Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2003-07-05/06 Samträffen på Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
19475 besök totalt
MartinS
Tjörn
Här sen Nov 2002
Inlägg: 55



Magnus Thomé skrev:
Men jag vet att jag tog minst en kon med M3'an Kan man se vad för påslag jag fick på min tid?


3 sek för en vanlig kon och 5 sek för målkonan.

Magnus Thomé skrev:

Undrar vad R32'an hade för nummer så man kan lista ut vad det blev för tid med den...?


Det kan inte va den som är omnämnd som "RS32" då? Den hade ju då 45.50.

/Martin

_________________
Martin Sandberg
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Wärhner skrev:
Peeter & MartinS: Tackar!

Ingen som klockade mina varvtider?

Tyvärr, skulle precis klocka dig, när du tappade din specialljuddämpare och sen åkte du in i depån...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
MartinS skrev:
Magnus Thomé skrev:
Men jag vet att jag tog minst en kon med M3'an Kan man se vad för påslag jag fick på min tid?


3 sek för en vanlig kon och 5 sek för målkonan.

/Martin

Hmm... då var jag nog snabbast men klantigast...

_________________
Magnus Thomé
Citera
MartinS
Tjörn
Här sen Nov 2002
Inlägg: 55



Magnus Thomé skrev:

Hmm... då var jag nog snabbast men klantigast...


Hade du bemödat dig med att svänga runt konen så hade det tagit längre tid

/Martin

_________________
Martin Sandberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Magnus Thomé skrev:
Herrejösses

(från http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars_03/ )



Som sagt, den supran skulle man gärna sett gå lite hårdare, den verkade ha inställningsmöjligheter för det!

Din bil måste ju vara med i min bildsamling, men vad har hänt med vänster bakdörr/skärm?

Själv skapade jag mig lite arbete.. :/

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



:fly:

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Jag hade bara möjlighet att närvara några timmar på lördagen men de timmarna förgyllde verkligen min helg. Lite tråkigt med långa köer till bankörningen men jag hann ändå med ca 30 varv vilket räckte för att ett däck skulle vara utslitet.

Även om jag kände mig lite då jag var tvungen att släppa förbi vår käre ledare Mao Tse Magnus den Store (han var uppenbart snabbare) så är jag ändå nöjd eftersom jag sänkte mitt personbästa med 1.5s till 1.05.6s. Viktigast är dock givetvis att jag hade otroligt kul. De 30 varven lever jag länge på!

Det enda tråkiga som jag nu erfarit är att efter en del letande efter bilder tagna på mig "in action" under lördagen så kan jag bara konstatera att jag nog hade träffens fulaste och slitnaste bil. Alldeles för ful för att någon skulle vilja ta ett kort på den.
Men vad gör det!? Jag åker inte till kinnekulle för att visa upp en snygg bil utan för att ha så roligt som det bara går att ha med byxorna på!

Ett stort tack till STCS-personalen för luft samt ett enormt tack till alla som ordnade träffen, hjälpte till eller helt enkelt bara var där med ett glatt humör!

Mycket Vänliga Hälsningar
/Andreas Ingemarson
Citera
Thullen
Leksand
Här sen Jan 2003
Inlägg: 246



Detta var första gången Anders (han med supran) testade bilen på bana.
Till en början gick det nästan långsamare än mig.
På söndag eftermiddag gick det fortare.
Åkte med under familjekörningen å den gick ju fint i kvarnkurvan.

En utav anledningarna till att han ville köra på bana var att överbevisa de som sakt att det inte går att åka bana med en sådan bil.
Några åker ju bara rakt fram fort.

Denna bil är ju byggd för att svänga med.
Kanske inte på en så lite bana som kullen.

Där justeringsmöjligheter finns i hjulupphängningen var det tydligen graderat från fabrik på tex camberbultar osv.

_________________
Stefan thull Leksand
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Micke Eriksson skrev:
:fly:




Jadu, det sammanfattar min fronts försök till att ta flygcertifikat...

Zeddie skrev:
Det enda tråkiga som jag nu erfarit är att efter en del letande efter bilder tagna på mig "in action" under lördagen så kan jag bara konstatera att jag nog hade träffens fulaste och slitnaste bil. Alldeles för ful för att någon skulle vilja ta ett kort på den.


Vilken bil är det du tänker på?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



zeddie skrev:
Jag hade bara möjlighet att närvara några timmar på lördagen men de timmarna förgyllde verkligen min helg. Lite tråkigt med långa köer till bankörningen men jag hann ändå med ca 30 varv vilket räckte för att ett däck skulle vara utslitet.

Även om jag kände mig lite då jag var tvungen att släppa förbi vår käre ledare Mao Tse Magnus den Store (han var uppenbart snabbare) så är jag ändå nöjd eftersom jag sänkte mitt personbästa med 1.5s till 1.05.6s. Viktigast är dock givetvis att jag hade otroligt kul. De 30 varven lever jag länge på!

Det enda tråkiga som jag nu erfarit är att efter en del letande efter bilder tagna på mig "in action" under lördagen så kan jag bara konstatera att jag nog hade träffens fulaste och slitnaste bil. Alldeles för ful för att någon skulle vilja ta ett kort på den.
Men vad gör det!? Jag åker inte till kinnekulle för att visa upp en snygg bil utan för att ha så roligt som det bara går att ha med byxorna på!

Ett stort tack till STCS-personalen för luft samt ett enormt tack till alla som ordnade träffen, hjälpte till eller helt enkelt bara var där med ett glatt humör!

Mycket Vänliga Hälsningar
/Andreas Ingemarson


Du kan väll gissa vem som har fota din bil



[/img]

_________________
// Jani Hast
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Figgz skrev:
...men vad har hänt med vänster bakdörr/skärm?

En lastbilschaffis på strandvägen som bestämde sig att min bil var fin...

Vi stod still vid rödljuset i varsin fil, när det blev grönt stod han först still och det blev en stor lucka på flera billängder. Jag började byta fil (det stod en taxi parkerad i min fil) men då hör och ser jag hur han satsar fullt från stillastående och kommer ikapp och kör in i sidan på mig Han hoppade genast ut o garvade stort och sa "det där åker du på" och garvade igen. Han sa dessutom till någon som stod där något om att jag var en "bortskämd snubbe", uppenbarligen gillade han inte M3-ägare på Östermalm Att jag eventuellt inte har råd och ha M3'an nästa år pga bonusförlusten på försäkringen är ju skitkul.... Och fem tusen i självrisk

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
zeddie skrev:
...så är jag ändå nöjd eftersom jag sänkte mitt personbästa med 1.5s till 1.05.6s.
Uj, imponerande!

_________________
Magnus Thomé
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Figgz skrev:
Micke Eriksson skrev:
:fly:




Jadu, det sammanfattar min fronts försök till att ta flygcertifikat...


Det är alltså din front som står så snyggt uppställd ca 10-20m ifrån din bil...?

Figgz skrev:
Zeddie skrev:
Det enda tråkiga som jag nu erfarit är att efter en del letande efter bilder tagna på mig "in action" under lördagen så kan jag bara konstatera att jag nog hade träffens fulaste och slitnaste bil. Alldeles för ful för att någon skulle vilja ta ett kort på den.


Vilken bil är det du tänker på?


En 80-talsljusgrön golf 2:a med bucklor på rumpan och allmänt antipedantskött...
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Figgz skrev:
Micke Eriksson skrev:
:fly:




Jadu, det sammanfattar min fronts försök till att ta flygcertifikat...


Jag syftade på jättevingen... Men nu när jag ser din front liggandes i gräset så satt den ju ganska bra

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Magnus Thomé skrev:
Figgz skrev:
...men vad har hänt med vänster bakdörr/skärm?

En lastbilschaffis på strandvägen som bestämde sig att min bil var fin...

Vi stod still vid rödljuset i varsin fil, när det blev grönt stod han först still och det blev en stor lucka på flera billängder. Jag började byta fil (det stod en taxi parkerad i min fil) men då hör och ser jag hur han satsar fullt från stillastående och kommer ikapp och kör in i sidan på mig Han hoppade genast ut o garvade stort och sa "det där åker du på" och garvade igen. Han sa dessutom till någon som stod där något om att jag var en "bortskämd snubbe", uppenbarligen gillade han inte M3-ägare på Östermalm Att jag eventuellt inte har råd och ha M3'an nästa år pga bonusförlusten på försäkringen är ju skitkul.... Och fem tusen i självrisk


Mkt tråkigt att höra...Jag fattar inte riktigt varför folk hänger upp sig på att man kör BMW...

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Magnus Thomé skrev:
uppenbarligen gillade han inte M3-ägare på Östermalm Att jag eventuellt inte har råd och ha M3'an nästa år pga bonusförlusten på försäkringen är ju skitkul.... Och fem tusen i självrisk


Surt som attan... en del har fördomar, så är det tyvärr... Sen att man sliter som ett djur för att kunna ha bilen vet de inte om...

Har jobbat hårt för att kunna ha och bygga om Vectran, ska bli kul o se om man kan ha kvar den i höst i centrala Gbg med CSN som 'arbetsgivare'...

zeddie skrev:
Det är alltså din front som står så snyggt uppställd ca 10-20m ifrån din bil...?

Jupp... Ser det inte vackert ut?
Faktiskt så är den nästan helt lagad idag.. Har kapat, plastat, slipat, spacklat och donat... Lagade infästningen mot krockbalken redan i lördags kväll.. Behöver bara nya innerskärmar också, fästena slets med och satt kvar på fronten...

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Thullen skrev:
Detta var första gången Anders (han med supran) testade bilen på bana.
Till en början gick det nästan långsamare än mig.
På söndag eftermiddag gick det fortare.
Åkte med under familjekörningen å den gick ju fint i kvarnkurvan.

En utav anledningarna till att han ville köra på bana var att överbevisa de som sakt att det inte går att åka bana med en sådan bil.
Några åker ju bara rakt fram fort.

Denna bil är ju byggd för att svänga med.
Kanske inte på en så lite bana som kullen.

Där justeringsmöjligheter finns i hjulupphängningen var det tydligen graderat från fabrik på tex camberbultar osv.


Klart den har potential på bana! Bara han inte sätter in någon herrejösseslastbilsturbo bara...

Han har väl kört VW innan så det är nog väldigt smart att ta det lite lugnt i början när man plötsligt kör väl motoriserad bakhjulsdriven bil....

Hoppas man får se mer av honom och bilen på banträffarna!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Jani Hast skrev:

Du kan väll gissa vem som har fota din bil


Man kan alltid räkna med dig! Jag hade inte hunnit igenom dina bilder men jag borde nog förstått att jag inte klarat mig undan din lins.

På den andra bilden har du fångat mig och min mekaniker i ett lite halvstressigt ögonblick. (Hur lyckades du förresten ta det kortet utan att jag såg dig?) Jag skulle bjuda honom på en åktur på familjekörningen och det hela blir lite hastigt påkommet så när vi ska ut på banan så har vi knappt fått på oss varken hjälmar eller säkerhetsbälten.

Diskret bild förresten. Nu syns det i alla fall att jag talade sanning ang. skicket. Helt ocensurerad bild...
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
MartinS skrev:
Magnus Thomé skrev:

Hmm... då var jag nog snabbast men klantigast...


Hade du bemödat dig med att svänga runt konen så hade det tagit längre tid

/Martin
En halv sekund hade jag på mig att åka några centimeter mer omväg runt den konen














_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2003-07-05/06 Samträffen på Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
19475 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande