Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2003-07-05/06 Samträffen på Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5
1 besök senaste veckan (19475 totalt)
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Pär Hansson skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
........ kolla frugans smile!....
Din blick var inte dålig den heller! Dedikerad och koncentrerad! Men, var det inte hjälmtvång?
Just den här bilden är tagen under den så kallade "familje åkningen" där man inte behöver hjälm eftersom bilen får inte framföras fortare än 100km/h , men det gick lite fortare än 100 blås på vissa ställen

_________________

--VVTS--
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Maciek Matwiejczuk skrev:
Pär Hansson skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
........ kolla frugans smile!....
Din blick var inte dålig den heller! Dedikerad och koncentrerad! Men, var det inte hjälmtvång?
Just den här bilden är tagen under den så kallade "familje åkningen" där man inte behöver hjälm eftersom bilen får inte framföras fortare än 100km/h , men det gick lite fortare än 100 blås på vissa ställen
Jag tror inte jag kommer upp i ens 100 i nån riktig kurva (frånsett under bron utvägen), inte ens i Kvarnen (vissa gör det) , så sidokrafterna* är väl desamma under familjeåkningen oxå.

Å det är ju dom (sidokrafterna) som framkallar de bästa ansiktena!

*Kallas ibland lateral- eller radialkrafter.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Pär Hansson skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Pär Hansson skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
........ kolla frugans smile!....
Din blick var inte dålig den heller! Dedikerad och koncentrerad! Men, var det inte hjälmtvång?
Just den här bilden är tagen under den så kallade "familje åkningen" där man inte behöver hjälm eftersom bilen får inte framföras fortare än 100km/h , men det gick lite fortare än 100 blås på vissa ställen
Jag tror inte jag kommer upp i ens 100 i nån riktig kurva (frånsett under bron utvägen), inte ens i Kvarnen (vissa gör det) , så sidokrafterna* är väl desamma under familjeåkningen oxå.

Å det är ju dom (sidokrafterna) som framkallar de bästa ansiktena!

*Kallas ibland lateral- eller radialkrafter.
Tittade faktiskt på mätaren ett par gånger strax innan bron och då stog den på 190/200km/h , tyckte själv att det gick rätt så fort , sedan var det dags att trycka till lite lätt på hejdarna om man inte ville fortsätta ut i gräset (detta var givetvis med mig själv i bilen med hjälmen på)

_________________

--VVTS--
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Ca 170 kommer jag upp i som max (drygt varvstoppet på trean, 138 +/- 1 på tavlan normalt) innan bromsning efter depårakan, sen har jag faktiskt via att ha ena ögat på hastighetsmätaren och att tvinga mig själv lyckats öka min hastighet under själva bron från 110 till lite drygt 140, då har jag ca 2 m kvar till kerbsen på högersidan i utgången, så det finns en del marginal, vilket tilltalar mig.

Mer tillåter faktiskt inte mitt omdöme / min feghet just nu.

Ett annat parti där jag fegar riktigt ordentligt är själva TV-kurvan. Har svårt för att ta en snabb, vid sväng i yttern med Armco "en meter" framför nosen. Av liknande anledning halvfegar jag på baksidan under bron, vilket kanske förklarar att jag aldrig sett knäppen som ett problem. Enligt tidigare utsaga så är ju inte heller TV-krönet ett problem eftersom jag förmodligen kör för sakta i TV-svängen.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Eftersnack
2003-07-05/06 Samträffen på Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5
1 besök senaste veckan (19475 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande