Uppvuxen i Mönchengladbach, ligger väl i Ruhr-området?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Sörpan skrev:
bmw130 skrev:
Läste precis en artikel där han berättar att han ser oerhört mycket fram emot att köra på Nordslingan, för han växte upp där i närheten och brukade åka dit redan som liten med sin pappa på motorcykel. Med tanke på att han är racerförare och kommer därifrån kan man utgå att han har kört fler varv där än många andra.


Uppvuxen i Mönchengladbach, ligger väl i Ruhr-området?



Möchengladbach ligger cirka 12-13 mil ifrån ringen, är inte det i närheten
Han menade nog inte att han bodde granne med ringen men tillräckligt nära för att vara där relativt ofta

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



bmw130 skrev:
Sörpan skrev:
bmw130 skrev:
Läste precis en artikel där han berättar att han ser oerhört mycket fram emot att köra på Nordslingan, för han växte upp där i närheten och brukade åka dit redan som liten med sin pappa på motorcykel. Med tanke på att han är racerförare och kommer därifrån kan man utgå att han har kört fler varv där än många andra.


Uppvuxen i Mönchengladbach, ligger väl i Ruhr-området?



Möchengladbach ligger cirka 12-13 mil ifrån ringen, är inte det i närheten
Han menade nog inte att han bodde granne med ringen men tillräckligt nära för att vara där relativt ofta


Ungefär vad jag menade, ganska nära Ringen, men inte jättenära.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Sörpan skrev:
Uppvuxen i Mönchengladbach, ligger väl i Ruhr-området?


[OT]: Ställ inte den frågan till någon från Mönchengladbach! Min kollega på kontoret är därifrån och vill absolut inte bli förknippad med Ruhrområdet som är en heeeelt annan grej enligt honom! Typ som att jämtar är norrlänningar...

Ruhr-området är ett område från Moers i väster via Duisburg, Bottrop, Essen, Gelsenkirchen, Bochum till Dortmund i öster.[/OT]

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Enligt www.vln.de/news.php?id=1154 kommer Nick att köra ETT informationsvarv ca 11:30 innan racet och som höjdpunkt "Demonstrationsrunden" (=plural!) efter racet ca 16:30!

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Christian Eick skrev:
Enligt www.vln.de/news.php?id=1154 kommer Nick att köra ETT informationsvarv ca 11:30 innan racet och som höjdpunkt "Demonstrationsrunden" (=plural!) efter racet ca 16:30!


Så ska det låta thumbs up
om man ska demonstrera en F1-bil borde man ju rimligen visa vad den går för...

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Christian Eick skrev:
Sörpan skrev:
Uppvuxen i Mönchengladbach, ligger väl i Ruhr-området?


[OT]: Ställ inte den frågan till någon från Mönchengladbach! Min kollega på kontoret är därifrån och vill absolut inte bli förknippad med Ruhrområdet som är en heeeelt annan grej enligt honom! Typ som att jämtar är norrlänningar...

Ruhr-området är ett område från Moers i väster via Duisburg, Bottrop, Essen, Gelsenkirchen, Bochum till Dortmund i öster.[/OT]



_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Det kommer gå så här ungefär tror jag

http://www.youtube.com/watch?v=6XqpfZmUXUM

kanske lite snabbare, en F1:a är lite snabbare och det är ju mer avåkningszoner på ringen

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



porschedriver skrev:
Det kommer gå så här ungefär tror jag

http://www.youtube.com/watch?v=6XqpfZmUXUM







Hoppas Nick kan vara lika orädd

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Shit, jag får ståpäls! thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Heidi och BMW har skilda åsikter om hur man ska tackla Nordslingan:

http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/58348

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Sörpan skrev:
Heidi och BMW har skilda åsikter om hur man ska tackla Nordslingan:

http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/58348


"BMW doesn't want me to go that fast - they are a bit worried about the circuit," said Heidfeld. "But I am a racing driver - I cannot go slow!"

Heja Nick!

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Andy C
Tranås
Här sen Jan 2007
Inlägg: 8



Hoppas att "Quick Nick" kör lite snabbare än vid den (senaste?) förra gången F1-bilar visade upp sig på Nordschleife. Verkar inte stämma att det är första gången på 31 år men vad fixar man inte med lite marknadsföring...

http://www.nordschleifenkumpel.de/
/"videos"
/"Video 1996-1999"
/"Video 1997"
/"70 Jahre Nürburgring 1997"

_____________
Andy C

_________________
Anders Clarén
Första varven på Nordschleife 1982
Citera
JC
Kungsbacka
Här sen Feb 2004
Inlägg: 303



Jag läste:
Citat:
In 1983 Derek Bell set the all-time lap record with a 6:26 in his Porsche 956 sportscar during the 1000 km race - and in recent times production road cars have put in sub 7:40 laps on road-legal tyres.


Citat:
Which leads to the fascinating, if strictly hypothetical question, of how fast a modern Formula one car could lap the Nordschleife (not something Heidfeld will be concerning himself with this weekend)? The biggest issue would likely be that of aerodynamics - with its rough surface and several places where fast cars go airborne, the car's wings would have to be very carefully trimmed to prevent it from flipping - but a sub six-minute lap (meaning an average speed of over 140 mph / 225 km/h) might well be possible.


Jag repeterar; "but a sub six-minute lap (meaning an average speed of over 140 mph / 225 km/h) might well be possible."

Vi får väl se..

_________________
Jonas Christensen
NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB
106 Rallye
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Nick Heidfeld will have his wings clipped when he tackles the Nurburgring's famous 'Nordschleife' layout in a BMW Sauber this weekend.

For a BMW event, the German will drive the 21km layout known as 'Green Hell' that almost claimed Niki Lauda's life back in 1976.

But team officials have clipped Heidfeld's wings by arranging that his F1.07 is equipped only with 'demonstration' Bridgestone tyres - which are significantly slower than the real thing.

Heidfeld is quoted by Auto Motor und Sport as revealing that he is 'disappointed' with the news.

It also emerges that 29-year-old Heidfeld will not round the Nordschleife's notorious and famous banked 'Karussell' section.


"obviously not," Team Principal Mario Theissen told the news agency sid, explaining that the steep and bumpy concrete banking will be off-limits to a modern Formula one racer.

Ultimate performance of Heidfeld's car will also be compromised by an extraordinarily high ride-height, but Theissen insisted that he thought the BMW Sauber would still reach impressive top speeds in excess of 300kph.

30,000 spectators are expected to watch the event unfold trackside on Saturday.

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Det gick fortare än jag trott att det skulle, men inte jätte fort..
Har ingen koll på några tider alls, tyckte mest dom gick in för att filma.. Sissta varvet åkte det tex en följe bil
brevid och filmade..

Under 10min borde det dock ha varit tycker jag!

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Jaha, då var det roliga över, innan det ens började

8 minuter å 34 sekunder

http://www.motorsport-total.com/f1/news/2007/04/Heidfeld_Diesen_Tag_we . . . .

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Nürburgring
BMW's Formel1 ska köras på Nordslingan
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (24294 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande