Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
EVO Car of The Year - ECOTY - Årets bil!
<<   1, 2
10341 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Vad är det för material i bromskivan? Den ser så ljus ut?

_________________
Magnus Thomé
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Vad är det för material i bromskivan? Den ser så ljus ut?


Aluminium. Men de har dock ändrat de på de senaste modellerna, nu är det vanligt järn.


Mvh
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Elise skrev:
Bara för att ni är så elaka mot mig får ni två bilder till >

Nu hoppas jag iofs att du förstår ironin i det hela.
Vi är egentligen ganska avundsjuka.

_________________
Anders Dauner
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Hacka på ni ofrälsta/oförstående! Ni är så mkt enklare att åka ifrån då ni inte insett fördelen med en "sur, 4 cyl, shopingbil".

Fast som Johan skriver, ngt enkom ämnat för ändamålet "Snabbast runt en asfaltsslinga" suger det efter...

*En M3:a OCH en Lotus kanske? Hmmm* thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Bilden på hjulupphängningen... det ser SÅ shysst ut bara thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
När man tittar närmare på bilen som man har så är det alltid lika coolt att se det "röda" limmet. Det påminner hela tiden om en verklig revolution inom bilbyggandet....

Jag är lycklig

Mvh
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Elise skrev:
När man tittar närmare på bilen som man har så är det alltid lika coolt att se det "röda" limmet. Det påminner hela tiden om en verklig revolution inom bilbyggandet....


Hoppas bara det håller i längden...

Nä, är nog mest bara avis.

Fast jag har faktiskt hört vissa tveksamheter från folk som jobbar med fogningstekning på Volvo Cars. (De hade för några år sedan ett Elise chassi och tittade på.)

///Martin

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Som JohanR skriver är < 280 hk en pappersiffra. Den verkliga effekten är strax under 300 hk och lite drygt 300 Nm.
Däcken är utvecklade tillsammans med Bridgestone speciellt för NSX och är mycket riktigt RE070 som AndersD skriver.
För att återställa ordningen på c00laste hjulupphängning låter jag nedanstående bild tala :) Jag som använder min som bruksbil har som projekt att blankpolera och klarlacka hela kalaset - porr.

_________________
/Klas Pihl
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Martin G skrev:
Elise skrev:
När man tittar närmare på bilen som man har så är det alltid lika coolt att se det "röda" limmet. Det påminner hela tiden om en verklig revolution inom bilbyggandet....


Hoppas bara det håller i längden...

Nä, är nog mest bara avis.

Fast jag har faktiskt hört vissa tveksamheter från folk som jobbar med fogningstekning på Volvo Cars. (De hade för några år sedan ett Elise chassi och tittade på.)

///Martin


Jag tror nog att det är volvo som är mest avundsjuka! Att limma bärande strukturer är en överlägsen fogningsmetod. Inom flyg och rymdindustrin har "limmade" farkoster funnits länge som utsätts för extrema miljöer av vibration, temperatur och fukt som är bra mycket värre än för bilar.

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Wow!

Det är ju bara läckra bilder på den här sajten.

Mitt tidigare inlägg om tidningen EVo:s oberoende jämfört med andra tidningar var INTE ett angrepp på ett visst bilmärke eller dess kunder. Det jag sedan många år är trött på är att tidningar som utger sej för att vara oberoende och objektiva när de helt uppenbart inte är det. Det finns andra exempel, på 80-talet var amerikanska Car and Driver helt tydligt köpta av Honda, allt Honda gjorde på den tiden var enligt dom kanonbra. Och så var det ju inte.

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347



JohanR skrev:
Wow!

Det är ju bara läckra bilder på den här sajten.

Mitt tidigare inlägg om tidningen EVo:s oberoende jämfört med andra tidningar var INTE ett angrepp på ett visst bilmärke eller dess kunder. Det jag sedan många år är trött på är att tidningar som utger sej för att vara oberoende och objektiva när de helt uppenbart inte är det. Det finns andra exempel, på 80-talet var amerikanska Car and Driver helt tydligt köpta av Honda, allt Honda gjorde på den tiden var enligt dom kanonbra. Och så var det ju inte.

JohanR
EVo verkar dock ha ett lite väl gott öga till Toyo Proxes. Man hoppas ju att det inte beror på att de har reklam för dem på i princip varenda sida, men efter att några kamrater provat dem så undrar man ju varifrån alla lovord kommer.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Elise skrev:


Läcker bild! Har du kanske några fler där man ser justermöjligheterna
lite bättre? På denna ser man väl bara justeringsmöjlighet för toe.
Drivaxeln ser intressant ut, är den i fiberkomposit?

_________________
Pär Hylander
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131



6 Mini Cooper S thumbs up

Hehe görs sig bra med dom dyrare bilarna =)
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Top Gear släppte ut the Stig med en NSX-R på en dyblöt banbit. Resultat http://www.runeb.org/www_docs/Jexoticasite/soundandvideo/TopGear-2002Honda-NSX-R.mpg

_________________
/Klas Pihl
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Den var ju riktigt snabb thumbs up thumbs up

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Bilder o videos
EVO Car of The Year - ECOTY - Årets bil!
<<   1, 2
10341 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande